4.5/5 - (89 امتیاز)

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا و مخصوصا طراحی ویلا دوبلکس یکی از دغدغه‌های مهم زندگی امروزه می‌باشد. آنها برای فرار از دود و دم و شلوغی شهرهای بزرگ، ترجیح می‌دهند در مکانی آرام و خلوت و البته خوش آب و هوا زمینی را تهیه کرده و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در آنجا سپری نمایند. اما همه این را می‌دانند که قرار است فقط یک بار طراحی ویلای دوبلکس آنها صورت گرفته و ساخته شود و آنها باید سالها در این خانه دوبلکس ویلایی به آرامش برسند، پس یک طراحی ویلای دوبلکس عالی تنها گزینه برای شما می‌تواند باشد. به همین دلیل است که عرض می‌کنیم طراحی خانه ویلایی دوبلکس یک چالش بزرگ برای مردم امروزه شده است.

پلان ویلا دوبلکس یا نقشه ویلا دوبلکس باید مطابق سلایق شما طراحی و ساخته شود تا یک عمر بتوانید در آن آسایش داشته باشید. دوبلکس بودن یک ویلا از این نظر می‌تواند مهم باشد که شما در یک زیربنای ثابت بتوانید مساحت بیشتری برای پلان داخلی ویلا در اختیار داشته باشید و فضاها در آن به اندازه کافی دلباز و آرامش بخش باشد. این یک برتری بزرگ پلان ویلا دوبلکس نسبت به ویلای معمولی است.

طراحی ویلا

اصول طراحی ویلا دوبلکس چه مواردی هستند؟

اصول طراحی ویلا دوبلکس، تقریبا اصول ثابتی هستند که اکثریت به آنها تسلط داشته و اصول کلی این نوع ویلاها دیگر بر کسی پوشیده نیست. اما تفاوت‌های بزرگ و بارز در طراحی ویلای مدرن دوبلکسی که آرامش بخش و ایده آل باشد، در رعایت نکات بسیار جزئی اما فوق العاده مهم در طراحی باغ ویلا شماست که رعایت این نکات را شما می‌توانید در ویلاهای مختلف ببینید. شما با ورود به این ویلاها احساس دلنشین و مفرحی خواهید داشت و این تفاوتها را احساس خواهید کرد.

در این نوشته قصد داریم برخی از نکات جزئی اما حیاتی خانه دوبلکس ویلایی را که با تجربه و نظرات معماران بزرگ و قدیمی‌به دست آمده است را با هم مرور نماییم. این نکات فوق العاده در طراحی ویلا احتمالا در هیچ سایتی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. با رعایت این اصول، خانه ویلایی دوبلکس شما یک طراحی فوق العاده خواهد شد که لذت آن فقط نصیب شما و اطرافیان شما خواهد شد.

طراحی ویلای دوبلکس درکردان

 

  • در طراحی ویلای دوبلکس جهت‌ها را جدی بگیرید.

بهترین مکان برای طراحی ویلای دوبلکس و ساخت خانه دوبلکس، شمالی ترین قسمت زمین است. نور و صرفه جویی در مصرف انرژی، اصلی ترین برای این نکته می‌باشند. طراحی داخلی ویلا و نمای ویلا دوبلکس شما نیز به مراتب زیباتر و بهتر خواهد شد. خورشید از سمت مشرق طلوع می‌کند و در طول روز، متمایل به جنوب به سمت مغرب حرکت کرده و از آن غروب می‌نماید. وقتی طراحی خانه ویلایی دوبلکس شما، مطابق این جهت نمایی باشد، بهترین نتیجه را برای دریافت نور و صرفه جویی در مصرف انرژی برای شما خواهد داشت. نمای ویلا دوبلکس شما نیز به سمت خورشید خواهد بود.

  • سایه بان‌های شمالی و جنوبی در نمای ویلا دوبلکس

نور خورشید در ساعت‌های میانه روز می‌تواند روی اعصاب ساکنین ویلا شما باشد. در طراحی ویلا باید به اندازه سایبان‌های روی پنجره‌ها در قسمت شمالی و جنوبی ویلا حتما دقت نمایید. همانقدر که لازم است در قسمت جنوبی از سایبان‌های بلندتری استفاده نمایید، در شمال می‌توانید تا حد زیادی اندازه این سایبانها را کاهش دهید. در زمستان می‌توانید از این نکته طلایی برای حفظ حداکثری انرژی در ویلای خود بهره ببرید.

