4.7/5 - (14 امتیاز)

طراحی و ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوا از دیر باز رواج داشته و افراد همیشه تمایل داشتند در باغات و زمین‌های اطراف شهر محل سکونت شان که با فاصله‌های زمانی کم از آنجا واقع شده، طراحی ویلا ایده آل خود را انجام دهند.
یکی دیگر از این مناطق که امروزه مورد توجه کارفرمایان و مشتریان طراحی ویلا قرار گرفته منطقه سهیلیه کردان می‌باشد. در این مقاله به موضوع و اهمیت ساخت ویلا در سهیلیه کردان کرج می‌پردازیم.

سهلیه کردان کجاست؟

سهیلیه کرج در مسیر اتوبان کرج-قزوین و در حد فاصل 20 کیلیومتری جاده کرج به هشتگرد قرار دارد.
در جاده قدیم کرج قزوین، سهیلیه یکی از مسیر‌های اصلی منتهی به روستاهای ساوجبلاغ و طالقان است و مرکز منطقه ییلاقی سهیلیه روستای آغچه حصار است.
همچنین کردان که نام آن را بیشتر شنیده ایم و ویلا‌های آن بسیار معروف هستند، در فاصله 15 دقیقه ای از سهیلیه قرار دارد.
از روستا‌های منطقه سهیلیه می‌توان به روستای کوشک، زعفرانیه، آغچه حصار، سرخاب، سعید آباد، زکی آباد، اغلان تپه، شهرک کوروش سهیلیه، تهراندشت و… اشاره کرد.
زعفرانیه که هم نام یکی از محله‌های شمال شهر تهران است نیز از گران ترین مناطق ویلایی سهیلیه می‌باشد.
ویژگی ای که این منطقه را ارزشمند تر می‌کند، وجود ویلا مدرن و لوکس، باغ ویلا‌ها و البته سند دار بودن زمین‌های این منطقه است.
زمین‌های مناطق جنوبی سهیلیه و زعفرانیه کوهپایه ای بوده و مناسب برای دوچرخه سواری کوهستان و همچنین پیاده روی و کوه نوردی است.
زمین‌های کشاورزی و باغات میوه و صیفی جات، اماکن تاریخی و مذهبی نیز از دیگر ویژگی‌های مطلوب سهیلیه است، همچنین نزدیکی سهیلیه به کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی موجود در کردان، اشتهارد و هشتگرد باعث توجه و استقبال مردم شده.
با این اوصاف خرید زمین برای ساخت ویلا در سهیلیه کردان یک معامله دو سر برد و سرمایه گذاری است، چه بخواهید در آن زندگی کنید و از اماکن تفریحی نیز استفاده کنید و چه بخواهید پس از ساخت ویلا آن را بفروشید که در این صورت نه تنها اصل سرمایه اولیه شما بلکه سود حاصل از این سرمایه گذاری به شما باز خواهد گشت.

طراحی ویلا در کرج

امتیازات آب و برق و گاز برای ساخت ویلا در سهیلیه کردان


برای ساخت ویلا در شهرک‌های ویلایی هیچ جای نگرانی وجود ندارد، اما در زمین‌های معمولی، به علت اینکه در گذشته (در حدود 20 سال قبل) مردم ساکن در این مناطق برای امرار معاش خود از کشاورزی و دام پروری استفاده می‌کردند، در نتیجه بیشتر اراضی موجود کاربری کشاورزی داشته اند. اما امروزه به علت آب و هوای مطلوب و نزدیکی به آب در زمینه ساخت ویلا رونق گرفته است.
اما باید بدانید همه ی امکانات و امتیازات برای ساخت ویلا قابل دریافت است، برای مثال اگر در نزدیکی قطعه زمین شما، تیر برق وجود دارد شما می‌توانید برای سازه خود کنتور برق دریافت نمایید.
بیش از 70 درصد ویلا‌های فاقد سند هستند اما هیچگونه مشکلی بابت معاملات و خرید و فروش ویلاهای شان وجود ندارد، اکثر معاملات با قولنامه و سند‌های شورایی انجام می‌شود.

