4.1/5 - (33 امتیاز)

شهرک هشت بهشت دماوند

محل اجرا : دماوند شهرک ویلایی هشت بهشت
کارفرما : جناب آقایان مرتضوی و علیپور
آرشیتکت : گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت زمین : ۲۳۴۰ مترمربع
مساحت بنا : تریبلکس ۸۷۹ متر مربع
سال طراحی و اجرا: ۱۳۹۷

خرید ویلا در هشت بهشت دماوند

شهر دماوند منطقه ای خوش آب و هوا کوهستانی و مطلوب آرامیده در دامنه‌های‌های قله دماوند همچون کودکی در آغوش پر مهر پدراست. این شهر زیبا و با اصالت در 70کیلومتری تهران بزرگ واقع شده است و شهرها و روستا‌های کوچک و بزرگی را در گوشه و کنار خود جای داده است. شهر دماوند خود از 4 محله اصلی وشهرک‌های لوکس و زیبایی همچون شهرک هشت بهشت دماوند، شهرک آویشن و.. تشکیل شده است. ما در این مقاله قصدداریم نگاهی به یکی از شهرک ویلا نشین دماوند داشته باشیم.

یکی از مهم ترین رسالت‌های  وبسایت مدرن ویلا بر آن است تا با در اختیار گذاشتن مقالات و اطلاعات مفید و کامل، کمک شایانی در درک و انتخاب منطقه و محیط مناسب جهت ساخت و خریدویلا، و باغ ویلا و…داشته باشد .

شهرک هشت بهشت  در محله حصار بالا دماوند و در جاده گیلاوند واقع شده است به گونه ای که از شرق به آبسرد و آینه ورزان، از شمال به رودخانه و آبشار تیزاب و دماوند، و از غرب نیز به گیلاوند اشراف دارد. موقعیت جغرافیایی و هم جواری با مناطق گردشگری و تفریحی اهمیت این منطقه رو دوبرابر کرده است. در حال حاضر هشت بهشت دو فاز دارد; که فاز یک این شرکت به مرحله بهره برداری رسیده و فاز دو همچنان با قدرت در مسیر رشد و توسعه بوده و در برگیرنده ویلا‌های لوکس بسیاری است.

چه ویژگی‌هایی شهرک هشت بهشت دماوند را به منطقه ای با ارزش در صنعت ویلاسازی تبدیل کرده است؟

  • موقعیت جغرافیایی مناسب
  • دسترسی راحت و آسان
  • آب و هوای مطلوب و ییلاقی
  • املاک با اسناد 6دانگ
  • چشم اندازی زیبا
  • امکانات رفاهی و خدماتی
  • نزدیکی به تهران

همه ویژگی‌هایی که ذکر شد هرکدوم به تنهایی باعث برتری و ارزش بخشیدن به  این شهرک شده و سرمایه گذاران و علاقمندان بسیاری را در امر طراحی ویلا و محوطه سازی ویلا به این منطقه کشاده است.

طراحی ویلای هشت بهشت بر پایه اصول معماری کلاسیک

معماری کلاسیک که از عناصر برگرفته از معماری دوران کلاسیک روم و یونان تشکیل شده‌است. سبک‌های معماری مختلفی از معماری کلاسیک الهام گرفته‌اند و این مسئله باعث شکل‌گیری باززنده سازی‌هایی مثل معماری نئوکلاسیک از میانه قرن ۱۹ و باززنده‌سازی یونانی قرن ۲۰ شد. اکثر سبک‌های معماری که پس از رنسانس در اروپازاده شده‌اند می‌توانند معماری کلاسیک محسوب شوند. این تعبیر گسترده از این اصطلاح توسط جان سامرسون در کتاب زبان کلاسیک معماری به کار گرفته شده‌است. عناصر معماری کلاسیک در زمینه‌های معمارانه متفاوتی نسبت به زادگاه اصلیشان به کار گرفته شده‌اند. شیوه‌های کلاسیک – دوریک، یونیک و کرنتین – که در معماری سبک گرای قرن ۵ پیش از میلاد یونان معنی دارند در معماری قرن اول گال‌ها دوباره به کار گرفته می‌شوند و از آن زمان بارها و بارها تجدید شده‌اند.