طراحی ویلای مدرن در شهرک جهان ویلا

  • شما در یک آپارتمان زندگی نمی‌کنید.

اندازه فضاها و ارتفاع سقف در طراحی ویلا  با یک آپارتمان بسیار متفاوت است، اما این تنها تفاوت میان این دو نمی‌باشد. آپارتمان‌ها محدودیت‌های بسیار زیادی در دریافت نور در خانه دارند که ویلاهای دوبلکس از این محدودیتها برخوردار نیستند. پس خانه دوبلکس ویلایی خود را مانند آپارتمان طراحی نکنید.

  • اندازه فضاها در طراحی ویلا دوبلکس

یکی از مزیت‌های بزرگی که می‌توانید در طراحی ویلا و البته در طراحی ویلا مدرن دوبلکس خود داشته باشید، اندازه فضاهای دلخواه برای شما است.  طراحی داخلی ویلا در اینجا اهمیت بالایی به خود می‌پذیرد. قرار است شما مطابق استانداردهای خانواده خود و سبک زندگی خود دست به طراحی داخلی ویلای خود بزنید.

اگر مهمان پذیر هستید و از فضاهای بزرگ لذت می‌برید، سالن اصلی خانه می‌تواند حکم دریا را در خانه شما ایفا نماید. در اندازه این دریای بی کران در طراحی و ساخت ویلا  دقت نمایید زیرا به شدت به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت.
می‌توانید به جای یک سالن بزرگ، از ۲ یا حتی ۳ سالن برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس خود بهره ببرید. این مسئله برای جداسازی فضاها می‌تواند کمک شایانی به طراحی شما داشته باشد، محل قرار گیری اتاقها را مشخص تر نماید و آشپزخانه شما را با ارتباط به سالن‌های مختلف، مانند یک مروارید درون صدف نشان دهد.

  • در طراحی ویلا مدرن دوبلکس دیوار شیشه ای را فراموش نکنید

سعی کنید در قسمتهایی که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب می‌باشد، از دیوارهای شیشه ای برای طراحی ویلا مدرن دوبلکس خود بهره ببرید. البته آب و هوای منطقه سکونتی شما بسیار در این امر موثر است. در قسمتهایی از خانه ویلایی دوبلکس شما این کار تقریبا ممنوع می‌باشد. اما در جهت جنوب زیبایی خاص و منحصر به فردی به ویلا شما خواهد بخشید.

در مواردی که ممکن است شما یک پروژه بازسازی ویلا داشته باشید هم میتوانید با حذف یا ایجاد شکاف دیوارها و استفاده از بازشو‌های شیشه ای نور از طبیعت را وارد ویلا کنید و نکته مثبتی که در بازسازی ویلا وجود دارد همین است که می‌توانید با خلاقیت و اصول طراحی داخلی به راحتی کاربری اتاق‌ها، سالن‌ها و سایر فضا‌ها را در یک چارچوب کلی که همان اسکلت اصلی سازه است، تغییر دهید و مطابق ایده آل خود کنید.

  • محل جانمایی پله‌ها در طراحی ویلا دوبلکس

این یکی از طلایی ترین و مهمترین نکات در طراحی خانه دوبلکس ویلایی  شما می‌باشد. بارها پیش آمده است که پس از طراحی مالکین تصمیم به تغییر محل قرار گیری پله‌ها در داخل نقشه ویلای دوبلکس خود شده اند. بهترین محل را باید برای آن انتخاب نمایید. حتما دقت داشته باشید که پله‌ها جلوی نور را نگیرند، فضاهای اصلی را اشغال ننمایند و امکان دسترسی از پایین و بالای پله به قسمت‌های مختلف به راحتی موجود باشد.

  • ارتفاع سقف در طراحی ویلای دوبلکس

ارتفاع سقف در نظر گرفته شده برای ویلا دوبلکس می‌تواند همه چیز را تحت الشعاع قرار دهد. بهترین طراحی داخلی ویلا می‌تواند در یک ارتفاع سقف نامناسب گم شود و ارزش خود را از دست بدهد و یک طراحی داخلی ویلای معمولی با یک ارتفاع سقف مناسب می‌تواند ایده آل و فوق العاده به نظر برسد. به هیچ وجه در ارتفاع سقف خانه ویلایی دوبلکس خود خساست به خرج ندهید و تا جایی که قوانین اجازه می‌دهند ، آن را افزایش دهید.

