4.6/5 - (37 امتیاز)

طراحی ویلا کلاسیک

ویلا‌های کلاسیک جزو سبک‌هایی می‌باشد که از زمان‌های قدیم به خاطر ویژگیهایی که دارد توسط عموم مردم مورد توجه قرار گرفته است. ستونهایی با ارتفاع زیاد، مجسمه‌هایی تزئینی، سرستون، طاق‌های بلند، قوس‌های زیبا، تزئینات از ویژگیهایی است که جلب توجه می‌کند. در طراحی ویلا کلاسیک تنوع متریال استفاده شده، طراحی نما نسبت به طراحی ویلا‌های دیگر کمتر می‌باشد; و بیشتر از سنگ که برای نمای‌های کلاسیک مناست تر است استفاده می‌شود. نورپردازی نمای ویلا‌های کلاسیک خیلی مهم می‌باشد و به زیبایی هرچه بیشتر طرح ویلاهای کلاسیک کمک می‌کند.

طراحی ویلا کلاسیک
طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک که با استفاده از سنگ‌های زیبا، دیوارهایی با ارتفاع بلند، ستون‌های بلند، پنجره‌های متقارن، مبلمان با شکوه و استیل، اشیاء تزیینی از جمله، آینه‌های قدی، کاغذ دیواری، مجسمه‌ها همچنین استفاده از رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم در ویلای کلاسیک نشان داده می‌شود.

مشاهده نمونه کارهای طراحی ویلا کلاسیک

آبنماهایی که در طراحی ویلاهای کلاسیک به کار می‌روند به شیوه سنتی طراحی می‌شوند.
همچنین از روشنایی طبیعی و مصنوعی در طراحی داخلی ویلا استفاده می‌شود.
در طراحی ویلاهای کلاسیک تنوع مصالح ساختمانی مورد استفاده نسبت به طراحی ویلاهای مدرن کمتر، و بیشتر نمای سنگی برای طراحی این نوع ویلاها استفاده می‌شود. باید توجه کرد که سبک ویلاهای کلاسیک به دلیل وجود کار گذاری تزئینات، مصالح درجه یک سبک گرانی به حساب می‌آید.
برای کاهش هزینه در طراحی این نوع از ویلاها، می‌توان از مصالح‌های جایگزین مانند سیمان  در طراحی نما، و کمتر کردن تزئینات لوکس استفاده کرد.

طراحی ویلا کلاسیک

خصوصیات ویلاهای کلاسیک

تقارن ویلا کلاسیک

در طراحی ویلا کلاسیک همه چیز در تقارن و نظم است و تعادل را در همه قسمت‌های آن می‌توان مشاهده کرد.
فرشها، مبلمان، تابلوهایی که بر روی دیوار قرار دارند، نقش و نگار‌های سقف و دیوار، همه و همه در توازن و تعادلند.
برخی ممکن است این شیوه را دوست نداشته باشند و به سبک‌های مدرن و تلفیقی علاقه بیشتری داشته باشند; چرا که روحیه تنوع طلبی دارند; اما اگر شما فردی هستید که بیشتر خواهان نوعی آرامش هستید، و در این نوع از ویلا‌های احساس آرامش بیشتری می‌کنید، احتمالا ساخت یک ویلای کلاسیک مناسب شما خواهد بود.

طراحی نمای ویلا کلاسیک

حاشیه‌های نرم در طرح ویلا کلاسیک

در طراحی سنتی معمولا از زاویه‌های تیز پرهیز می‌شود; و سعی بر این است که تا حد ممکن از خطوط منحنی استفاده شود; چرا که حس آرامش در آنها بیشتر است.
در اینگونه از دکوراسیونها بالشتکها و مبلمان گرم و نرم به نظر می‌رسند و خطوط تیز ندارند و کوسن‌ها در این نوع از دکوراسیونها به تعدد به کار رفته است; تا به فضا حال و هوایی کلاسیک ببخشند.

