4.8/5 - (109 امتیاز)

بر اساس یافته‌های روانشناسی طراحی و دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند به صورت مستقیم احساسات و رفتارهای انسان را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی برای داشتن یک خانه رویایی، نیازی نیست که خانه ای بزرگ خریداری کنید; و یا حتما منزل فعلی خود را تعویض نمایید. اگر بدانید که خانه فعلی شما چه پتانسیل‌هایی دارد و پس از دکوراسیون داخلی اصولی چقدر تغییر خواهد کرد، قطعا شگفت زده خواهید شد. بسیاری از افراد بر این باورند که دکوراسیون و بازسازی خانه کار بسیار راحتی می‌باشد، در صورتی که رعایت اصول طراحی و دکوراسیون لازمه دستیابی به نتیجه ای رضایت بخش است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را هر آنچه باید در رابطه با دکوراسیون داخلی (Interior decoration) بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

قدرت دکوراسیون داخلی را دست کم نگیرید!

دکوراسیون داخلی تلفیقی از هنر، علم ریاضی و معماری می‌باشد. با توجه به این موضوع داشتن تخصص و تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. دکوراسیون خانه می‌تواند به شما کمک کند تا فضاهای مختلف منزل خود را به درستی چیدمان کنید. انتخاب وسایل مناسب، بافت‌های هماهنگ و سبک مشخص در فضاهای مختلف خانه از مهم ترین دستاوردهای دکوراسیون منزل است. استفاده اصولی از این تخصص موجب می‌شود تا فضای خانه به درستی بهینه سازی شود و فضای زیباتری ایجاد گردد.

ویدئو طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در شهرک درخشانیه کرج

تغییر دکوراسیون داخل خانه می‌تواند محیط جدیدی را پدیدار نماید و آن را به فضایی پر از هیجان تبدیل کند. از طرفی با تغییر دکوراسیون اصولی به راحتی می‌توانید بازتابی از سلیقه شخصی خود را نیز در فضای خانه مشاهده نمایید. این دانش کمک می‌کند تا از رنگ‌ها و متریال‌های مختلف به درستی استفاده کنید و با کمک انرژی آن‌ها بتوانید روحیات و احساسات خود را نیز بهبود ببخشید. فراموش نکنید که محیط خانه از مهم ترین و حساس ترین فضاهای جمعی محسوب می‌شود که افراد در آنجا به آرامش و امنیت دست پیدا می‌کنند. بنابراین طراحی اصولی دکوراسیون می‌تواند تمامی‌نیازهای انسان را از این فضا برطرف نماید.

دکوراسیون داخلی هر آنچه باید بدانید؟

سبک‌های محبوب در دکوراسیون داخلی را بشناسید!

یکی از ابتدایی ترین نکاتی که برای شناخت علم دکوراسیون داخلی و استفاده از آن باید بدانید، آشنایی با سبک‌های مختلف در طراحی و دکوراسیون است. شناخت سبک‌ها و استفاده اصولی از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به سلیقه خود، دکوراسیون منزلتان را به صورت درست و استاندارد چیدمان کنید. سبک‌ها انواع متعددی دارند که بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی شده اند. از محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی

سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون منزل می‌باشد که امروزه با استقبال بی نظیری مواجه شده است. تمامی‌عناصر و متریال‌های مورد استفاده در این سبک بر اساس سادگی و نظم انتخاب می‌شوند. خلوتی فضا، استفاده از عناصر ساده و همچنین خطوط منظم و صاف از مهم ترین ویژگی‌های سبک مدرن هستند. در این سبک معمولا از رنگ‌های سفید، خاکستری و خنثی بیشتر از سایر رنگ‌ها استفاده می‌شود. از طرفی معمولا سطح صاف، شیشه و فلز بیشتر از سایر متریال‌ها در این فضا به چشم می‌خورند.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک، از دیگر سبک‌های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی می‌باشد که شکوه و عظمت را به نمایش می‌گذارد. این سبک به دنبال تجملات است و تقارن را در اولویت خود قرار می‌دهد. اصالت، استفاده از جزئیات فراوان، متریال‌های فاخر و گران قیمت از اصلی ترین ویژگی‌های سبک کلاسیک می‌باشند. رنگ‌های قهوه ای، کرم، طلایی، زیتونی، سبز درباری و زرشکی از رایج ترین رنگ‌های مورد استفاده در این سبک هستند. همچنین متریال‌های سرامیکی، چوبی و استیل را به وفور در این سبک مشاهده خواهید نمود.

