5/5 - (6 امتیاز)

همراهان همیشگی مدرن ویلا از شما دعوت میکنیم تا کوله بار سفر ببندید و همراه ما سری تورهای ویلاهای مدرن جهان را آغاز کنیم .

امروز قصد داریم شما را با یکی دیگر از ویلاهای مدرن جهان  آشنا کنیم این ویلا در جنگل ملی تونگاس واقع شده است  از شما میخواهیم تا پایان این تور بینظیر همراهمان باشید.

قبل از هرچیز نگاه کوتاهی به لوکیشن ساخت این اقامتگاه زیبا داریم. جنگل ملی تونگاس در جنوب شرقی ایالت آلاسکا قرار دارد.تونگاس با مساحتی بالغ بر 68 هزار کیلومترمربع ، بزرگترین جنگل ملی آمریکا به شمار می‌آید.

ویلایی  که امروز قصد معرفی آن را داریم در سال 2021 میلادی به وسعت 1640 فوت مربع و در زمینی به مساحت 0.61 هکتار طراحی و ساخته شده است .جنگل تونگاس بر فراز سواحل آلاسکا قرار دارد و این ویلا همچون طاقچه ای بر لبه باریک و پرجنب و جوش تونگاس قرار گرفته است از یک سو مشرف به جنکل تونگاس با پوشش گیاهی 700 ساله و پوشیده از صنوبر‌های زیبا و سوی دیگر  دیدی ابدی به سواحل آلاسکا  را دارد ، و یک دیدبانی عالی برای عاشقان طبیعت و محلی آرام و دنج برای ساکنین را فراهم کرده است . لوکیشن بینظیر این ویلا دو حجم با دو زاویه از مناظر بینظیر و خیره کننده  اطراف را به خوبی به تصویر می‌کشد.

نمای بیرونی ویلا با بکارگیری از متریال شیشه، حس باز بودن را ایجاد می‌کنند و نور طبیعی  را به خوبی وارد فضای داخلی می‌کند. مصالح بکار رفته  با گرایش صنعتی در هماهنگی غیرمنتظره ای با عناصر طبیعی حاکم بر محوطه نوعی  طراحی نرم تر و دقیق تری را ایجاد کرده است. قاب پنجره‌های سیاه رنگ شده و کف‌های بتنی منعکس کننده ناهمواری کچیکان است. همچنین طراحی عرشه  ای در فضای بیرونی ویلا میتواند فضای عمومی‌و خصوصی را از هم جدا کند.

بیایید قدم به فضای داخلی ویلا بگذاریم و با طراحی داخلی ویلا بیشتر آشنا شویم .سری به فضای نشیمن میزنیم. نشیمن با دیوار‌های شیشه ای بزرگ مانند یک کنسول طراحی شده است و همانند یک قاب شیشه ای مناظر وحشی و بکر طبیعت را به نمایش میگذارد. در گوشه ای از نشیمن  شومینه چوبی و بتنی توکار طراحی شده است تا به واسطه آن فضایی دنج و آرامش بخش فراهم گردد .

فضای آشپزخانه با طراحی بینظیر درمحدوده، هود، کاشی‌های  یک اینچی موزاییکی و کفپوش‌های بتنی، کابینت‌های رنگارنگ، پیشخوان‌های مرمری، زیبایی دوچندانی به ویلا بخشیده و شکوه و شگفتی ویلاهای مدرن را هرچه بیشتر نمایان میکند .

 اتاق خواب‌ها به شکلی طراحی شده اند تا هریک مکانی ایده آل برای استراحت ساکنین باشند ، بیدار شدن در چنین فضایی و چشم گشودن به سوی مناظر و طنین  آلاسکا آرزوی هریک از ما است .

طراحان ویلا تمام تلاش خود را کرده اند تا علاوه بر بهره گیری هرچه تمام از نور طبیعی و مناظر بیرون، فضاهای خصوصی و حریم ساکنین را نیز حفظ کنند به همین دلیل  طراحی ویلا به گونه ای است که سمت رو به خشکی آن  دارای دهانه‌های کمتری  است تا حریم خصوصی حفظ شود و در مقابل آن سمت رو به دریا با استفاده از شیشه‌های کف تا سقف تاکید بر زندگی بر روی آب را دارد و فضا را باز تر میکند.

جزئیات پروژه

مکان : آلاسکا Ketchikan

معمار :Prentiss ، Balance ، Wickline Architects

سال ساخت: 2021

وسعت: 1640 فوت مربع

مساحت زمین: 0.61 هکتار

منبع:

https://www.dwell.com/article/tongass-ledge-prentiss-balance-wickline-architects-nature-retreat-634f3cb3-4d0a6912/6851261158742454272