4.1/5 - (9 امتیاز)

هشتگرد کرج-سعیدآباد-طراحی ویلای آقای محرابی

مشاور: شرکت مدرن ویلا
محل اجرا: هشتگرد-سعید آباد شهریار
کارفرما: جناب آقای محرابی
معمار و طراح سه بعدی : گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت لنداسکیپ:
۶۱۳ متر مربع
مساحت بنا :
۲۲۰ متر مربع
مجموع مساحت :
۸۳۳ متر مربع

خرید ویلا در سعید آباد هشتگرد


سعیدآباد (شهریار)، از توابع بخش مرکزی شهرستان شهریار در استان تهران ایران است. سعیدآباد، یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است. این روستا در دهستان سعیدآباد قرار دارد و بر پایه سرشماری عمومی‌نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۵۵۶ نفر بوده‌است.

طراحی ویلای جناب آقای محرابی

خواسته کارفرما طراحی ویلایی مدرن و مینیمال بود.

با توجه به اینکه فضاهای ویلا بایست طبق خواسته کارفرما در یک طبقه جاگذاری می‌شد، پس از بررسیها و مطالعات، شکل L برای پلان ویلا در نظر گرفته شد تا ضمن تفکیک فضای عمومی‌و خصوصی داخل ویلا از هم، هر دو بخش دید به استخر که وسط شکل L قرار می‌گرفت، داشته باشند.

برای ایجاد فضایی دلباز، روشن با نور طبیعی و حفظ ارتباط بصری ساکنین از داخل بنا به حیاط سبز و استخر، از پنجره‌های قدی وسیع در جداره‌های بنا استفاده شد تا ساکنین بتوانند نظاره گر تغییر فصول سال در حیاط باشند. بازشوی پنجره‌ها و لب به لب بودنشان با کف هر فضا، امکان دسترسی مستقیم ساکنین به حیاط را از اتاق خوابها و نشیمن فراهم می‌کند. لذا ویلا دارای راحتترین سیر کولاسیون ممکن می‌باشد.

طراحی ویلای مدرن در هشتگرد کرج

طراحی ویلای مدرن در هشتگرد کرج

نمای ساختمان
در طراحی نما از پنجره‌های وسیع، سنگ تراورتن سفید و چوب ترمووود استفاده شد تا در ترکیب با دک چوبی و حیاط سبز ویلا منظره زیبایی را به وجود بیاورد.

محوطه سازی ویلا
در طراحی محوطه نیز این بخش به دو عرصه استخر و فضای سبز تقسیم شد.
بخش استخر و آبنمای صخره ای متصل به آن روی سکویی به ارتفاع ۷۰ سانتی متر از حیاط سبز جدا و با قرار گیری درختان کاج بین این دو، ارتباط بصری آن با حیاط و پارکینگ محدود و کنترل شد .
حیاط سبز شامل پارکینگی برای دو خودرو، آلاچیق چوبی، دو  آبنما، تاب دو نفره و باربی کیو در نزدیکی آلاچیق می‌شود.

ساخت و طراحی ویلا در تهران

طراحی ویلا تهران

در طراحی حیاط سبز سعی شد با استفاده از اشکال هندسی مدور از جنس شمشاد فضاهای سبز حیاط قاب بندی شود تا در کنار راههایی از جنس واش بتن شسته و چمن مصنوعی به ایجاد زیبایی بصری برای ساکنین کمک کند.

دید شب
در طراحی نور شب سعی بر آن شد که از نورهای گرم در استخر و محوطه استفاده شود تا در ترکیب با رنگ آبی آسمان هنگام غروب و با رنگ سبز گیاهان محوطه دارای تعادل رنگ گرم و سرد باشد .

طراحی ویلا دید درشب