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمال تمامی‌تلاش خود را می‌کند که زیبایی و جذابیت را در نهایت سادگی به نمایش بگذارد. این سبک از دکوراسیون خانه بهترین و مناسب ترین انتخاب برای خانه‌های کوچک است. در این سبک هیچ گونه تجملات و عناصر غیرکاربردی مشاهده نخواهید کرد و تنها شاهد عناصر ضروری و کاربردی خواهید بود. رنگ‌های روشن و پاستیلی در این سبک به وفور قابل مشاهده هستند و از دکوری‌های اضافی و بی مورد در سبک مینیمال استفاده نمی‌شود. به طور کلی هدف از اجرای این سبک ایجاد آرامش و خلوتی در فضا می‌باشد.

سبک طراحی داخلی روستیک

اگر از زندگی روستایی استقبال می‌کنید و طبیعی بودن این فضا را می‌پسندید، سبک روستیک بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی خانه شما می‌باشد. این سبک با الهام از زندگی روستایی پایه گذاری شده است و زندگی بی آلایش را به نمایش می‌گذارد. استفاده از رنگ‌های سفید و طبیعی در کنار متریال‌های طبیعی مانند چوب از مهم ترین ویژگی‌های این سبک است. برخلاف دیگر سبک‌های دکوراسیون با استفاده از لوازم قدیمی‌می‌توانید زیباترین سبک روستیک را ایجاد نمایید. البته فراموش نکنید که عناصر قدیمی‌به معنای لوازم بسیار کهنه، رنگ و رو رفته و همچنین غیر قابل استفاده نیستند، بلکه عناصری هستند که در ظاهر قدیمی‌به نظر می‌رسند.

سبک دکوراسیون داخلی شیکر

سبک دکوراسیون شیکر

یکی از سبک‌های بسیار جذاب در دکوراسیون داخلی منزل، سبک شیکر است که در آن به وفور از رنگ‌های خنثی و مات استفاده می‌گردد. چوب‌های تیره با رنگ‌های بژ و خاکستری از دیگر فاکتورهای سبک شیکر هستند. این سبک نیز از تجملات و تزئینات بیش از اندازه پرهیز می‌کند و جذابیت را در کنار سادگی به نمایش می‌گذارد.

سبک دکوراسیون یا چیدمان ایرانی چیست؟

سبک ایرانی از قدیمی‌ترین سبک‌های دکوراسیون خانه می‌باشد که امروزه در کشورهای دیگر نیز با استقبال مواجه شده است. ستون‌های بلند، متریال‌های قدیمی‌مانند فرش‌های قرمز در کنار ایوان‌های بزرگ از مهم ترین ویژگی‌های سبک ایرانی هستند.

سبک دکوراسیون داخلی امروزی

این سبک از دکوراسیون داخلی شاید در نگاه اول با سبک مدرن اشتباه گرفته شود، اما سبک امروزی از مد روز پیروی می‌نماید در صورتی که هدف از سبک مدرن انتخاب ساده ترین وسایل است. از طرفی این سبک به اندازه سبک مدرن قدمت ندارد و از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

3 نکته کلیدی در طراحی و بازسازی منزل

هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بهتر است به سه نکته کلیدی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

دکوراسیون داخلی منزل

1-انتخاب سبک اصولی بازسازی

یکی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون منزل استفاده از سبک اصولی و درست است. انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل، باید کاملا با توجه به سلیقه شخصی و متراژ خانه انجام شود. به طور مثال اگر فضای خانه کوچک می‌باشد بهتر است از سبک‌های ساده تر مانند مدرن، مینیمال و شیکر استفاده شود. سبک کلاسیک نیز انتخاب مناسبی برای فضاهای بزرگ محسوب می‌شوند.

2-نورپردازی مناسب در دکوراسیون

از دیگر نکات کلیدی در دکوراسیون داخلی خانه، نورپردازی در فضاهای مختلف است. نورپردازی در فضای خانه مهم ترین اصل در ایجاد آرامش و روشنایی می‌باشد. به همین دلیل هنگام طراحی و دکوراسیون خانه باید از نورپردازی طبیعی و مصنوعی به درستی و در تمامی‌فضاها استفاده شود.

