5/5 - (13 امتیاز)

چگونگی و مراحل اخذ مجوز ساخت ویلا در اطراف تهران

وقتی تصمیم به ساخت ویلا در منطقه‌ ای که نه اهل آنجا هستیم، نه دوست یا آشنایی در آن منطقه داریم، میگیریم، نگرانی مشکلاتی که ممکن است در آینده برای مان پیش بیاید امری طبیعی است، که داشتن سند مالکیت، پروانه ساخت و پایان کار عواملی است، که می‌تواند خیال ما را از سرمایه گذاری بی دردسر راحت کند. در واقع اولین قدم، زمانی که قرار است ویلایی احداث شود، اخذ پروانه روستایی یا همان مجوز ساخت ویلا است، که دقیقاً قید می‌کند زمین مورد نظر، مشکلی از بابت ساخت ویلا ندارد.

مجوز ساخت ویلا

چه زمین‌هایی می‌توانند جواز ساخت بگیرند

زمین‌های داخل بافت و طرح‌هادی روستایی، در صورتی که کاربری غیر از مسکونی داشته باشند، به شرط تغییر کاربری به مسکونی، امکان اخذ مجوز ساخت و ساز خواهند داشت. نکته قابل ذکر این است که ساختمان‌هایی که قبل از تغییر کاربری زمین، ساخته می‌شوند  به جهت دریافت پایان کار، باید به کمیسیون ماده ۹۹ در بافت روستایی و ماده ۱۰۰ در بافت شهری مراجعه کنند.

چگونگی و مراحل گرفتن پروانه ساختمان

اولین گام، تکمیل و آماده سازی مدارک جهت ارائه به شهرداری منطقه مورد نظر است. مدارک ضروری شامل؛ اصل و کپی سند مالکیت زمین، اصل و کپی مدارک شناسایی مالک زمین و فیش پرداختی عوارض نوسازی می‌باشد، که به همراه درخواست کتبی به شهرداری منطقه تحویل داده می‌شود، شهرداری با  فرستادن نماینده‌ای از کم و کیف شرایط زمین آگاه شده و با بررسی گزارش نماینده‌ای، این امکان را به مالک می‌دهد که نقشه  مورد نظر را تهیه و ارائه نماید، حالا  مالک بعد از تهیه نقشه و تایید یک معمار، نقشه را می‌بایست تحویل شهرداری داده و چنانچه مشکلی در نقشه پیشنهادی نباشد، با پرداخت عوارض‌های ساخت و ساز و در صورت تمایل به خرید تراکم و ارائه مدارک مربوط به مفاصا حساب، فیش پرداخت عوارض و… پیش نویس پرونده ساختمان آماده و بعد از تایید معاون شهرسازی و شهرداری و رئیس صدور پروانه ساختمانی، پروانه ساختمان یا مجوز صادر می‌گردد.

حتماً به خاطر داشته باشید در این مرحله و در هنگام مراجعه به دفتر شهرسازی، لازم است یک مهندس ناظر همراه با مهرش نیز با شما حضور داشته باشد.

در مورد هزینه اخذ پروانه نیز دانستن این نکته خالی از لطف نیست، که هزینه محاسبه شده بر اساس مساحت زمین، تراکم ساختمانی ویلای مربوطه و همچنین قیمت منطقه‌ای دارایی و حوزه درآمدی آن مشخص می‌گردد.

در ادامه مطالبی که در خصوص طراحی ویلا، فضای سبز ویلا و غیره، توسط تیم تخصصی ما در شرکت مدرن ویلا آماده و در اختیار شما قرار گرفت، در این مقاله شرایط و مراحل ساخت ویلا، در شهرهای خوش آب و هوای اطراف تهران را بررسی می‌کنیم.