  • زیبایی در سادگی است.

به هیچ وجه طراحی داخلی ویلای دوبلکس خود را شلوغ و پر از طرح‌های مختلف معماری در نظر نگیرید. این می‌تواند در طولانی مدت برای شما خسته کننده باشد و خانه دوبلکس ویلایی شما را تبدیل به یک موزه نماید. چشمها از این نگاهها خسته خواهند شد. البته ممکن است در وهله اول این شلوغی زیباتر دیده شود و جالب تر باشد، اما در طولانی مدت، آرامش ذهنی شما به هم خواهد خورد.

پلان ویلای دوبلکس چیست؟

پلان ویلاهای دوبلکس دارای دو واحد فضای نشیمن است، در کنار هم یا روی هم قرار گرفته اند. پلان‌های دوبلکس مختلف اغلب پیکربندی‌های مختلف اتاق خواب را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یک دوبلکس ممکن است در مجموع دارای چهار اتاق خواب (دو تا در هر واحد) باشد، در حالی که دوبلکس دیگر ممکن است مجموعاً دارای شش اتاق خواب (سه اتاق در هر واحد) و غیره باشد.

آیا دوبلکس چند خانواده محسوب می‌شود؟

ویلای دوبلکس مدرن

بله، زیرا بیش از یک خانواده می‌توانند به راحتی در یک دوبلکس زندگی کنند. در واقع، اگر فکر می‌کنید ممکن است اعضای سالخورده خانواده را در سر راه خود قرار دهید، یک طرح دوبلکس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا این نوع خانه به شما امکان می‌دهد تا عزیزان خود را نزدیک نگه دارید و در عین حال مقدار زیادی از حریم خصوصی بسیار مورد نیاز را حفظ کنید.پلان ویلا دوبلکس خانه‌های چند خانواری مقرون به صرفه هستند زیرا به مصالح ساختمانی کمتری نسبت به ساخت دو سازه جداگانه نیاز دارند و با ترکیب دو واحد در یک سازه، فضا را حفظ می‌کنند. پلان‌های ویلاهای دوبلکس با ظاهر بیرونی یک خانه تک خانواده طراحی شده اند و در عین حال دارای ورودی‌های دوگانه هستند. همچنین، آنها در مناطق پرجمعیت مانند شهرهای بزرگ که تقاضا برای مسکن وجود دارد اما فضا محدود است، بسیار محبوب هستند.

نمای ویلای دوبلکس مدرن

نمای ویلاهای مدرن تمایل دارند مواد، رنگ‌ها و اشکال خاصی را در طراحی خود جای داده و ظاهری مدرن را به نمای ویلای شما دهند. هر دوره معماری جزئیات بیرونی مخصوص به خود را دارد،

در این نوع سبک استفاده از پنجره‌های بزرگ و بهره وری از نور طبیعی جایگاه بخصوصی دارد. اشکال هندسی ساده، سیمان رنگ شده، خطوط تمیز، رنگ‌های خنثی، همه  نمایانگر سبک پرطرفدار و در عین حال ساده  مدرن هستند

نما و فضای داخلی یک ویلای دوبلکس همچون یک بوم بزرگ نقاشی می‌تواند بستر مناسبی را برای خلق آثار و ایده‌های شگرف طراحان خوش ذوق فراهم کند.

نمای ویلا دوبلکس

در طراحی نمای مدرن ویلای دوبلکس، معمولا رنگ‌های دارای هویت و گاهی رنگ‌های تیره و پررنگ به جای رنگ‌های خنثی استفاده  می‌شود. ‌رنگ‌های نمای ویلا مدرن کاملا نقطه مقابل ویلا سبک سنتی است که از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. همچنین در ویلای مدرن کمتر از رنگ‌های طلایی و برنزی در نما استفاده می‌شود.

بهتر است بدانید که در بین سبک‌های مختلف طراحی ویلا، طراحی ویلای مدرن یکی از گران‌ قیمت‌ترین طراحی‌ها است. معمولا طراحی و ساخت و ساز سبک مدرن، ویلای ما را در دسته سازه‌های لوکس قرار می‌دهد.

طراحی پله در ویلاهای دوبلکس

طراحی پله در ویلاهای دوبلکس

طراحی پله در ویلاهای دوبلکس بسیار مهم است یکی از دلایلی که افراد جذب ویلاهای دوبلکس وچند طبقه می‌شوند طراحی و اجرای پلکانهای جذاب در این نوع ویلاها است .

