4.6/5 - (29 امتیاز)

بسیاری از شما آرزوی این را دارید که در مناطق سرسبز شمال کشور زندگی کنید. منطقه‌ای مثل مازندران یا گیلان و نقاط زیبای دیگر کشور عزیزمان ایران که زندگی در آنجا آرامش‌بخش است و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. یکی از مناطقی که این روزها خیلی طرفدار دارد، شهرک امیر دشت مازندران در نزدیکی متل قو است و در این مقاله قصد داریم که در مورد این شهرک اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.

شهرک امیردشت مازندران

آیا شهرک امیر دشت مازندران جنگلی است؟

این شهرک ساحلی است. ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی دارد و ویلاهای لاکچری، لوکس و مبله داخل آن قرارگرفته‌اند و برای کسانی که به دنبال ویلای شخصی هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. البته ویلا با ویو جنگل هم داخل این شهرک وجود دارد. همه‌چیز بستگی به سلیقه شخصی و بودجه مالی دارد که برای خرید ویلا در این شهرک در نظر گرفته‌اید و احتمال زیاد می‌‌توانید آنچه می‌خواهید را در آن پیدا کنید.

موقعیت جغرافیایی شهرک امیر دشت کجاست؟

امیردشت مازندران

این شهرک جزء بزرگ‌ترین شهرک‌های ساحلی در کلارآباد استان مازندران است. کلارآباد کاملاً توریستی و گردشگری محسوب می‌شود. این شهرک در ۱۷ کیلومتری جاده چالوس تنکابن قرارگرفته و طبیعت آن بسیار بکر و زیباست.

کلارآباد آب‌وهوای بسیار عالی و مطلوبی دارد. به خاطر همین این منطقه را برای ساخت شهرک و ساخت ویلاها بسیار مناسب می‌دانند. این شهرک حدود ۱۰ الی ۲۰ کیلومتر از شهرستان نوشهر فاصله دارد. نزدیک برج‌های دوقلوی متل قو واقع‌شده است که کسی نیست این برج‌ها را نشناسد. به خاطر همین خیلی راحت می‌توانید آدرس آن را پیدا کنید.

وسعت شهرک امیر دشت چقدر است؟

شهرک امیردشت مازندران

شهرک امیر دشت سال ۱۳۵۱ زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار داشت که اکنون‌ شروع به ساخت و سازش کرده‌اند، حدود ۶۰۰ خانوار ویلا داخل شهرک هست. ویلاها همگی متراژهای بسیار بالایی دارند. زمین ویلا که در شهرک ساحلی است، از هزار متر شروع می‌شود و به متراژهای بالاتر از ۲۵۰۰ متر می‌رسد.

نمونه پروژه انجام شده در شهرک امیردشت توسط شرکت مدرن ویلا

قیمت خرید ویلا در شهرک امیر دشت چگونه است؟

همان‌ طور که گفتیم، این منطقه هم ازلحاظ جغرافیایی مزیت‌های زیادی دارد، هم ویلاها در آن خیلی شیک هستند و هم اینکه متراژها خیلی بالاست. در نتیجه قیمت خرید ویلا در آنجا گران است و شاید ویلاهای لاکچری در این شهر که حدوداً ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت داشته باشد. با توجه به قیمت خرید ویلا در این شهرک بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند از ابتدا ابتدا به پیش طراحی یا بازسازی ویلای خود بگیرند. از طرفی مزیت بزرگ این شهرک این است که در نبش اتوبان قرار دارد و شما خیلی راحت می‌توانید از آن وارد جاده اصلی شوید. شرکت مدرن ویلا آماده مشاوره با مشتریان محترم جهت طراحی ویلا، ساخت ویلا و بازسای ویلای قدیمی‌شما عزیزان می‌باشد.

محوطه‌سازی ویلا در این شهرک چگونه است؟

محوطه‌سازی باغ و ویلا در این شهرک بسیار منحصر به‌ فرد است و شاید نظیر آن را جای دیگری ندیده باشید. زیباترین ایده‌ها و طرح‌ها در مورد محوطه‌سازی ویلا در این شهرک پیاده شده است و یکی از زیباترین شهرک‌های ساحلی را برایتان ساخته‌اند. مشاع بسیار بزرگ و وسیع داخل آن قرارگرفته و حدود ۳۰ درصد از کل وسعت این شهرک مربوط به محدوده مشاع است.

محوطه‌سازی باغ در خیابان‌های فرعی و اصلی بسیار چشمگیر و جذاب هستند. خیابان‌های داخل این شهرک خیلی بزرگ هستند. دو عدد خیابان اصلی در آن قرارگرفته که از نگهبانی شهرک شروع می‌شود و تا نزدیکی جنگل ادامه دارد که دو طرف شهرک را در بر می‌گیرد.