طراحی ویلای دوبلکس در شهرک جهان ویلا

مجوز ساخت ویلا در دماوند

ابتدا به سراغ دماوند و شهرستان‌های اطراف آن، از جمله گیلاوند، جابان، سربندان گرمابسرد و اوچونک می‌رویم. یکی از ترندهای زندگی امروز شهرنشینی و شهرنشینان داشتن ویلاست، وقتی به نام ویلا برخورد میکنید یاد اقوام و دوستانی می‌افتید که در جاهای مختلف کشور دارای ویلا می‌باشند. شاید تصور شما از داشتن ویلا، داشتن ملکی با وسعت زیاد که دارای درختان، امکانات خاص، استخر و سونا و جکوزی و زمین تنیس و غیره می‌باشد باشد که البته تصور درستی نیست. در تعریف کارشناسان شرکت مدرن ویلا، ویلا ملکی است، که به عنوان یک زندگی دوم، در یک منطقه خوش آب و هوا و به دور از دغدغه‌های روزمره شهرنشینی می‌شود، حتی در یک آخر هفته از سکونت در آن لذت برد.

مجوز ساخت ویلا

ساخت ویلا در دماوند

دماوند یکی از شهرستان‌های استان تهران است که با فاصله ۷۰ کیلومتری از شهر تهران، یکی از مناطقی است که افراد زیادی به جهت ویلا سازی به سمت آن رفته و این شهر را محلی برای استراحت گاه و تفرجگاه انتخاب می‌کنند.

دماوند در کنار مناطقی چون لواسانات دچار ویلاسازی گسترده شده که قیمت بسیار ارزان تر زمین در این منطقه، در کنار آب و هوای مطبوع آن، باعث محبوبیت و در نتیجه هجوم اقشار مختلف جامعه از نظر اقتصادی، برای ویلا سازی به این منطقه شده است. دماوند از نظر وسعت چندین برابر لواسانات و دارای پوشش گیاهی غنی تری است و هنوز هم علیرغم  ساخت و ساز‌های گسترده ای که در آن صورت گرفته، یک منطقه کوهپایه ای زیباست، جهت ویلا سازی در دماوند معمول مراجعه به اطراف این شهر است، زیرا مناطق اطراف هم فاصله چندان طولانی با مرکز شهر دماوند ندارند و هم اینکه قیمت زمین در این مناطق ارزان تر است، در نتیجه صرفه اقتصادی برای ساخت ویلا بیشتر است.

البته موارد بسیاری در انتخاب محل مناسب برای ساخت ویلا موثر است ولی مهمترین پارامتر در این موضوع وضعیت مناسب از نظر قیمت زمین می‌باشد در مرکز شهر دماوند هنوز هم زمین‌ها یا بافت‌های فرسوده هستند که مناسب برای خرید و ساخت ویلا می‌باشند، پس توصیه می‌کنیم برای خرید زمین عجله نکنید و بعد از یک بررسی کامل اقدام نمایید.

مراحل ویلا سازی در دماوند

اولین قدم برای ویلاسازی، پیدا کردن زمین مناسب است که ویژگی اصلی، داخل بافت بودن زمین است که این موضوع ربطی به مرکز شهر بودن ندارد بعد از اطمینان از داخل بافت بودن، نوبت به بررسی دسترسی‌های زمین می‌رسد، ورودی کوچه و خیابان  منتهی به زمین را بررسی کنید; و از امکان انتقال مصالح برای ساخت و ساز مطمئن گردید. البته ممکن است شرایط به نوع دیگری نیز رقم بخورد و امکان حمل مصالح تا سر زمین میسر نباشد که در این مورد زحمت کارگران زحمتکش پروژه بیشتر می‌شود و باید از آخرین جایی که ماشین مصالح  به آنجا دسترسی دارد، تا سر پروژه، مصالح را به صورت یدی یا با وسایل غیر از ماشین، حمل نمایند.

مجوز ساخت ویلا

مورد مهم دیگری که میبایست در انتخاب زمین مناسب به آن توجه کرد، داشتن امکانات آب و برق و گاز است، که چه قبل، چه بد و چه در حین انجام کار می‌بایست، تامین گردند، و در غیر اینصورت زمین مورد نظر مناسب نیست.