3-رعایت تعادل در دکوراسیون

دکوراسیون داخلی خانه و منزل

حفظ تعادل از دیگر نکات حائز اهمیت در طراحی و دکوراسیون منزل است. استفاده افراطی از عناصر مختلف و عدم رعایت اصل تعادل در فضای خانه می‌تواند زیبایی دکوراسیون را به طور کامل زیر سوال ببرد. بنابراین بهتر است هنگام چیدمان فضاهای مختلف به طور کامل تعادل را در تمامی‌فضا حاکم نمایید.

تکنیک‌های طلایی در دکوراسیون داخلی منزل کدامند؟

دکوراسیون داخلی

برخی از تکنیک‌ها در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند که طراحان و معماران تاکید فراوانی روی آن‌ها دارند. این تکنیک‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

عناصر کلیدی و بسیار مهم در دکوراسیون منزل شامل فضا، خط، نور، رنگ، الگو و … می‌شوند. استفاده اصولی و درست از این عناصر نقش بسیار ویژه ای در نتیجه دکوراسیون دارد. به همین دلیل است که باید تمامی‌این عناصر را به اندازه و به درستی در بخش‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار داد.

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون

دکوراسیون داخلی منزل

بولد کردن یک قسمت از فضا می‌تواند از ایجاد یکنواختی خسته کننده در فضای خانه پیشگیری نماید. به همین دلیل است که وجود نقطه کانونی در تمامی‌فضاهای خانه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. می‌توان دیوار پشت تلویزیون، شومینه، پنجره ای با چشم انداز دلنشین و … را به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفت. سپس تمامی‌عناصر و المان‌های موجود در فضا را با توجه به نقطه کانونی چیدمان کرد.

ریتم در طراحی دکوراسیون

ریتم در دکوراسیون داخلی

از دیگر تکنیک‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد ریتم در تمامی‌فضاهای خانه می‌باشد. برای ایجاد ریتم در فضاهای مختلف می‌توان از روش تکرار، توالی، تضاد و یا انتقال استفاده نمود. هر کدام از این روش‌ها به شکل مشخصی ریتم را به وجود می‌آورند. به طور مثال با تکرار الگویی مشخص در فضاهای مختلف (تکرار)، استفاده از عناصر متضاد (تضاد) و انتخاب طیف متفاوت از الگو یا رنگ (توالی) می‌توان ریتم مناسبی ایجاد کرد.

اهمیت‌هارمونی در دکوراسیون منزل

اهمیت‌هارمونی در دکوراسیون داخلی

ایجاد‌هارمونی از دیگر تکنیک‌های طلایی در دکوراسیون داخلی می‌باشد که می‌تواند احساس خوشایندی را در فضای خانه ایجاد نماید.‌هارمونی میان المان‌های مختلف انسجام و هماهنگی ایجاد می‌نماید و به بهبود دید بصری کمک می‌کند. برای ایجاد‌هارمونی می‌توان از رنگ، الگو، بافت و … استفاده نمود.

اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی فضاهای داخلی خانه

دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی منزل

رعایت اصول دکوراسیون در بازسازی منزل نیز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. انتخاب درست متریال‌ها و عناصر مورد استفاده در فضاهای داخلی می‌تواند مهم ترین مرحله از بازسازی منزل باشد و یک اصل مهم در دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. به همین دلیل است که هنگام بازسازی باید به اصول دکوراسیون نیز پایبند بود و آن‌ها را به درستی مورد استفاده قرار داد. انتخاب کفپوش‌های مناسب برای فضاهای مختلف و همچنین بافت و الگوی درست دیوارپوش‌ها از جمله موارد مشترک میان دکوراسیون و بازسازی فضای داخلی ساختمان می‌باشند.

در برخی از مواقع ممکن است دکوراسیون منزل جذابیت خود را از دست بدهد و یا به دلیل گذر زمان کیفیت کاربری بنا کاهش پیدا کند. در این صورت با استفاده از یک بازسازی داخلی و طراحی دکوراسیون به راحتی می‌توان شادابی و جذابیت را به فضای خانه بازگرداند. به همین دلیل است که در اکثر مواقع بازسازی ساختمان با طراحی دکوراسیون همراه است. امروزه طراحان و معماران برای این موضوع ارزش بسیار بالایی قائل هستند و تمرکز بالایی روی اصول دکوراسیون و بازسازی خانه دارند.

