4.7/5 - (40 امتیاز)

قصد ساخت یک ویلای شیک را دارید و به دنبال هزینه طراحی ویلا هستید؟  از طرح ویلای خود خسته شده اید و برای بازسازی ویلا آن به دنبال تعرفه طراحی ویلا هستید؟ اگر هزینه برای شما سوال شده است، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. راهنمای جامعی برای شما خواهیم داشت.

از قدیم سازندگان ویلا، هزینه طراحی ویلا را یک هزینه بیهوده و مضاعف می‌دانستند و سعی داشتند با کمترین مقدار هزینه آن را به یک فرد بی تجربه و البته تازه وارد بسپارند که در نهایت در هزینه ساخت ویلا صرفه جویی کنند. اما تجربه نشان داده است که این مسیر فقط و فقط به سمت پشیمانی پیش می‌رود. شاید اگر بگوییم هزینه طراحی ویلا، یک برگ برنده برای شما خواهد بود تعجب نمایید. ولی این یک مسئله کاملا ثابت شده و تجربی است.

ویلای دوبلکس در روستای لزیر

چرا هزینه طراحی ویلا را باید بپردازیم؟

هزینه طراحی ویلا شامل موارد بسیاری می‌شود. هزینه طراحی پلان معماری، نمای ویلا، حیاط بندی و نقشه‌های اجرایی ویلا همه اجزا تشکیل دهنده قیمت طراحی ویلا هستند. اما چرا این هزینه مهم است؟ قصد شما از ساخت ویلا چیست؟ قصد فروش آن را دارید؟ قصد دارید در آن سکونت کنید و از آن لذت ببرید و یا در فکر اجاره دادن و اجاره گرفتن از آن هستید. هر کدام از ای موارد که در ذهن شما باشد، مهمترین گزینه برای تاثیر مستقیم روی قیمت ویلای شما پلان معماری و نمای آن است.

اگر شما به قصد خرید ویلا وارد ویلایی شوید اولین مواردی که در ذهن شما روشن خواهند شد، احتمالا نمای آن، نقشه و دکوراسیون آن خواهند بود. اگر به صحبت‌های فروشنده هم گوش کنید، حرف از نمای مدرن و طراحی زیبای ویلای خود خواهد زد. پس می‌بینید که تعرفه طراحی ویلا جز یک سرمایه گذاری کوتاه مدت پر سود چیز دیگری نیست. شک نکنید که ده‌ها برابر این سرمایه گذاری را باز پس خواهید گرفت.

طراحی ویلا

حتی اگر شما قصد فروش یا اجاره ویلا را نداشته باشید، هزینه طراحی ویلا یا طراحی باغ ویلا برای شما پر رنگ تر از پیش باید باشد. زیرا شما در یک ویلا زندگی می‌نمایید و قاعدتا نقشه و نمای آن باید برایتان جذاب و لذت بخش باشد و راحتی شما در آن دیده شده باشد. از این نظر است که عرض می‌کنیم هزینه طراحی ویلا را یک امر مهم و جدی برای خود در نظر بگیرید و برای پرداخت چند تومان بالا و پایین، طراحی ویلای خود را به دست یک آدم تازه کار و بی تجربه ندهید.

حساب سر انگشتی هزینه طراحی ویلا

امروزه ویلا و ویلا نشینی به یکی از خواستها و آرزو‌های بزرگ مردم تبدیل شده است. آنها حاضرند همه دار و ندار خود را فروخته و در منطقه ای دنج و خوش آب و هوا یک ویلای شیک و عالی داشته باشند. برخی به این منظور زمینی خریداری می‌نمایند و اقدام به ساخت ویلا برای خود می‌نمایند و برخی هم در شغل ساخت و ساز ویلا مشغول هستند.

اگر بخواهیم هزینه‌های کامل ساخت یک ویلا را حساب کنیم به چه عددی می‌رسیم؟ قیمت متریال تقریبا در همه جای کشور ثابت است و جز اندک تفاوتی جزئی ، تفاوت چندانی نخواهد داشت. در این میان تفاوت اصلی در قیمت ساخت ویلا ، احتمالا در انتخاب مواد اصلی ساخت در مرحله نازک کاری است.