حالا که زمین مورد نظر انتخاب شد وقت آن رسیده که یک مهندس برای پروژه تعیین گردد که مهندسین جوان و تحصیلکرده ما در شرکت مدرن ویلا با ایده‌های خلاقانه و خاصی که ارائه می‌دهند شما را در هزینه درست سرمایه و رسیدن به ویلایی که ایده آن را در سر دارید کمک می‌نمایند. حالا با انتخاب مهندس باید نسبت به تهیه نقشه ساختمان و کسب مجوز‌های لازم برای ساخت ویلا اقدام نمایید; و در پایان هم باید یک پیمانکار انتخاب کنید و با توجه به بودجه ای که برای ساخت ویلا در نظر دارید با او قرار داد نوشته و در شهر دماوند، صاحب ویلای شخصی خود شوید.

مجوز ساخت ویلا در گیلاوند

نزدیکی منطقه گیلاوند به دماوند، باعث شده گاهی افراد غیر بومی‌که به این منطقه می‌آیند به اشتباه این منطقه را هم دماوند خطاب کنند، لیکن تمرکز جمعیت بیشتر و دسترسی بهتر در منطقه گیلاوند، بسیاری از متقاضیان ساخت ویلا را به سمت این منطقه کشیده است. البته گیلاوند به دلیل زندگی آپارتمان  نشینی که در آن غالب است، دارای زمین‌های خالی و ساختمان‌های کلنگی کمتری برای ساخت ویلا ست، ولی به نسبت مناطق دیگر ویلاسازی در این منطقه نیز رشد چشمگیری داشته است.

مجوز ساخت ویلا

منطقه‌های محک، دمادشت، خیابان سپاه، حصار و جیلارد برای ویلا سازی در گیلاوند مناسب هستند. که شما می‌توانید با مشاوره با کارشناسان ما در شرکت مدرن ویلا به سادگی و با اطمینان، زمین مناسب خود را پیدا کنید.

نکته مثبت در زمینهای گیلاوند، صاحب سند، بودن تمام آنهاست و این که نقشه هوایی و حدود زمین‌ها کاملا مشخص شده و شما هیچ دردسر و مشکلی به جهت گرفتن هرگونه مجوزی ندارید، البته شرط استعلام از سازمان‌های ذیصلاح، در هنگام خرید زمین و قبل از هرگونه پرداختی شرط عقل است.

ساخت ویلا در جابان

نوبتی هم که  باشد نوبت  منطقه روستایی زیبای جابان  است، که علیرغم بافت روستایی که دارد، در سال‌های اخیر، تنوع ملکی در آن افزایش داشته و درخواست برای خرید زمین، جهت ساخت ویلا در این منطقه زیاد شده است، که همین امر باعث افزایش چشمگیر قیمت زمین، در این منطقه شده است. زمین‌های شهرکی  دارای حصار و در ابعاد و متراژ مشخص، که توسط بخش خصوصی خرد شده و به متقاضیان زمین فروخته می‌شود و در نهایت بعد از ساخت ویلا تبدیل به شهرک شده که می‌تواند دارای سند تک برگ بوده و از حالت سند مشاع خارج گردد.

مجوز ساخت ویلا

در مرکز شهر جابان زمین‌های مناسب زیادی، جهت ساخت ویلا وجود دارد، لیکن به علت قیمت بالا در مرکز منطقه جابان، این زمین‌ها مناسب همه نیست. شما با ساخت ویلا در منطقه جابان شاید مجبور باشید ۲۰ دقیقه‌ای نسبت به دماوند، مسیر بیشتری را طی کنید، ولی در عوض ویلای خود را در منطقه خلوت تری ساخته اید، در منطقه جابان برای داشتن ویوی مناسب توجه داشته باشید که ویلای خود را به صورت شمالی بسازید و از ویوی آن لذت ببرید.