ترفندهای زیرکانه در دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی

برخی از ترفندهای دکوراسیون داخلی می‌توانند تاثیرات شگفت انگیزی روی چیدمان و انرژی فضای خانه داشته باشند. برخی از این ترفندها عبارتند از:

آینه در طراحی دکوراسیون

آیینه در دکوراسیون داخلی منزل

آینه‌های دکوراتیو از ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین عناصر مورد استفاده در دکوراسیون منزل هستند که می‌توانند روشنایی و زیبایی فضا را چند برابر نمایند. استفاده از آینه‌های قدی در راهرو، اتاق خواب، ورودی و فضای پذیرایی یا نشیمن می‌تواند به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک کند و جلوه فوق العاده ای ایجاد کند.

مبلمان در دکوراسیون داخلی

انواع مبلمان از اصلی ترین و قدرتمندترین عناصر مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می‌باشند که باید با نهایت دقت انتخاب شوند. کیفیت بالای مبلمان در فضاهای مختلف و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون نقش تعیین کننده ای در نتیجه نهایی طراحی دارد.

گیاهان طبیعی در دکوراسیون منزل

استفاده از گیاهان طبیعی در فضای آپارتمانی از عجیب ترین تکنیک‌های دکوراسیون منزل است که می‌تواند به جذابیت بیشتر فضا کمک کند. از طرفی این گیاهان در ایجاد آرامش و احساس نشاط نیز نقش بسیار موثری دارند. تنوع بالای گیاهان آپارتمانی موجب شده تا افراد به راحتی می‌توانند گیاه مناسب با سبک دکوراسیون خانه خود را انتخاب نمایند.

کتابخانه در چیدمان خانه دکوراسیون منزل

کتابخانه در دکوراسیون داخلی

ایجاد یک کتابخانه کوچک در قسمت بدون استفاده و به ظاهر پرت خانه نیز از دیگر ترفندهای دکوراسیون داخلی است. این ترفند به شما کمک می‌کند تا بتواند با کمترین هزینه، زیبایی فوق العاده ای را در فضای خانه خود ایجاد نمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف در خانه

دکوراسیون داخلی خانه

یکی از نکات بسیار مهم در دکوراسیون داخلی اهمیت تفکیک فضاها و دکوراسیون با توجه به عملکرد هر کدام از این فضاها می‌باشد. از آنجایی که دکوراسیون هر فضا از اصول و قوانین مشخصی پیروی می‌کند، شناخت فضاهای مختلف و اصول دکوراسیون آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال رنگ‌های مورد استفاده در فضای آشپزخانه و ناهارخوری رنگ‌های پر هیجان و اشتهاآور هستند و به هیچ عنوان برای فضای اتاق خواب مناسب نیستند. در فضای اتاق خواب باید از رنگ‌های آرامش بخش استفاده نمود. از طرفی فضای آشپزخانه یک محیط بسیار حساس است که نیاز به نورپردازی قدرتمند دارد. در صورتی که فضای اتاق خواب نیازی به نور زیاد ندارند.

بنابراین پیش از شروع دکوراسیون منزل بهتر است در ابتدا اصول چیدمان هر کدام از فضاهای خانه را به درستی بشناسید. در این صورت می‌توانید با توجه به کاربرد و عملکرد هر فضا بهترین و مناسب ترین طراحی را برای آنجا در نظر بگیرید. شناخت نیازها و اصول دکوراسیون هر فضا مهم ترین نیاز طراحی و دکوراسیون منزل می‌باشد.

اهمیت رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

رنگ‌ها از قدرت فوق العاده ای برخوردار هستند و تمامی‌طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی به خوبی نسبت به این موضوع آگاهی دارند. در صورتی که شما بهترین فضا را از نظر تعادل، بافت، الگو، متریال طراحی نمایید اما رنگ‌های درستی انتخاب نکرده باشید، قطعا از نتیجه طراحی راضی نخواهید بود. شناخت رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر روان انسان از ابتدایی ترین نیازهای طراحی داخلی است. بنابراین پیش از انتخاب رنگ بهتر است فضای مورد نظرتان را ارزیابی نمایید و سپس بهترین رنگ‌ها را انتخاب کنید.

