4.6/5 - (8 امتیاز)

طراحی ویلا روستیک (روستایی) یکی از سبک‌های طراحی ویلا است که به دلیل داشتن طراحی زیبا طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این سبک از طراحی بیشترین متریال استفاده شده چوب است و برگرفته شده از خانه‌های روستایی است و سعی می‌شود تا از متریال‌های غیر بومی‌استفاده نشود. ویلا‌های روستیک دارای مزیت‌های زیادی است از جمله فضای داخلی که به دلیل وجود متریال‌های طبیعی و کمتر استفاده کردن از متریال‌های مصنوعی دارای آرامش خاصی است و بین ویلا و طبیعت خارج از ویلا ارتباط و هماهنگی خاصی وجود دارد.

طراحی ویلای روستیک

اصول طراحی ویلا روستیک یا روستایی

اگر به خانه‌ باغ‌های روستایی سر زده باشید مشاهده کرده‌اید که این خانه‌ها سقف‌هایی چوبی دارند که با الوارهای موازی و یا ضربدری سقف خانه را ساخته‌اند. برای ساخت یک خانه به سبک روستیک شما نیز نیازمند یک سقف چوبی هستید. اما نه هر سقفی. برای این که خانه زیباتر دیده شود و احساس یک خانه با طراحی روز و کمیاب را بدهد بهتر است سقف را با سلول‌های چوبی تزیین کنید. این کار باعث می‌شود چوب‌های مقطع و تکه تکه روی سقف خانه، یک نمای طبیعی از فضای بیرون را به خانه وارد کند و نتیجه آن نزدیکی محیط داخلی با فضای بیرونی در طبیعت خواهد بود. تمام این بخش‌ها به نوبه خود نزدیکی به طبیعت را در ذهن ببینده تداعی می‌کنند.

طراحی ویلا روستیک

در ویلا روستیک یا ویلا روستایی به دلیل مکان قرار گیری آن در طبیعت دارای نمای خارجی بسیار زیبا است و وجود درختان و رودخانه‌های اطراف و… به ویلا روستایی جلوه فوق العاده ای داده است که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. در طراحی ویلا روستیک رنگ‌های مورد استفاده فقط به رنگ قهوه ای نباید بسنده شود و می‌توان از رنگ‌های دیگری همچون رنگ‌های گرم و رنگ‌های دیگری که در طبیعت وجود دارد می‌توان استفاده کرد و نباید از رنگ‌های براق و رنگ‌هایی که خیلی تند هستند استفاده کرد.

طراحی ویلای روستیک

استفاده از انواع پارچه با رنگ بندی و طرح‌های مختلف این سبک دکوراسیون را تکمیل می‌کند. یکی از متریال‌های اصلی دیگر در تکمیل دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یا به باور برخی از طراحان آسیایی سبک روستایی سنگ آنتیک است ، سنگهای زیبایی که در هر جای خانه از ان استفاده می‌شود ،به خصوص اطراف شومینه و در میان کابنیت و تزیینات داخلی آشپزخانه. در سبک دکوراسیون روستیک از گیاهان سبز نیز استفاده کنید زیرا این گیاهان  نمادی اصیل از طبیعت هستند و انرژی مثبت به خانه شما وارد می‌کنند. 

انواع طراحی خانه باغ روستایی

خانه باغ‌های روستایی در نواحی پرباران و مرطوب

در مناطقی همچون نواحی شمالی کشور که جز اقلیم‌های پر باران و مرطوب هستند خانه باغ‌های روستایی باید به گونه ای طراحی و اجرا شوند که حدالامکان از آسیب‌های ناشی از رطوبت و باران محافظت شوند به همین علت درطراحی خانه باغ‌های روستایی نیز همچون اکثر ویلاهای شمال ایران از سقف‌های شیبدار و شیروانی استفاده می‌شود همچنین تمامی‌مصالح و متریال مصرفی در نمای خانه باغ‌های روستایی شمال ایران  از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار هستند.

خانه باغ‌های روستایی در نواحی گرم و خشک

خانه باغ‌های روستایی نواحی گرم و خشک کشور براساس  چند اصل مهم   همچون اصل جهت گیری ،شکل گیری بافت متراکم، استفاده از مصالح با ظرفیت حرارتی بالا،تهویه طبیعی و شریان حیاتی آب طراحی و ساخته می‌شوند. رعایت این موارد باعث میگردد تا شما تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی گرم تری داشته باشید.

خانه باغ‌های روستایی در نواحی کوهستانی

همانگونه که در مقاله ویلاهای کوهستانی نیز به آن اشاره کرده ایم، دانستیم که نواحی سردسیر و کوهستانی اگر چه امتیازات ویژه ای را به ویلا ی ما هدیه می‌دهند اما به همان اندازه  نیز مارا به چالش‌های مختلفی دعوت می‌کنند.چنانچه قصد طراحی و خریدخانه باغ‌های روستایی در نواحی کوهستانی را دارید پیش از هراقدامی‌با یک مشاور با تجربه مشورت داشته باشید.

طراحی ویلای روستیک

مراحل ساخت خانه ویلایی در روستا

ساخت خانه ویلایی در روستا مانند هر منطقه دیگری مستلزم اخذ مجوز‌های ساخت از سوی سازمان‌های مربوطه است. بدیهی است که ساخت ویلا در روستا با ساخت ویلا در حومه شهر، سواحل و یا جنگل‌های دارای شرایط و محدودیت‌های کاملا متفاوتی است. در هرحال برای شروع ساخت باید تمام مراحل را قانونی طی کنید تا متحمل ضرر و اتلاف وقت و انرژی نشوید. استاندارد‌ها و تراکم ساخت و ارتفاع مجاز هر سازه با توجه به بافت منطقه متفاوت است اما در نهایت باید ویلایی طراحی و اجرا کنید که عامه پسند باشد.

فرآیند طراحی و ساخت خانه ویلایی در روستا با دریافت مجوز ساخت از دهیاری منطقه آغاز می‌شود. سپس با نقشه برداری از زمین طراحی پلان ویلا صورت می‌گیرد. پس از طراحی پلان محاسبات نقشه انجام شده و پی کنی زمین آغاز می‌شود تا بتوان یک پی مناسب برای بنا کردن اسکلت و فونداسیون ویلا در بستر زمین آماده شود. اجرای یک پی مناسب با توجه به وزن بنا امر مهم است که باید با نظارت مهندسین و دقت بالایی انجام شود. پس از بنا شدن اسکلت، ستون‌ها و سقف‌های ویلا، دیوار چینی در این حین تمامی‌تاسیسات، عایق کاری و زیر سازی‌های ویلا صورت گرفته تا در نهایت نوبت به کف سازی‌ها، سفید کاری دیوارها می‌رسد.

سبک روستیک ، محبوب ترین سبک طراحی خانه باغ روستایی و سبکی قدیمی‌و طبیعی است که معمولا از این سبک در طراحی خانه باغ‌های روستایی و همچنین ویلاهای ساحلی استفاده می‌شود، روستیک با دارابودن ویژگی‌های منحصربفردش به محبوب ترین و بهترین گزینه برای طراحی خانه باغ‌های روستایی تبدیل شده است.  در سبک روستیک مواد و متریال  غیرمصنوعی جایی ندارند همین امر روستیک را هم سو با طبیعت و همگام با محیط زیست تبدیل کرده است.

شرکت مدرن ویلا با بیش از 19 سال سابقه طراحی و ساخت ویلا در روستاهای مختلف ایران، آماده همراهی و همکاری با کارفرمایان محترم از ابتدا تا انتهای پروژه می‌باشد.