4.5/5 - (4 امتیاز)

در میان سبک‌های طراحی ویلا، سبک ویلا تلفیقی را نمیتوان با المان‌ها و اشکال هندسی خاصی تعریف کرد و مطابق نامی‌که برای آن گذاشته اند از تلفیق چند سبک حاصل می‌شود. در سبک تلفیقی به مراتب رسیدن به یک طراحی ویلا ایده آل و دلخواه با تمامی‌استانداردها کار سخت تری خواهد بود.
ترکیب المان‌های تلفیقی در حالی که میتواند بسیار زیبا و خاص باشد اما در صورتی که توسط طراحان خبره صورت نگیرد میتواند منجر به فاجعه بصری و همچنین اشتباهات فاحش در محاسبات استانداردی و کاربری صحیح بنا شود.

در این سبک دست بازی برای ایده پردازی و شکوفایی خلاقیت دارید و با استفاده از این سبک در طراحی ویلا حتی میتوان سبک‌های جدیدی خلق کرد و ویلایی متفاوت مناسب خاص پسندان به وجود آورد.

آزادی عمل در دکوراسیون و گلچین کردن ویژگی‌های دلخواه از هر سبک طراحی و عدم پیروی از قوانین دست و پاگیر و سخت گیرانه در این سبک رواج دارد.

طراحی ویلا تلفیقی

در طراحی ویلا تلفیقی در واقع به همه جوانب و ویژگی‌ها در سلیقه‌های مختلف پاسخ داده می‌شود.
یک ویلا مدرن به منزله این است که خانه‌ای اکازیون و فول امکانات را به همان شکل که انتظار می‌رود باشد، به منطقه ای خوش آب و هوا و دلپذیر منتقل کرده‌اید و ویلای سنتی نیز به شکلی است که پس از مدتی سکونت در آن به آرامشی باورنکردنی می‌رسید.
حال اگر هر دوی این مزیت‌ها را داشته باشید، شما یک ویلای تلفیقی  از هردوی این سبک‌های جذاب دارید. در واقع این سبک خاص برای افرادی مناسب است که هنوز طرفدار المان‌های نوستالژی و زندگی سنتی هستند و در عین حال خواهان آن باشند که از به‌روزترین امکانات دنیا در دل ویلای اختصاصی خود لذت ببرند و بین دو مسیر سنت و مدرنیته دائما در رفت و آمد باشند.

ویژگی‌های سبک ویلا تلفیقی

  • استفاده از دیوارپوش‌هایی که طرح سنتی و کلاسیک دارند و با بهره‌گیری از مدرن‌ترین متریال‌ها ساخته شده‌اند.
  • طراحی اتاق‌های مستر و فول امکانات با آخرین مدل‌های به روز مبلمان و سرویس‌های بهداشتی جداگانه و در عین حال همراه با تراسی سنتی که رو به طبیعت باشد و یا با میز و صندلی‌های کلاسیک و یا روستیک چیدمان شده باشد.
  • وجود یک آشپزخانه مدرن با تجهیزات کامل در کنار یک شومینه سنگی کلاسیک می‌تواند ترکیبی بسیار جذاب باشد.
  • کنار گذاشتن کلیشه‌ها و شکستن هنجار‌های معمول در طراحی ویلا، یکی دیگر از ویژگی‌های بارز در طراحی ویلا تلفیقی است.
    به راحتی می‌تواند کاغذ دیواری‌های مدرن، پرده‌های کلاسیک و مبلمانی روستیک را بدون هیچ گونه ناراحتی ای کنار یکدیگر قراداد و برای ایجاد هماهنگی از طیف رنگی مشترک و هماهنگ استفاده کرد.

همین تناقضات و ایجاد تضاد‌ها در طراحی داخلی ویلا یا حتی نمای ویلا و همچین انتخاب جسورانه و خاص برای وسایل و امکانات ویلا باعث ایجاد این زیبایی و خاص بودن ویلا شده و جایگاه ویژه ای در میان طرفداران خود پیدا کرده.