به طور مثال رنگ سفید در دکوراسیون منزل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این رنگ نشان دهنده تمیزی، آرامش، نشاط، سلامتی و امنیت می‌باشد. بنابراین رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی می‌باشد که در اکثر فضاهای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد به هیچ عنوان برای فضاهای پذیرایی، نشیمن و به خصوص اتاق خواب مناسب نیستند. این رنگ‌ها تنها در فضای ناهارخوری و آشپزخانه قابل استفاده می‌باشند.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه شامل، مواردی است که در آن قرار می‌گیرد و وسایل با دقت زیادی خریداری می‌شوند. زیبایی فضای داخلی آشپزخانه زیبا می‌شود و سبک آشپزخانه و رنگ آنها انتخاب می‌شود. طراحی وسایل آشپزخانه و سبک و توجه به قسمت‌های دیگر خانه و قرار دادن وسایل در آشپزخانه جهت هماهنگی با بخش‌های دیگر خانه، حتما باید در نظر گرفته شود.

اگر خانه کوچکی دارید و آشپزخانه کوچکی دارید، لازم نیست هر وسیله ای که در خانه‌های دیگر می‌بینید در آشپزخانه شما باشد و وسایلی که در آشپزخانه‌های بزرگ جا می‌گیرند باعث اضافه بار می‌شوند و ظاهری ظریف و غیرعادی در آشپزخانه خود ایجاد کنید. بنابراین بهتر است در آشپزخانه کوچک نظم را رعایت کنید تا فضا باز به نظر برسد و اگر از رنگ‌های روشن روی دیوارها استفاده می‌کنید، فضا باز به نظر برسد و می‌توانید از میز ناهارخوری کوچک یا آشپزخانه اپن استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب منزل

یکی از جنبه‌های اصلی طراحی دکوراسیون منزل، دکوراسیون اتاق است. برای طراحی دکوراسیون اتاق باید قوانینی را رعایت کنید که باعث می‌شود اتاق احساس راحتی و آرامش کند. از جمله نوع تجهیزات و انتخاب رنگ دیوار و …. در پایان روز همه به استراحت نیاز دارند و باید به کیفیت خواب و استراحت خود فکر کنیم. معمولا اتاق خواب مکانی برای خواب و استراحت، مطالعه و مطالعه، قرار دادن وسایل است.

یکی از مواردی که در دکوراسیون اتاق خواب نقش بسزایی دارد رنگ دیوارها است. استفاده از طیف وسیعی از ترکیبات نور مانند سفید، شیری، استخوانی و سایر رنگ‌های مشابه در اتاق خواب‌های کوچک بسیار محبوب است. با کمک آنها می‌توانید فضای داخلی اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهید. یک فضای شاد می‌تواند تمرکز و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد و از طرفی با هر رنگ، سبک و سلیقه ای می‌آید. این رنگ‌ها جدا از کاربرد در فضاهای کوچک، در فضاهای بزرگ و مطبوع نیز بسیار محبوب هستند. به طور کلی، این طیف‌های رنگی به عنوان رنگ‌های اصلی شناخته می‌شوند و اغلب در بسیاری از دکوراسیون‌ها استفاده می‌شوند. علاوه بر این رنگ‌ها می‌توانید از رنگ‌های ملایم دیگری مانند بنفش، آبی یا سایه‌های مختلف کرم و خاکستری در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

روتختی مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر روحیه کلی اتاق خواب شما داشته باشد. اگر فضای محدودی در اتاق خواب خود دارید، می‌توانید از مبل‌های تختخواب شو استفاده کنید و از فضا به نحو احسن استفاده کنید. این مدل‌های تخت باعث صرفه جویی در فضا و هزینه می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید انواع تخت خواب‌های کلاسیک و مدرن را خریداری و استفاده کنید. در هر مرحله از دکوراسیون اتاق خواب باید به سازگاری چیزهای مختلف توجه کرد.

مراحل بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی چیست؟

مراحل بازسازی منزل

برای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل در ابتدا باید نیازهای خانه خود را مشخص نمایید. پس از آن تعیین کنید که بودجه مورد نظر شما برای بازسازی و دکوراسیون چقدر است. در ادامه یک گروه اجرایی متخصص و معتبر انتخاب نمایید که بتواند با توجه به بودجه شما مناسب ترین خدمات را ارائه دهد. فراموش نکنید که بازسازی ساختمان و دکوراسیون منزل کار بسیار تخصصی می‌باشد که اجرای آن‌ها نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالا دارد.