انواع پله‌ها در ویلاهای دوبلکس

  • پله اسپیرال
  • پله گرو(منحنی)
  • پله معلق با محورکناری
  • پله معلق با محور میانی
  • پله دوشاخه

پله طره چه نوع پله ای است؟

پله طره در ویلاهای دوبلکس

بی شک یکی از پرطرفدارترین پله‌ها در ویلاهای دوبلکس پله طره است،این نوع پله از ساده ترین و شیک ترین نوع پله با دیتیل‌های اجرایی مهم در ویلاهای دوبلکس است،معمولا طراحی این نوع پله در ویلاهای دوبلکس مدرن ،مینیمال طراحی و ساخته می‌شود .پله طره به نام‌هایی چون پله کنسولی ، پله آویز یا پله معلق نیز شناخته می‌شود در تعریف پله طره باید گفت این پله نوعی پله بیرون آماده از دیوار است بدون هیچگونه تکیه گاه ظاهری و واقعی در لبه بیرونی اش، طره را میتوان به صورت‌های مختلفی چون راسته، ال شکل،نیم گردش و دو ال طراحی و اجرا کرد.

پله‌های گرد چه نوع پله‌هایی هستند؟

پله‌های گرد جز پله‌های محبوب در میان پله‌های‌های ویلاهای دوبلکس هستند پله‌های گرد نیز به نام‌های مختلفی همچون پله اسپیرال، منحنی،پیچ شناخته میشود که هریک با توجه به تفاوت‌های مختلف با یکدیگر تعاریف متفاوتی نیز دارند.

طراحی پله در ویلاهایی به سبک کلاسیک

پله دوشاخه

پلکان‌های دوشاخه جزء پله‌های لاکچری و لوکس هستند این نوع پله‌ها مختص ویلاهای متراژ بالا و طراحی شده به سبک کلاسیک هستند.پلکانی که با یک رشته پله عریض(از طبقه اصلی تا یک پاگرد میانی )و دورشته پله جانبی از آن پاگرد تا طبقه فوقانی امتداد یافته در این نوع پله به جای یک شاخه از دوشاخه برای رسیدن به تراز بالا دارن و سطح بیشتری را اشغال می‌کنند به همین دلیل این نوع پلکان برای متراژ‌های کوچک اصلا مناسب نیستند.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

در دنیای پرتلاطم و پرتنش امروز، همه ما  به دنبال ذره ای آرامش هستیم.دورانی که تصور می‌شد طراحی داخلی صرفاً بیانی پر زرق و برق برای حساسیت خاصی و سلیقه خوب در دکوراسیون داخلی یک فضا است، گذشته است. امروزه میتوان با طراحی داخلی مناسب ویلا دوبلکس، فضایی خیره کننده و مملو از حس آرامش را برای رهایی ازدغدغه‌های حاکم فراهم کرد.

یکی از تخصص‌های تیم مجرب مدرن ویلا، طراحی داخلی ویلا دوبلکس است. در واقع، فرصت در طراحی ویلا دوبلکس هیجان انگیز است زیرا امکانات و فضا  برای به نمایش گذاشتن ایده‌ها بی پایان است.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس

اکثرویلاهای دوبلکس دارای فضای لوکس هستند و عملکردهای مختلف سازه  را می‌توان به صورت استراتژیک بین دو سطح تقسیم کرد. طبقه پایین معمولاً برای معاشرت استفاده می‌شود; زیرا همه قسمت‌های مشترک مانند نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه را در خود جای داده است; در حالی که طبقه بالا فضای خصوصی تری است که برای قرار دادن اتاق خواب‌ها استفاده می‌شود.

برخلاف یک آپارتمان، یک خانه دوبلکس فرصتی عالی برای خلاقیت و معرفی عناصر دکور خانه است; که به فضا، ظاهری خیره کننده می‌دهد. همیشه می‌توانیم با افزودن جزئیات متفکرانه، عامل شگفت‌انگیز در طراحی داخلی ویلا را افزایش دهیم. یک ویلای دوبلکس لوکس و استاندارد علاوه بر چشم اندازهای عالی باید از نور خورشید نهایت استفاده را ببرد و فضای داخلی خود را راحتتر از ویلاهای یک طبقه تهویه کند. پیشنهاد می‌کنیم در طراحی و ساخت ویلای دوبلکس از بهترین مشاوران و مهندسین معماری شرکت مدرن ویلا کمک بگیرید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.