4.9/5 - (7 امتیاز)

قدم به داخل یک ویلای فلت در سان میگل دی آلنده مکزیک

با گذاشتن اولین قدم‌ها به این ویلا میتوانید جادوی طراحی داخلی ویلا را احساس کنید . مالک این ویلا یک کارآفرین فرانسوی –آمریکایی است که میخواهد از تمام شلوغی‌ها و دغدغه‌های شهری به دور باشد به همین دلیل تصمیم به ساخت ویلا در حومه شهرگرفته تا کمی‌در آرامش باشد. طراح  این پروژه قصد دارد حس و شکوه دریاچه و تاکستان‌های زیبای اطراف را با سحر و جادوی معماری تلفیق دهد و یک اثر کم نظیر را خلق کند اثری که ساکنین را در خود مبحوس کرده و از تمام همهمه‌های شهری دور کند.

با توجه به خواسته‌ها و انتظارات مالک استارت طراحی و ساخت ویلای فلت به سبک معاصر زده شد. این ویلا در یک طبقه و به شکل U در زمینی به مساحت 10،000 فوت ساخته شد. بتن سیاه، سنگ آهک کرم و بلوط با خصلت سادگی که دارند جز سه متریال اصلی این خانه انتخاب شده اند البته  با افزودن مواد دیگری به عنوان مکمل به رشد متریال اصلی کمک شایانی شده است. همچنین از موزایک‌های برنزی و سنگ‌های مرمر برای ایجاد نقاط کانونی در فضای مختلف استفاده شده است. هدف اصلی این است که همه چیز باید از نظر بصری درخشان و از نظر بافتی غنی باشد. سراسر ویلا غرق در نور طبیعی است اتاق نشیمن به باغ با تخته سنگ‌های بزرگ آبسیدین سیاه و درختان متصل می‌شود. درحقیقت  اتاق نشیمن، به شکلی پیچیده و آرام است که با یک دیوار ابسیدین مشکی در تضاد با بقیه پالت نور اتاق بوده همچنین قرار گرفتن اتاق خواب اصلی در مرکز خانه باعث می‌شود تا تمام گوشه‌های مختلف ویلا نزدیک به هم باشند.

پا به قلب تپنده ویلا میگذاریم آشپزخانه به شکلی طراحی شده تا مستقیما به دریاچه و درختان جاکاراندا مشرف باشد. با گذر از آشپزخانه به اتاق رختکن منحصر به فرد، که با پنجره‌های بزرگ پوشانده شده و زیر یک گنبد بزرگ قرار دارد می‌رسیم که به لطف پنجره‌های کف تا سقف، در نور طبیعی غوطه ور شده است، فضایی آرام را به وجود آورده به شکلی که طبیعت را به زندگی مشترک در خانه دعوت می‌کند و این امکان را  به شما می‌دهد تا حرکت خورشید را در طول روز رصد کنید، درفضای پشت اتاق رختکن فضایی برای مطالعه، چرت زدن و مراقبه وجود دارد. شگفتی‌های بصری دیگر توسط یک درگاه قدیمی‌با عناصر معاصر وحیاط‌ها و آب نماهای داخلی  ارائه می‌شود که فضایی غیر منتظره را به وجود آورده اند. انتخاب مبلمان و لامپ‌های زیبا و کاربردی برای تکمیل معماری انتخاب شده اند مبلمان و فرش‌های دستباف همگی اثر طراح ایتالیایی بوده است پارچه‌ها و دیگر اقلام نیز همه اثر طراحان برجسته هستند که با دقت انتخاب و تزیین شده اند .

بیایید سری به فضای بیرونی و طراحی محوطه  ویلا بزنیم. فضا با عنصر آب و آتش طراحی شده است. یک آلاچیق با دیواره‌های سوراخ دار که  این اجازه را میدهد تا هوا در روز در گردش باشد و در شب جلوه‌های نور خیره کننده را ایجاد کند. همچنین  طراحی یک استخر 60 فوتی که دریاچه را قطع میکند; وبه نشیمن کاملا مشرف است. جذابیت محوطه ویلا را دو چندان کرده است. همه چیز در این ویلا با دقت برنامه ریزی شده تا تمام حواس آدمی‌را بیدار کند و قهرمان اصلی این عناصر طبیعت بوده در واقع  همه چیز با هم جور شده است  و دلیلی برای جذابیت هرچه بیشتر ویلا می‌شود. در این ویلا زمان برای زندگی کاملا متوقف می‌شود.

منبع

https://www-architecturaldigest-com.translate.goog/gallery/step-inside-a-contemporary-home-in-mexicos-historic-san-miguel-de-allende?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc#intcid=_architectural-digest-bottom-recirc_17582b32-8a38-426d-8503-5df36b35bfe1_text2vec1