شرکت مدرن ویلا از جمله شرکت‌های بسیار معتبر و متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل است که بهترین‌ها را به شما ارائه می‌دهد. این مجموعه با بهره مندی از مهندسین بسیار توانا و حرفه ای در زمینه‌های مختلف معماری و عمران، خدمات فوق العاده ای را به مخاطبان خود عرضه می‌نماید. این شرکت در فضاهای مختلف و شرایط متفاوت بهترین‌ها را در اختیار مخاطبان خود می‌گذارد. پروژه‌های بسیار متعدد و موفق این مجموعه می‌تواند تضمین مناسبی برای عملکرد آن در بازسازی و دکوراسیون خانه باشد.

جمع بندی

به طور کلی دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی ساختمان به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارند. از طرفی پیش از اقدام برای تغییر دکوراسیون و بازسازی باید به عوامل مختلفی توجه داشت. با این وجود اگر بودجه کافی برای بازسازی ندارید و یا نمی‌توانید از گروه‌های حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید، تکنیک‌هایی که در موارد فوق به آن‌ها اشاره شد به شدت شما را راهنمایی خواهند کرد.

شناخت رنگ‌ها، نورپردازی، عناصر موثر در دکوراسیون داخلی و … از جمله مواردی هستند که پیش از تغییر دکوراسیون و بازسازی منزل باید نسبت به آن‌ها آگاه شد. در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم ترین و تاثیرگذارترین موارد در دکوراسیون منزل آشنا کنیم. توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد می‌توانند تاثیر شگفت انگیزی روی نتیجه طراحی داشته باشند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای تغییر دکوراسیون نسبت به آن‌ها آگاه شوید. شرکت مدرن ویلا با تیم تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی، آماده همکاری با کارفرمایان محترم جهت پیاده سازی ایده‌های شما عزیزان می‌باشد.

سوالات متداول در طراحی دکوراسیون داخلی

سوالات متعددی در رابطه با بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی پرسیده می‌شوند که در ادامه به مهم ترین آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

1. بهترین روش برای چیدمان دکوراسیون منزل کدام است؟

پیش از انتخاب سبک مورد استفاده در دکوراسیون منزل بهتر است ابعاد و قابلیت‌های خانه به طور کامل مورد ارزیابی قرار گیرند. از طرفی بهترین روش برای دکوراسیون این است که در ابتدا وسایل بزرگ و شاخص مانند مبلمان، سرویس خواب و ناهارخوری را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که باید ابعاد این وسایل را مطابق با فضای خانه و ابعاد دیوارهای پذیرایی، اتاق خواب و ناهارخوری انتخاب کنید. سپس می‌توانید با توجه به ویژگی‌های این وسایل سایر عناصر مورد نیاز در فضاهای مختلف را تهیه نمایید.

2. بهترین نورپردازی در دکوراسیون فضاهای مختلف منزل به چه صورت است؟

فراموش نکنید که در اصل دکوراسیون داخلی نور طبیعی و مصنوعی در فضاهای مختلف خانه به یک اندازه حائز اهمیت می‌باشند. بنابراین باید از هر دو نوع نورپردازی به اندازه کافی در دکوراسیون استفاده شود. نکته دیگر این است که نورپردازی مصنوعی شامل انواع خطی، تاکیدی، کاربردی و … می‌گردد. هر کدام از این نورها در قسمت‌های مختلفی کاربرد دارند و باید به درستی آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

3. هزینه دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه چقدر می‌شود؟

هزینه بازسازی و دکوراسیون خانه به عوامل متعددی بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان در ابتدا مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه نهایی دکوراسیون تعیین نمود. متراژ خانه، فضاهای مورد نظر، متریال مورد استفاده، گروه اجرایی، میزان تغییرات و موقعیت جغرافیایی از جمله موارد تاثیرگذار در تعیین هزینه دکوراسیون و بازسازی می‌باشند.

4. آیا می‌توان از چند سبک دکوراسیون متفاوت در فضاهای مختلف خانه استفاده نمود؟

به طور کلی می‌توان هر کدام از فضاهای مختلف خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن را به سبک‌های متفاوت دکوراسیون کرد. با این وجود طراحان حرفه ای و متخصص توصیه می‌نمایند که از یک سبک مشخص در تمامی‌فضاهای خانه استفاده شود. این کار می‌تواند به خانه شما هویت ببخشد و جذابیت بالاتری ایجاد کند.