طراحی ویلا تلفیقی

طراحی دکوراسیون داخلی تلفیقی یا التقاطی

سبک تلفیقی که به نام التقاطی هم معروف است، سبکی خاص و متفاوت می‌باشد که میتواند در طراحی داخلی ویلا ، آپارتمان، دکوراسیون اداری یا هتل و فضاهای دیگر شکل بگیرد.
این سبک دارای حس آزادی عمل، تخیل و نوگرایی در فضا‌های داخلی می‌شود. سبک تلفیقی برای افراد مدرن و خاص پسندی که می‌خواهند ایده‌های نو خلق کنند و برای نشان دادن شجاعت خود و نیز از حرکت کردن به فراتر از حد معمول و برداشتن قدم‌های جسورانه ابایی ندارند، مناسب است.
سبک تلفیقی توام با تضاد‌ها و کنتراست‌های زیادی است، در واقع ترکیب مناسبی از شرق و غرب، مدرن و کلاسیک، نو و قدیمی، هرج و مرج همراه با نظمی‌مشخص در فضاهای داخلی است.

سبک تلفیقی انواع دوره‌های مختلف را شامل می‌شود که این المان‌های گوناگون، با استفاده از مبلمان، رنگ، بافت، شکل و یا پرداخت کاری‌هایی در سبک‌های گوناگون طراحی داخلی بوجود می‌آید.

پیشینه سبک التقاطی درواقع به شکل سبکی در معماری و در نیمه اول قرن نوزدهم ظاهر شد.
قاعده اصلی و هدف کاربردی آن خروج از چارچوب‌های سفت و سخت معماری کلاسیک و همچنین افزایش و بهبود عملکرد ساختمان‌ها همراه با فضاهای داخلی آنها است.
البته هر فضایی برای سبکی منحصر به فرد مناسب است و نباید برای همه فضاها به یک شکل عمل کرد.
طراحی ویلا تلفیقی را نیز می‌توان به عنوان ترکیبی از سبک‌های گوناگون دیگر تعریف کرد که ممکن است مجموعه ای از عناصر جمع آوری شده از عصر‌ها و دوره‌های مختلف باشد.

سبک به یاد ماندنی التقاطی در داخل یک ویلا، سکونتگاهی امن، خلاقانه و راحتی را در قلب کلان شهر‌ها و یا کوهستان و دشت‌های حاشیه ای شهر‌ها ایجاد می‌کند.

اما شایان ذکر است که طراحی داخلی سبک التقاطی واقعیتی پیچیده داردف در واقع ایجاد تعادل میان ترکیبی شامل ایده‌هایی از سبک‌ها و ویژگی‌های هر یک، کار آسانی نیست.

طراحی ویلا تلفیقی

خطوط، متریال و مصالح در یک فضا؛ با رنگ آمیزی،‌هارمونی و نازک کاری‌های فضا گره خورده است.
به طور کل داخل ویلا هایی که به سبک تلفیقی یا التقاطی دکور شده اند؛ به موجب استفاده از سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی، هماهنگ به نظر می‌رسد.

پالت رنگی سبک تلفیقی هم می‌تواند شامل رنگ‌های متفاوت و متضاد باشد، اما بهتر است برای ایجاد‌هارمونی از چندین رنگ خنثی بهره ببریم.

امروزه افراد زیادی به صورت تجربی و تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی به فعالیت‌های مربوط به طراحی داخلی ورود می‌کنند و با اخذ هزینه‌های بالا برای مکان‌های مختلفی از جمله منازل و ویلا‌ها دکوراسیون داخلی انجام میدهند، اما پیش از اینکه بخواهید به این افراد مراجعه کنید، در نظر داشته باشید، جایی که شما مدام با آن در تماس باشید باید کاملا اصولی طراحی شود تا نتیجه حاصل هم رضایت بخش باشد و از آن مهم تر اصولی و استاندارد باشد و موجب دل زدگی و تکراری شدن و یکنواختی نشود. طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود به یکی از بهترین تیم‌های طراحی و اجرای ویلا خود، شرکت معماری مدرن ویلا بسپارید تا طعم همکاری با یک تیم حرفه و متعهد و همچنین رضایت از این اعتماد را بچشید.