4.4/5 - (15 امتیاز)

پرداختن به موضوع ویلاهای مدرن دنیا و بررسی آنها از جنبه‌های مختلف  همیشه جز مقالات و موضوعات مورد علاقه تیم فعالان و نویسندگان سایت گروه معماری مدرن ویلا بوده است. این بخش مملوء از ایده‌های مدرن معماری ،طراحی‌های داخلی و دیزاین‌های لوکس و خیره کننده است، همواره مطالعه این دست از مقالات کمک شایانی در تصویرسازی و تجسم ویلای رویایی و منحصربه فرد هریک از ما داشته و چه بسا با الهام گرفتن از اینگونه ویلاهای شاخص با دید بهترو  سریع تر به آنچه که در ذهن ما میگذرد و از ویلای رویایی خود انتظار داریم دست یابیم.

امروز قصد داریم یک ویلای لاکچری و شگفت انگیز در بورلی هیلز واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا به شما معرفی کنیم. همانگونه که می‌دانید بورلی هیلز همواره به عنوان یکی از گران قیمت ترین شهرهای ایالات متحده شناخته می‌شود. از همین رو بسیاری از هنرمندان‌هالیوودی در این منطقه ساکن هستند با ورود به بورلی هیلز ویلاهای مدرن و لاکچری توجه‌ها را به جلب می‌کنند و زیبایی و شکوه معماری مدرن را به وضوح به نمایش می‌گذارند.

پروژه طراحی و ساخت این ویلای لوکس با نام”  laurel way  “و با هدف و ایده‌های زیبایی شناختی با تفکر بر آنکه طراحی به گونه ای باشد تا هریک از اتاق‌ها و فضا‌های موجود مانند یک جعبه جواهر شکوه  و زیبایی هرچه بیشتر را به نمایش بگذارد  و یک تجربه حسی کاملا کاربردی و درماتیک با عمق معماری خاص را به ساکنین القا کنداستارت خورد .مارک ویپل به عنوان طراح و معمار این پروژه تمام عناصر برجسته را در ترکیب اصلی و مکمل هم  قرارداده است.

استفاده از بافت‌ها، طراحی‌های صاف در کنار سنگ‌های  خشن، پنل‌های چوبی غنی در برابر شیشه، و همچنین به کارگیری شیشه‌های منعکس کننده آب. به شکلی که پس از ورود به ویلا، این حس که دیوارها به عنوان پنل‌های شناور به نظر می‌رسند، و شما همیشه به فضای باز متصل هستید حال و هوای  بی وزنی این سازه منحصربفرد را به شما می‌دهد. این حس با رعایت تقارن دقیق تیرها، پنل‌های پشتیبانی، کاشی‌ها و خطوط دید به دست می‌آید و از آنجایی که دیوارها با سقف مطابقت ندارند، یک شکاف نیم اینچی باقی می‌ماند که به دستیابی به  هدف و ایده اصلی اثر کمک می‌کند.

پله‌های ورودی اصلی به یک درب چوبی 14 فوتی منتهی می‌شود که کاملاً با شیشه احاطه شده است. در سمت چپ، بخشی از کفپوش شیشه‌ای اتاق شراب را در زیر نشان می‌دهد که دارای انباری برای 1000 بطری است و پله‌های چوبی ونگو که به سمت بالا به سمت اتاق خواب شناور هستند. باید بدانید که این ویلا یک ویلای هوشمند است تمامی‌درب‌ها و پنجره‌های بکاررفته کاملا اتوماتیک و از  Schuco آلمانی لیفت و اسلاید پیشرفته هستند و به بهینه سازی و کنترل سیستم‌های حرارتی کمک میکند.  سوئیت اصلی که در طبقه آخر ویلا قرار گرفته است  به یک تراس وسیع با وان جکوزی، و مناطقی برای آفتاب گرفتن، استراحت و لذت بردن از نور شب شهر با نور ملایم  و نورپردازی‌های حرفه ای همچنین استفاده از عنصر  آتش در فضای 18 فوتی باز  طراحی شده است. استفاده از متریال شیشه در طراحی دیوار‌ها ،نور خورشید و مناظر را در طول روزبه داخل ویلا کشانده و روشنایی داخل سازه را  فراهم می‌کند،.

بیایید کمی‌از فضای داخلی ویلا دور شویم و نگاهی به محوطه و فضای بیرونی ویلا ی بورلی هیلز بیاندازیم

این ویلا همچون نگین انگشتری در میان خندق‌هایی که دور تا دور آن طراحی شده است قرار گرفته است. این خندق‌ها به یک  استخر و جکوزی با لبه‌های صفر ختم می‌شود. ساخت ساز بدون حاشیه استخر همه نگاه‌هارا به افق می‌کشاند آب ،دیوار‌های شیشه ای و آتش به عنوان  متریال اصلی در طراحی این پروژه به وفور دیده می‌شود .

سایر ویژگی‌های ویلای بورلی هیلز

  • طراحی یک گاراژ لوکس تماما شیشه با 5 اتومبیل کلاسیک
  • یک سینمای خانگی با پنل‌های صوتی و نیکمت‌های مخملی و صندلی‌های چرمی
  • درب‌های موتور دار اتوماتیک و پرده‌های هوشمند
  • کابینت‌های ایتالیایی
  • مهمان خانه 2خوابه
  • سالن بدنسازی
  • عرشه خصوصی و گودال آتش
  • کتابخانه و استودیو

یک سیستم اتوماسیون خانگی به طور کامل در کل ملک طراحی شده است. ویژگی‌های گرمایش و هوا، آب و آتش، نورپردازی منظره در فضای باز، و سایه‌بان الکترونیکی پنجره‌ها همگی با لمس آی‌پد و گوشی‌های هوشمند از هر کجای خانه یا از هر نقطه‌ای در جهان فعال می‌شوند. این به روزترین سیستم اتوماسیون است و این ویلا را به یک ساختمان تمام هوشمند تبدیل کرده است .

نام پروژه: laurel way

محل پروژه: بورلی هیلز

سال تکمیل پروژه: اکتبر 2013

معمار: marc whipple aia

مدیر پروژه: andrew takabayashi

منبع: beverly hills luxury home design _ laurel way _ whipple russell architects.html