کوچه‌های فرعی هم که ویلا‌های کاملاً دیدنی و لاکچری دارند، چشم‌نوازی می‌کنند. حدوداً داخل شهرک ۳۴ کوچه شمالی، ۳۴ کوچه جنوبی، ۳۴ کوچه شرقی و ۳۴ کوچه غربی وجود دارد که داخل خیابان اصلی قرار گرفتند. البته در انتهای شهرک، خیابان‌های دیگری هم وجود دارند که دو خیابان اصلی را به یکدیگر وصل می‌کنند؛ اما به‌ هرحال محوطه بسیار جذاب، تمیز و وسیع است. گل و گیاهان، فضاها و درختچه‌ها متناسب با شرایط آب‌ و هوایی داخل این محوطه ساخته‌ شده‌اند.

شهرک امیردشت مازندران

امکانات شهرک امیر دشت

این شهرک دارای امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی است‌ این شهرک دارای زمین والیبال، زمین تنیس و زمین فوتبال است و محوطه‌سازی آن بی‌نظیر است. دارای پلاژ ساحلی به وسعت ۴۰۰۰ متر هست که داخل آن امکانات تفریحی مانند رستوران قرارگرفته است و تفریحات آبی را هم در آن تعبیه کرده‌اند‌. اینکه شما از داخل شهرک می‌توانید از طریق یک زیرگذر مخصوص به سمت ساحل بروید، انگار از زیر اتوبان رد می‌شوید که فقط مخصوص ساکنین شهرک است.

درنتیجه دیگر با شلوغی اتوبان مواجه نمی‌شوید. انگار یک پیاده‌روی اختصاصی برایتان درست کرده‌اند که حتی افراد در سنین بالا هم می‌توانند از موتور چهارچرخ در این قسمت استفاده کنند. جاده سلامت و پیاده‌روی هم در این شهرک ایجادشده است. هرماه خدمات نظافت و رسیدگی به محوطه شهرک توسط مدیریت کنترل می‌شود. ویلاهای داخل شهرک آب، برق و تلفن اختصاصی دارند.

هزینه زندگی در شهرک امیر دشت

علاوه بر اینکه شما باید برای خرید ویلا هزینه بالایی را پرداخت کنید، از طرفی به خاطر امکانات زیادی که در این شهر وجود دارد، هرسال هر ویلا حدوداً باید هشت میلیون تومان پول شارژ و مالیات برای زندگی در شهرک را بپردازند.

روف گاردن ویلا در امیردشت

این قسمت یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز شهرک امیر دشت در مازندران است. روف گاردن که در فارسی به آن باغ بام گفته می‌شود، به فضای سبز می‌گویند که بالای پشت‌بام قرار می‌گیرد؛ یعنی شما علاوه بر فضای سبز جلوی خانه یا فضای سبز داخل تراس، بالای پشت‌بام یک فضای سبز دارید و می‌توانید در آنجا گیاه کشت کنید. البته شما در ارتفاع بالاتر از سطح زمین هستید و نوع باغبانی و خاک آن متفاوت است.

شهرک امیردشت مازندران

آبنما و انواع آن در امیردشت

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم محوطه ویلاهای شهرک امیر دشت این است که انواع آبنماها در آن استفاده‌ شده است و در این قسمت آنها را نام‌ خواهیم برد. البته کسانی که از قبل این ویلاها را پیش‌ خرید می‌کنند، می‌توانند نوع آنها را تغییر دهند.

  • موزیکال
  • تصویری
  • سنتی
  • ناودانی
  • باغی
  • مه پاش
  • میدانی
  • کوزه‌ای
  • کتیبه‌ای
  • کاسه‌ای
  • رومیزی
  • ستونی
  • نوشته

جمع‌بندی

با تمام توضیحاتی که در بالا برایتان ارائه دادیم، احتمالاً دلتان می‌خواهد برای یک‌ بار هم که شده، از شهرک امیر دشت در مازندران بازدید کنید و با توجه‌ به بودجه‌ای که دارید، ویلاهای آن را بررسی کنید که قطعاً بعد از خرید آن، پشیمان نخواهید شد. این شهرک از زیباترین مکان‌ها برای سکونت خواهد بود. انتخابی عالی که می‌تواند خیالتان را بابت یک استراحت یا حتی زندگی آرام راحت سازد. در این منطقه تنوع امکانات بسیار بالا بوده و به‌راحتی قادر هستید که بدون نیاز به مکان ثانویه از آن لذت کافی را ببرید.