5/5 - (3 امتیاز)

این پروژه طراحی و اجرای ویلا مدرن در ترکیه  و در شهر آلانیا (Alanya) انجام شده است. ویژگی ای که این ویلا را متمایز کرده، تشکیل شدن از سه بلوک کاملا جدا از هم می‌باشد که با قرار گرفتن در اطراف یک حیاط مرکزی با یکدیگر در تعامل هستند.
در حالی که هر فاز این پروژه آنقدر با یکدیگر متفاوت هستند که می‌تواند به عنوان یک موجود مستقل در نظر گرفته شود، طراحی  داخلی و خارجی ویلا با انعطاف پذیری و پیروری از یک سبک کلی در طراحی فضا با یکدیگر در تعامل بوده و دارای‌هارمونی است.

همچنین این ویلا دارای هماهنگی مصالح در طیف‌های مصنوعی و طبیعی می‌باشد، این هماهنگی از انتخاب نوع متریال و مواد اولیه به کار رفته در ساخت ویلا نشات گرفته است. برای مثال استفاده از بتن مسطح، سنگ و فولاد ملایم، چوب استوایی و شیشه شفاف که از انواع متریال طبیعی و مصنوعی (حاصل پردازش در صنعت و به دست انسان) می‌باشند. همینطور ارتباط بین اجزا با رنگ‌های انتخاب شده و به کار رفته و محوطه سازی ویلا با نخل و گیاهان گرمسیر نشان دهنده احساس گرما و فضایی استوایی، صمیمیت و بودن در آغوش طبیعت است. این ویلای تلفیقی مدرن در استانبول اثر هنری شگفت انگیز تیم طراحی و معماری Ong&Ong است.

با وجود وسعتی که در سایت و پلان ویلا وجود دارد و دست طراح برای خلق ایده‌های بکر باز می‌گذارد اما با این از تمامی‌فضاها به نحوی استفاده شده که کاربردی چند منظوره داشته باشند.

برای مثال طراحی بخشی از ایوان مسقف این ویلا به صورت سقفی متحرک و سایه بان مانند که میتواند بعنوان آلاچیق در محوطه ویلا نیز کاربری داشته باشد.

بازشو‌های چوبی که زیبایی و جلوه خاصی به نما داده از طرفی به منظور کاهش سر و صدا اطراف و با عملکرد عایق صدا و همچنین برودت طراحی شده و چهره ی نمای ویلا را با قرار گرفتن سنگ و چوب در کنار یکدیگر خاص و زیبا کرده.

این ویلای سه بخشی در هر قسمت دارای آشپزخانه، فضای نشیمن، خواب‌هایی که تماما مستر می‌باشند و تی وی روم و بخش غذاخوری می‌باشد.
یک باشگاه مجهز در بال شرقی که قسمت اصلی پروژه است و سالن بیلیارد در بال شمالی ویلا طراحی و اجرا شده است.

مساحت بال شمالی 320، غربی 230 و شرقی 500 مترمربع می‌باشد.
تمامی‌فرنیش به کار رفته در طراحی داخلی از بهترین برند‌های اروپایی و امریکایی به صورت سفارشی ساز به دستور کارفرمای پروژه تهیه شده اند.

مساحت فضای نشیمن(زیربنا): 1050 مترمربع

خواب: 11 خواب مستر

سال ساخت: 2019