طراحی ویلا کلاسیک در شهرک هشت بهشت

رنگها محافظه کارانه اند

در طراحی ویلاهایی که به شیوه  کلاسیک انجام می‌شوند، بر خلاف ویلا‌های مدرن بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود; که از لحاظ روانشناسی حس ظرافت، رسمیت، قابل اعتماد بودن و قدرت را بر انگیخته خواهد کرد. رنگهایی از قبیل مشکی، سفید، قهوه ای شیری، برنزی و طلایی از جمله رنگ‌های خنثی می‌باشند که در طراحی‌های کلاسیک به کار می‌روند.

طراحی ویلا کلاسیک در شهریار

استفاده از چوب و ظاهر آن

در طراحی ویلای کلاسیک از چوب و مظاهر چوب، نظیر رنگ قهوه ای استفاده می‌شود; و ممکن است که نرده‌ها، سقف، و به طور کلی نمای ساختمان از چوب درختان مختلفی استفاده شود; که سبب می‌شود که روحی گرم و جذاب بر فضا حکم رانی کند و به فضا حالت دنج و راحتی ببخشد.

فرش‌های سنتی

در دکوراسیون داخلی خانه‌هایی که به سبک سنتی ساخته می‌شوند; معمولا از فرش‌های دستباف و سنتی استفاده می‌شود; و فرشهایی که با نخ‌های پلاستیکی و همانند آن هستند، در اینگونه از خانه‌ها به چشم نمی‌خورد.

طرح و الگو‌های کلاسیک

طرح‌های شطرنجی، راه راه و گلدار که در طراحی فضای داخلی ویلا و خارجی ویلاهای کلاسیک به کار می‌روند; از مشخصه‌های سبک کلاسیک است.
در طراحی داخلی این گونه از ویلاها از پرده‌ها و پارچه‌های راه راه و پارکت‌هایی با طرح‌های منظم و حساب شده استفاده می‌شود.

طراحی و ساخت ویلا در نوشهر

قرنیزها و گچ کاری‌های زیبا

ویلا‌های کلاسیک دارای گچ کاری و قرنیزها با جزییات زیبا و قدرتمند، همراه با رنگ‌های کلاسیک و معمولا به رنگ سفید و عاجی هستند.
البته این به این معنا نیست که لازم است حتما قرنیز‌ها و گچ کاری‌ها سنتی طراحی شوند; اما لازم است که عنصر تعادل که مشخصه یک طراحی کلاسیک است، در آن رعایت شود.

طراحی ویلا کلاسیک

ویلای کلاسیک مناسب چه فضا و چه کسانی است؟

طراحی ویلای کلاسیک سبکی است با اصالت که ریشه در تاریخ دارد و نشان از عظمت، اعتبار و شکوه بناست. به عنوان مثال یکی از این مجموعه ویلاهای کلاسیک که می‌توان نام برد، ویلاهای شهرک امیردشت مازندران است. پلان ویلاهای این شهرک اکثرا به صورت لاکچری و اکازیون طراحی شده، به گونه ای که سالن‌های پذیرایی آنها بسیار بزرگ بوده و به محوطه ی ویلا مشرف است. همچنین نمای آنها اکثرا کلاسیک بوده و برخی الهام گرفته شده از ویلا کاخ با طراحی شبیه کاخ‌های اسپانیایی و انگلیسی است. مساحت زمین این تیپ ویلاها در شهرک امیردشت از 1000 متر شروع شده و در برخی موارد خاص 2600 متر هم وجود دارد. طراحی ویلای کلاسیک در زمین‌های با متراژ کم کار اشتباهی است و از عظمت و شکوه آن کم می‌کند.

