5/5 - (3 امتیاز)

نمکلان هشتگرد کجاست؟

نمکلان منطقه ای با آب و هوای مطلوب واقع در استان البرز و در حوالی بخش سرخاب می‌باشد. نمکلان، جزء بخشی از دهستان سعید آباد و از توابع شهرستان ساوجبلاغ است. جمعیت این شهرستان در حدود 500 نفر سکنه است.
مسیر‌های دسترسی تهران به مقصد نمکلان کجاست ؟

از راه‌های دسترسی به سمت نمکلان، می‌توان به مسیر اتوبان تهران کرج اشاره کرد و خود را به ساوجبلاغ رسانده و پس از گذشتن از سعید آباد یا سرخاب به نمکلان رسید. به طور کلی فاصله تهران تا نمکلان چیزی حدود 80 کیلومتر است و در شرایط عادی ترافیکی، چیزی در حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا به این منطقه خوش آب و هوا برسید.

همچنین از کرج تا روستای نمکلان ساوجلاغ 3 مسیر انتخابی برای شما وجود دارد. طولانی ترین این مسیر‌ها از نظر زمانی 46 دقیقه است.

نمکلان منطقه ای خوش آب و هواست که قیمت زمین و ویلا در آن، در قیاس با تهراندشت و سرخاب بسیار پایین تر است از این رو منطقه ای مناسب برای خرید ویلا و حتی سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

نمکلان هشتگرد

 

روستاهای نزدیک به نمکلان کدامند؟

در سمت شمال نمکلان

  • ایقربلاغ
  • نوکند

در سمت جنوب نمکلان:

  • آران
  • حاجی آباد

در سمت شرق نمکلان:

  • سعید آباد
  • سرخاب

در سمت غرب نمکلان:

  • قنبر آباد
  • قره قباد
  • حاجی بیک

آب و هوای روستای نمکلان

نمکلان دارای آب وهوایی بی نظیر برای کشاورزی و باغداری است از این رو بسیار مورد توجه مردم برای خرید ویلا و یا طراحی و ساخت ویلا و باغ ویلا برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت و به طور کلی زندگی دائم و فصلی می‌باشد. در واقع نمکلان تابستان‌هایی معتدل و مطلوب و البته زمستان‌هایی نسبتا سرد نیز دارد. این منطقه به خاطر قرار گرفتن در مجاورت رشته کوه‌های البرز، منطقه ای بادخیز می‌باشد و در تابستان بادهای خنکی در آن می‌وزد. با این حساب بهترین فصل برای کشاورزی و گذران تعطیلات در نمکلان، 6 ماهه اول سال یعنی فصول و بهار و تابستان می‌باشد.

 

خرید ویلا در نمکلان

  1. با وجود اینکه نمکلان در منطقه ای خوش آب و هوا در محدوده ساوجبلاغ و کردان قرار گرفته، اما خاک آن همانند تهراندشت و سرخاب حاصل خیز نیست و کشاورزی در آن همانند تهراندشت رواج ندارد. همین موضوع سبب شده تا قیمت زمین و ویلا به میزان قابل توجهی در نمکلان پایین تر از سایر نقاط تهراندشت باشد.
  2.  اگر شما قصد باغداری یا کشت گل و گیاه در باغ یا باغ ویلا خود را دارید، شاید نمکلان گزینه چندان مناسبی برای شما نباشد، البته برای محوطه سازی حیاط ویلا در شرایط کنترل شده و در مقیاس محدود مشکلی وجود ندارد، اما بطور کلی اگر قصد طراحی ویلا یا خرید ویلا در منطقه ای خوش آب و هوا و دنج را دارید، نمکلان بهترین گزینه ممکن برای شماست.
  3. یک نکته مثبت دیگر آن است که نمکلان تراکم جمعیت پایینی دارد و منطقه ای دنج به شمار می‌رود. همچنین پیش از این اشاره کردیم که این منطقه در تابستان هوایی معتدل داشته و بادهای خنکی در آن می‌وزد و از همه مهمتر اینکه قیمت زمین در آن بسیار ارزان است. این ویژگی‌ها می‌تواند هر کسی را مجاب کند تا در نمکلان ویلایی را برای گذران تعطیلات یا اوقات فراغت بسازد.

در نهایت باید به شما بگوییم که اگر هدف شما از خرید ویلا، باغداری یا کشت گل و گیاه است، سرخاب یا تهراندشت در مقایسه با نمکلان، برای شما گزینه بهتری است. همچنین قیمت زمین و ویلا در نمکلان بسیار ارزان تر از تهراندشت و سرخاب است که همین مزیت به همراه سایر ویژگی‌هایی ذکر شده، هر کسی را می‌تواند مجاب به خرید ویلا در این منطقه کند.