مجوز ساخت ویلا در گرمابسرد

منطقه گرمابسرد، دارای ویژگی‌هایی است، که شاید آن را از بقیه مناطق شهرستان دماوند متمایز می‌کند، که یکی از مهمترین این ویژگی‌ها، دسترسی به این منطقه، از دو سمت دماوند و گرمسار می‌باشد که این یعنی، ساکنین استان سمنان نیز می‌توانند در این منطقه ییلاقی صاحب ویلا باشند.

شرایط متفاوت آب و هوایی در منطقه گرمابسرد، موجب شده که شما در این منطقه با تابستان‌های گرم تر و زمستان‌های سرد تری، مواجه باشید، که این می‌تواند مخصوصاً در زمستان مشکلاتی را از باب گرم کردن ویلای  و صرف انرژی بیشتر برای شما به وجود آورد. البته برای دوستداران برف و برف بازی در زمستان و کسانی که ایده استخر روباز را در سر دارند در فصل تابستان، گرمابسرد جهت ویلا سازی بسیار مناسب است.

آنتن دهی خوب شبکه‌های تلفن همراه و دسترسی به اینترنت بدون مشکل، از دیگر مزایای گرمابسرد است. حضور بومیان محلی و زندگی در منطقه موجب امنیت و آرامش برای ویلا سازان در این محل است که از بابت اموال و خانواده خود خیالی راحت داشته باشند. زمین‌های منطقه گرمابسرد، هنوز دارای سند نیستند و شاید تعداد کمی‌از زمین‌ها، دارای سند باشند پس  اگر قصد خرید زمین، در گرمابسرد را دارید، حتماً به این مهم توجه داشته باشید. شرکت مدرن ویلا آماده خدمات رسانی در زمینه خرید، طراحی و ساخت ویلا در منطقه گرمابسرد، به شما متقاضیان عزیز میباشد.

مجوز ساخت ویلابرای خرید زمین و ساخت ویلا در سربندان، به این نکته دقت کنید، که موضوع زمین‌های داخل بافت و خارج بافت در این منطقه نیز وجود دارد، که باید حتماً به آن توجه نمود. در چند سال گذشته  شاهد تخریب ویلاهایی بوده‌ایم که در مناطق خارج بافت ساخته شده و توسط ادارات ذیصلاح تخریب شده‌اند و سرمایه‌ای از بین رفته است.

از موارد دیگری که در این منطقه باید بدان توجه کرد بارندگی‌های زیاد سربندان است که طراحی و اجرای سقف شیروانی و ایزوگام کاری و مقاوم کاری مناسب از ملزومات ساخت ویلا در این منطقه است.

مجوز ساخت ویلا در اوچونک

شرایط ساخت ویلا در منطقه اوچونک، کمی‌متفاوت تر از باقی مناطقی است که تاکنون به آن پرداختیم، تراکم جمعیتی کم، شاید موجب این شود که شما مجبور شوید نیروی کار مورد نیاز خود را از مناطق دیگر تامین کنید و همچنین سردی هوا در این منطقه، عملیات ساخت و ساز را محدود به ۶ ماهه اول سال تا نهایتاً پایان مهرماه می‌نماید. برای حمل مصالح، مشکلی نخواهید داشت، چون اکثر زمین‌های منطقه اوچونک، دارای دسترسی‌های خوبی هستند اما خرید مصالح را باید از مناطق دیگر انجام دهید، که این خود هزینه‌ای را به شما تحمیل می‌کند اما در کل این منطقه برای سرمایه گذاری بلند مدت و داشتن ویلایی برای استراحت آخر هفته‌ها بسیار مناسب است.