در طراحی ویلای کلاسیک باید در نظر گرفت که ویلا علاوه بر اینکه نمای متقارن، زیبا و دلنشینی داشته باشد از تمام امکانات به روز هم برخوردار باشد. که همه این موارد در ویلاهای لاکچری شهرک امیردشت محقق شده است. اکثر این ویلاها مجهز به استخر، سونا، جکوزی، محوطه سازی لوکس، دوربین مدار بسته و سیستم هوشمندسازی می‌باشد. و مشخصه ای که این ویلاها را خیلی خاص کرده است، چشم انداز دریا و جنگل آن است. صاحبان این ویلاها اغلب از افراد عالی رتبه و ثروتمندِ گروه‌های اقتصادی و سیاسی کشور هستند.

عوامل موثر در طراحی نمای ویلا کلاسیک

طراحی نمای ویلای نئو کلاسیک

در طراحی هر سبکی از نمای ویلا از جمله نماهای کلاسیک، عوامل مختلفی اعم از ریالی یا سایر عوامل، به عنوان یکی از مهم ترین عواملی که نقش محدودی در بسیاری از پروژه‌ها ایفا می‌کند، بر قیمت تاثیر می‌گذارد. استفاده از مصالح ارزان تر یا کوچک کردن نما یکی از راه‌های کنترل این عامل است.
طراحی نمای یک ویلای کلاسیک تنها به طراحی و کاربری کردن آن نیست. در نظر گرفتن محیط و ویژگی‌های ویلا نیز از عوامل مهمی‌است که در صورت بی توجهی می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. بهره مندی از مشاوره تخصصی و نظرات متخصص شرکت مدرن ویلا، بهترین راه برای دستیابی نمایی ایده ال و صحیح است.

معایب نمای کلاسیک چیست؟

باتوجه به اینکه  نقش، طرح و مصالح سنگی یکی از متریال‌های اصلی در نمای کلاسیک می‌باشد همین مسئله باعث شده تا اجرای نمای کلاسیک از هزینه‌های بالایی برخوردارشود.البته با بکارگیری مصالح سیمانی پیش ساخته میتوان علاوه بر حفظ نمای کلاسیک ساختمان هزینه‌های متحمل شده رانیز تا مقدار قابل توجهی کاهش داد.

نمای ویلای دوبلکس کلاسیک چیست؟

نمای ویلایی دوبلکس کلاسیک

یک ویلای دوبلکس کلاسیک، یک نمونه معماری با سابقه طولانی و زیبا است. این نوع ویلا دارای طراحی و جزئیات زیبایی است که اغلب با زیبایی قدیمی‌و اصول کلاسیک معماری مطابقت دارد. ویلاهای کلاسیک معمولا دو طبقه هستند و هر طبقه به عنوان یک واحد مجزا عمل می‌کند. طبقه همکف این ویلا دارای فضاهای اجتماعی مانند نشیمن و‌هال می‌باشد; در حالیکه طبقه فوقانی دارای اتاق خواب و سرویس بهداشتی می‌باشد. این ویلاها دارای سقف‌های بلند، پنجره‌های بزرگ و باغ‌های زیبا هستند. به طور کلی ویلاهای دوبلکس اعم از ویلاهای دوبلکس مدرن و ویلاهای دوبلکس کلاسیک دارای فضایی دلنشین و آرام هستند که مورد توجه ساکنین قرار می‌گیرد.

اصول حفظ و نگهداری از نمای ویلا کلاسیک چیست؟

استفاده از متریال‌های مرغوب عایق کاری و ضد آب کردن نما یکی  از حیاتی ترین اصول در حفظ و نگهداری نمای کلاسیک ساختمان می‌باشد. وجود عواملی هم چون آلودگی هوا، شرایط جوی، تابش مستقیم نور خورشید و… همه به مرور زمان باعث فرسودگی نمای کلاسیک می‌شود. بنابراین به طور کلی میتوان گفت متریال‌های مصرفی ونحوه اجرا به شدت در حفظ و نگهداری نمای ساختمان تاثیرگذار است.