ویلا در هشت بهشت دماوند

ریشه‌های باستانی معماری کلاسیک

سبک معماری کلاسیک بر اساس شیوه‌ها و طرح‌های باستان دردوره‌های یونان و رم می‌باشد. مهم ترین و قدیمی‌ترین شکل معماری کلاسیک بر اساس سه شیوه دوریک، ایونیک و کرنتین شکل گرفته است. اگر چه هنر یونانی مدت بسیار زیادی منبع الهام هنرمندان باختر زمین بوده است. اروپاییان تا میانه ی سده هجدهم مستقیماً درباره آن چیز زیادی نمی‌دانستند. سرزمین یونان در جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است و می‌توان چهار ناحیه مجزا را در این سرزمین از هم تشخیص داد. یونان شمالی به وسیله سلسله ی جبال پند (Pinde) به مناطق مجزا تشکیل شده است.

ویلا در هشت بهشت دماوند

طراحی کلاسیک نمای ویلای هشت بهشت

ایجاد نما در اول روند طراحی بنا بر تجربه به این گونه است که ایجاد عناصر افقی و عمودی رعایت تناسبات و حفظ ضوابط در طول طراحی فرایندی امری مهم در به ثمر رسیدن تکامل پروزه و هماهنگ کردن پلان با نما است . نما بخشی بصری مهم در معماری و تکامل ویلا می‌باشد که بیان کننده جلوه درهم آمخیتن مصالح پیرامون خود است از این رو با توجه به مطالعات و رعایت شرایط اقلیم ویلا روند طراحی را شکل می‌دهیم .

ویلا در هشت بهشت دماوند

طراحی پلان ویلای هشت بهشت

ایجاد فضای مطلوب و زنده و هماهنگ کردن روابط بین فضاها ایجاد ورودی مطلوب رعایت دسترسی‌ها اولویت‌ها حفظ حریم خصوصی تبادل ارتباطی زوم عمومی‌و خصوصی ایجاد نور مستقیم برای فضاهای اصلی رعایت حداقل‌ها و حداکثر در ابعاد فضاها هماهنگ ساختن نظر و سیلیقه کارفرما با وضع موجود و اصول طراحی.

ویلا در هشت بهشت دماوند

طراحی ویلا در هشت بهشت دماوند

طراحی ویلا کلاسیک در هشت بهشت دماوند

طراحی لنداسکیپ (فضای سبز) ویلای هشت بهشت

طراحی سایت یا لنداسکیپ شامل مجموعه فعالیت‌ها در قرار گیری متناسب هر المان با کاربرد متناسب ان در سایت .با به کار بردن پوشش گیاهی یکپارچه با توجه به اقلیم منطقه ای برای روح بخشیدن فضا و ایجاد سایه با به کاربردن پرگولا با متریال هماهنگ با نما .به کار عنصر اب در طراحی یکی از عوامل موثر در ایجاد نسیم دریا در فضا هست به این صورت که در تابستان با توجه به گرم بودن اب و هوا ایجاد استخر علاوه بر خنک کردن فضاهای رو به استخر رطوبت مطلوب برای سایت به ارمغان می‌اورد .کابرد اب نما در سایت جدا از زیبایی و ارامش در انسان با تولید طنین آب یاد آور ابشار خروشان طبیعت زنده را دارد

طراحی محوطه ویلا در هشت بهشت دماوند

طراحی محوطه فضای سبز ویلای هشت بهشت دماوند

ویلا کلاسیک در هشت بهشت دماوند

طراحی نما بیرون و سر در ورودی ویلای هشت بهشت

وجود عناصر جدا کننده علاوه بر حفظ حریم شخصی مالک شخصیت و جلال خاصی به بنا داده و بیانگر هویت بنا در بدو ورود میمان میباشد.

طراحی نمای ویلای هشت بهشت دماوند