ویلا در سهیلیه کرج

جواز ساخت ویلا در سهیلیه کردان

برای ساخت ویلا در سهیلیه کردان، پیش از هر اقدامی‌دریافت جواز ساخت و پایان کار است، اما جالب است بدانید اکثر غریب به اتفاق ویلا‌ها در ایران، به دلیل قرار گرفتن در بافت غیر روستایی و اراضی کشاورزی، غیر قانونی بوده و در نتیجه فاقد پایان کار و به تبعیت از آن فاقد سند هستند.
در سهیلیه نیز اگر که بخواهید در بافت روستایی ساخت ویلا انجام دهید، به راحتی می‌توانید جواز ساخت دریافت کنید.
نکته ی دیگری وجود دارد که قابل ذکر است، شاید تا کنون واژه سند مادر را شنیده باشید، سند مادر یک سند است که اصالت قانونی ملک را تایید کرده و نشان می‌دهد از ابتدا صاحب ملک چه کسی بوده و با چه کسانی معامله شده و شما می‌توانید به کمک آن سند تک برگ نیز دریافت کنید.
به عنوان کلام آخر، اگر به دنبال طراحی ویلا در یک منطقه مناسب و خوش آب و هوا هستید، بی تردید منطقه سهیلیه هشتگرد کرج می‌تواند گزینه مناسبی از هر لحاظ باشد. با صرف هزینه‌های کم و زمان کم می‌توانید برای هر کجا که بخواهید آب، برق و گاز دریافت کنید و شروع به ساخت ویلا کنید.

ویلا در سهیلیه کرج

هزینه ساخت ویلا در کردان

همانطور که می‌دانید با توجه به عدم ثبات ارز و سایر نوسانات اقتصادی موجود در کشور هیچ گاه نمی‌توان قیمت دقیقی برای کالاها تعیین کرد و این مشکل در سایر فعالیت‌ها نیز تعمیم می‌یابد، پس می‌توان نتیجه گرفت که برای هزینه ساخت ویلا در کردان نیز نمی‌توانید قیمت و بودجه مشخصی تعیین کنید..

اما تیم ما در شرکت مدرن ویلا مشاور در امر  طراحی و ساخت ویلا به صورتی کاملا تخصصی میتواند در امر کاهش هزینه‌ها و طراحی و اجرای ویلای منحصر به فرد برای سلیقه شما ، شما را یاری می‌کند.

اگر فرض کنیم که در کردان زمینی در اختیار دارید، سایر هزینه‌های ساخت ویلا در کردان هیچ تفاوتی با موقعیت‌های مکانی دیگر ندارد. در اینجا برای درک بهتری از این موضوع عوامل موثر در این زمینه را اعلام می‌کنیم تا به صورت حدودی بتوانید با توجه به متراژ دلخواه خود حساب سرانگشتی از هزینه ساخت ویلا داشته باشید.

مصالح مورد استفاده در اجرای ویلای کردان

مصالح مورد استفاده شما در هزینه ساخت ویلا در کردان بی تاثیر نیست

همچنین می‌دانیم همه ی کالاهایی که در اطراف ما قرار دارند از درجه ی مرغوبیت متفاوتی برخوردار هستند، مصالح ساختمانی هم از این قاعده مستثنا نمی‌باشد.

طبیعتا هر چه مواد مرغوب تری به کار برده شود  هزینه ساخت ویلا و میزان زیبایی و کیفیت آن بالاتر می‌رود. در ادامه چند مورد از اساسی ترین اقلام در اجرای ویلا را با قیمت‌های به روز تا به این تاریخ(15/10/1400) را اعلام می‌کنیم.

سیمان کیسه 5 کیلوگرمی: 22000 تومان

پودر سیمان کیسه 5 کیلوگرمی: 25000 تومان

میلگرد 18 :  هر شاخه 15050 تومان

تیر آهن 30 : هر شاخه 8،500،000 تومان

آجر هر یک عدد با ابعاد 7*10*20 : 1250 تومان

سفال تیغه ای: هر عدد 1700 تومان

بلوک سیمانی 10*20*40: هر عدد 4400 تومان

مصالح استفاده شده در نمای ویلا

بتن اکسپوژ خشک برای هر متر مربع:  350،000 تومان

بتن اکسپوژ با ملات برای هر متر مربع: 235،000 تومان

نمای رومی‌هر مترمربع: 450،000 تومان

نمای ترموود: هر مترمربع 900،000 تومان

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا است که با توجه به متراژ ویلای شما و دسترسی ماشین آلات حمل و نقل به مکان مورد نظر شما متفاوت خواهد بود.

شرکت مدرن ویلا یکی از متخصص ترین برند‌ها در زمینه طراحی و ساخت ویلا می‌باشد که از ابتدای تصمیم گیری شما در مورد طراحی ویلا تا انتهای این پروسه و تحویل کلید ویلا به شما کارفرمایان همراه شماست.