4.3/5 - (3 امتیاز)

ما انسان‌ها ذاتا از محیط‌های تنگ، تاریک و محدود گریزانیم. با پیشرفته شدن جوامع، ارزش و اهمیت خانه‌های ویلایی نیز بیشتر شد.
افرادی که ساعت‌ها در بیرون منزل کار می‌کنند و وقتی به منزل بر می‌گردند، فضای بسته آپارتمانی را می‌بینند که چاره ای جز وارد شدن به آن ندارند. با صنعتی شدن جوامع و فشار زندگی شهری، مردم به دنبال هر فرصتی هستند تا از شهر خود چند روزی دور باشند و ویلایی با فضای سبزی زیبا را حتی برای چند روز اجاره کنند. از این جهت رسیدگی به فضای سبز ویلا از اهمیت دو چندانی برخوردار می‌شود. در ادامه نکاتی درباره تکنولوژی نوین فضای سبز ویلا رو ذکر میکنیم.

الف: تزریق مستقیم کود و یم به تنه درختان: در این روش بدون آسیب به تنه درخت و لایه کامبیوم و بدن استفاده از دریل از طریق سوزن عناصر لازم، کود و سم را به درخت تزریق کرده که تاثیر گذتری ان سریع و بر طول عمر درخت می‌افزاید.

ب:اندود خمیر بوردو در تنه درخت: ترکیب بوردو(سولفات مس+آب آهک) یکی از مهم ترین قارچ کش‌های دفاعی است که مزایای بی شماری در مقایسه با سایر قارچ کش‌ها داشته و افزون بر خاصیت قارچ کشی و باکتری کشی، دفع حشرات و تا حدودی کشنده تخم حشرات نیز میباشد.

بوردو را هم می‌توان به صورت سمپاشی بر روی گیاهان انجام داد و هم میتوان خمیر آن را روی تنه درختان برای محافظت اندود کرد. این خمیر افزون بر خاصیت گندزدایی و آفت زدایی، قابلیت مقاومت در برابر تنش‌های دمایی را نیز داراست. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این ماده نسبت به سموم شیمیایی هزینه بسیار پایین تر آن است و از لحاظ زیست محیطی نیز مشکلی برای درختان بوجود نخواهد آورد.

ج: دستگاه تزریق به خاک: با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توان تزریق سریع و دقیق سموم جهت کنترل آفات و بیماری‌های ریشه ای، همچنین کوددهی به ریشه‌ها، با دقت بالا و بدون حفر، چال کود را انجام داد.

طراحی ویلا در شهریار-طراحی ویلا کلاسیک

در طراحی فضای سبز ویلا توجه به اقلیم و شرایط آب و هوای منطقه نیز برای انتخاب گیاهان و نیز متریال مورد استفاده در محوطه ویلا بسیار مهم است. استفاده از آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و . . . از بخش‌های مهم محوطه سازی ویلا به شمار می‌روند. که با توجه به مساحت و خواست کارفرما طرح‌ها و المان‌های متفاوتی در محوطه سازی (لند اسکیپ) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طراحی ویلا در رامسر