هزینه ساخت ویلا بسته به مصالح مورد استفاده، متراژ ویلا، امکانات رفاهی آن و البته نوع نمای انتخاب شده برای آن متغیر است. در حال حاضر در کشور ما این عدد برای ویلاهای بسیار لوکس و شکیل در تهران ، لواسان، شمال و یا حتی اطراف تهران به عدد بسیار بالایی رسیده است که اگر بخواهیم هزینه طراحی را با آن مقایسه کنیم، تقریبا هیچ حساب می‌شود. یک حساب سرانگشتی بین هزینه طراحی و سایر هزینه‌های ساخت آن، شاید برای هر مترمربع چیزی کمتر از ۵ درصد از هزینه ساخت یک ویلا متوجه هزینه طراحی ویلا شود. این عدد اندک اما می‌توان در پاره ای از مواقع تا 3 تا 10 درصد قیمت ویلا را افزایش دهد. بهترین مصالح موجود در بازار در بدترین نقشه‌ها کمترین تاثیر را روی دید مشتری خواهند داشت و بدترین مصالح در بهترین نقشه‌ها برای مشتری قابل هضم خواهند بود.

هزینه ساخت ویلا

هزینه طراحی ویلا یک هزینه شیرین!!

یک پلان زیبا و دلنشین این اجازه را به شما می‌دهد که بعد از ساخت کامل ویلا به خود آفرین و احسنت بگویید و این میسر نخواهد بود مگر با پرداخت هزینه طراحی ویلا به طور اصولی و داشتن یک معماری منحصر بفرد که زبانزد خاص و عام شود. شاید در ابتدا کمی‌برایتان سنگین باشد که برای تعرفه طراحی ویلا مبلغی را پرداخت نمایید ولی اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که قبل از اینکه درباره این موضوع تصمیم گیری نمایید با کسانی که در این باره تجربه بالایی دارند ، مشورت نمایید. قطعا آنان به شما خواهند گفت که یک پلان زیبا هر چقدر هم برایتان گران تمام شود، چند برابر هزینه خود را در خواهد آورد.

بسیاری از سازندگان ویلا در حال حاضر، مبالغ هنگفتی را بابت هزینه طراحی ویلا می‌پردازند تا فلان معمار آن را  طراحی نماید. احتمالا در تبلیغات ویلاها شنیده باشید که طراحی شده توسط معمار بزرگ، این برای خود شما نیز صادق است. یک معماری زیبا یعنی پنجره‌های مناسب از جهت دریافت نور و آفتاب، یک پلان زیبا یعنی لذت بردن از فضای منزل، یک معماری شیک یعنی فضای مناسب و به اندازه در اتاقها، آشپزخانه و سالن پذیرایی و همه اینها جز با پرداخت هزینه طراحی ویلا میسر نخواهد بود.

طراحی و ساخت ویلا

سری به نقشه‌های معماری ویلاهای اطراف بزنید، احتمالا آنهایی که هزینه ای برای طراحی را متقبل نشده اند، یا خانه خود را عوض می‌کنند و یا در فروش آن با مشکلات عدیده روبرو هستند. هزینه طراحی ویلا برای یک ویلا مانند بیمه نامه معتبر عمل می‌کند، هرچه این بیمه نامه معتبر باشد، بازپرداخت سرمایه بیشتر خواهد بود و البته بازخورد آن در بین متقاضیان نیز بهتر خواهد شد. بهتر دیده خواهید شد و البته اگر قصد فروش دارید راحت تر و به قیمت بالاتر خواهید فروخت.

شرکت مدرن ویلا، بعد از ارزیابی نیازها و علایق شما مشتریان محترم، کمترین قیمت طراحی ویلا یا در واقع بهترین قیمت طراحی ویلا را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

هزینه طراحی ویلا با توجه به لوکیشن ویلا

ویلا در آبسرد دماوند

یکی از مواردی که عامل تعیین کننده  هزینه ی طراحی ویلاست، لوکیشن پروژه است. در مناطقی که هزینه ی ساخت ویلا یا خرید ویلا بالاست، طبیعتاً هزینه ی طراحی ویلا بالاتر می‌رود. مثلاً شهرک امیردشت کلارآباد از شهرک‌های برند و لوکس مازندران محسوب می‌شود که هزینه‌های ساخت ویلایی که با دیگر ویلاها بتواند رقابت کند بالاست و طراح ویلا برای طراحی چنین ویلایی دستمزد بیشتری نسبت به سایر مناطق طلب می‌کند. چون طراحی این تیپ ویلاها حساسیت‌های خاص خودش را دارد و وقت و انرژی بیشتری را طلب می‌کند.

نمونه طراحی ویلا(طراحی و اجرا) شرکت مدرن ویلا