مجوز ساخت ویلا در کردان

یکی از محل‌های بسیار خوب، برای داشتن آخر هفته ای آرام و مفرح به دور از ازدحام و آلودگی شهرها، که در عین حال با لذت بردن از طبیعت و فضای سبز زیبای آن توام میباشد، منطقه کردان کرج است. ساخت ویلا در کردان، در طی سال‌های اخیر، رونق چشمگیری داشته و اهالی  پایتخت، که به دنبال گذراندن اوقات فراغت در جایی لوکس و شیک و البته نزدیک می‌گردند، این منطقه را به عنوان هدف خرید زمین و ساخت ویلا انتخاب می‌کنند.

مجوز ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا در کردان

از عوامل موثر در هزینه تمام شده ساخت ویلا در کردان می‌توان به سه عامل مهم و تاثیر گذار زیر اشاره کرد؛

  •  خرید زمین
  •  اخذ جواز
  •  هزینه‌های جاری پروژه در حین ساخت و ساز

 اگر می‌خواهید ویلای مورد نظرتان را با تمام ایده‌های استانداردی  که در سر دارید، با صرف بودجه ای مناسب و منطقی در منطقه کردان داشته باشید، قبل از هر اقدامی‌با ما در شرکت مدرن ویلا مشورت کنید.

مجوز ساخت ویلا در سهیلیه

سهیلیه، در مسیر اتوبان تهران – کرج – قزوین و در فاصله ۲۰ کیلومتری هشتگرد و ۱۵ دقیقه ای از کردان واقع شده است. روستاهای کوشک، زعفرانیه، آغچه حصار، سرخاب، سعیدآباد زکی آباد، اغلان تپه، شهرک کوروش سهیلیه و تهراندشت از روستاهای این منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی در غرب پایتخت است، که در این بین زعفرانیه به نسبت محلات دیگر از نظر گرانی قیمت زمین و ساخت ویلاهای مدرن با بقیه مناطق متفاوت است. جنوب منطقه سهیلیه، به واسطه کوهپایه ای  بودن، محل مناسبی برای دوچرخه سواری و پیاده روی است. از دیگر ویژگی‌های این منطقه ییلاقی. اماکن مذهبی و تاریخی و زمین‌های کشاورزی و باغات میوه مطلوب این منطقه است.

مجوز ساخت ویلا در سهیلیه کرج

ساخت ویلا در سهیلیه، به واسطه نزدیکی، به شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های موجود در منطقه، چه به قصد زندگی کردن باشد، چه به قصد اقامت‌های کوتاه مدت تفریحی، یک سرمایه‌گذاری مناسب و سودآور است.

توجه به موضوع داخل بافت بودن زمین در این منطقه نیز، بسیار مهم است. ۷۰ درصد زمین‌ها و ویلاها، در این منطقه فاقد سند هستند و معاملات اینگونه زمین و ویلا‌ها با سندهای شورایی انجام می‌شود، شرکت مدرن ویلا با تجربه ای بیش از 21 سال، برای خرید مطمئن، آماده ارائه مشاوره، به شما عزیزان می‌باشد.

مجوز  ساخت ویلا در تهراندشت

تهراندشت به واسطه ویژگی‌های خاص خود، از قبیل نزدیک بودن به شهر‌های  تهران و  کرج و البته داشتن طبیعت فوق العاده و آب و هوای عالی و امکانات رفاهی مناسب و قیمت معقول زمین، منطقه ای است که این روزها افراد زیادی را برای خرید زمین و ساخت ویلا به سمت خود کشیده است، که همین امر موجب ساخت شهرک‌ها و ویلاهای خاصی در این منطقه شده است.

مجوز ساخت ویلا

سخن پایانی اینکه در این مقاله که توسط متخصصان شرکت مدرن ویلا تهیه و ارائه شد سعی داشتیم که با نگاهی اجمالی به مناطق ییلاقی اطراف پایتخت، بتوانیم تا حدودی شما را در تصمیم گیری در خصوص خرید زمین مناسب و مراودات اداری مربوط به کسب جواز ساخت یاری کنیم.