4.8/5 - (9 امتیاز)

ما امروز قصد داریم به  بررسی اجمالی طراحی محوطه یک باغ ویلای زیبا و چشم نواز در استان مونتزا ایتالیا بپردازیم  این پروژه هیجان انگیز جهت بهبود وکارایی بیشتر فضا‌های ویلا و همچنین ایجاد تغییرات اساسی در محوطه سازی بیرونی مورد بازسازی قرار گرفته است در قلب این باغ سرسبز و زیبا میان این همه هنر و اصول طراحی، ویلای فوق العاده جذابی  به سبک نئو کلاسیک ساخته شده است.

بررسی محوطه باغ ویلای مونتزا

محوطه سازی باغ شامل یک منطقه استراحت با سنگفرش عرشه، استخر هیدرو ماساژ خصوصی، جکوزی، فواره، درختان همیشه سبز و گل کاری‌های زیبا طراحی شده است. با غوطه ور شدن در این باغ، فورا متوجه انتخاب‌های کارشناسی شده و حرفه ای در حوزه گیاه شناسی خواهید شد استفاده از گل‌های معطر با نت‌هایی از بهار تا پاییز، درختچه‌های  همیشه سبز، و گیاهان تزئینی مانند: بومادران، اکیناسه، لیاتریس، همگی در ایجاد فضای سبز این باغ ویلا نقش کلیدی و بسزایی دارند.

با خودانگیختگی شکوفه‌ها، جایی که طبیعت می‌تواند  قدرت و زیبایی خود را در آزادی کامل به نمایش بگذارد و در هر فصل رایحه‌ها و رنگ‌های جدیدی به فضای باغ ببخشد زیبایی‌های این باغ را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر است که این باغ با توجه به مفهوم یک باغ نوآورانه، پایدار، کاملا سازگار با محیط زیست طراحی شده است. تمامی‌مسیرهایی که درمحوطه باغ  ایجاد شده اند توسط اسانس‌های گرمسیری و غیر گرمسیری مشخص می‌شوند.

ورودی اصلی و  بزرگ باغ، همچون یک مسیر مخفی به داخل ویلا منتهی  می‌شود. نور پردازی‌ها و استفاده از نور‌های مصنوعی نه تنها نقش منظره ای  مهمی‌در طراحی این باغ ویلا ایفا می‌کند; بلکه  در مناطق استراحت محوطه استخر نقش پوششی نیز دارد. در واقع فضای استخر با نگاه‌های خارجی به لطف وجود پرتوهای نور عمودی بر روی مجسمه‌های کنار استخرباعث ایجاد فضای خصوصی شده است. همچنین استفاده از مبل‌های بزرگ، صندلی‌های راحتی، جکوزی، منقل و فضای بار، قابلیت زندگی این فضا را کامل می‌کنند.

این باغ با طراحی تمیز و اصولی و استفاده از خطوط متقارن باغی،  طراحی و ترسیم  فواره‌ها هندسی، فضاسازی سبزبه سبک انگلیسی و با امضای یک  طراح بریتانیایی به اصول  طراحی باغ ایتالیایی چشمک می‌زند.

پروژه:  طراحی محوطه باغ ویلا

مکان: بریانزا -ایتالیا

طراح باغ: لوچیانو کاپرینی

منبع

https://verdeprofilo-com.translate.goog/en/portfolio/landscape-project-for-private-villa?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc