5/5 - (3 امتیاز)

Dune House طراحی شده توسط Cass Calder Smith Architecture + Interiors یک ویلا ساحلی مدرن و ایده آل ، برای تفریح ​​و سرگرمی‌در اوقات فراغت است. این ویلا در ساحل راس الحد، عمان ، مناظر بسیار دیدنی را ارائه می‌دهد و با طبیعت زیبا ارتباط برقرار می‌کند.

اطلاعات پروژه طراحی معماری:    

نام پروژه: Dune House   

مکان: ساحل راس الحد، عمان   

سال پروژه: 2020   

مساحت: 2100 فوت مربع   

طراحی شده توسط: Cass Calder Smith Architecture + Interiors   

طراحی داخلی: StudioM

 

از طراحی نمای ویلا با متریال چوبی سفید چشمگیر است که این یک سبک رایج در ویلاهای ساحلی و به طور سنتی بوده است.
بدیهی است که دیوارهای سفید در مقابل پنجره‌هایی با قاب تیره نمای مدرن برای ویلا تداعی می‌کند. همچنین یک سقف مسطح و طبقه ای، سبک طراحی ویلا مدرن را پررنگ تر میکند و خطوط صاف، به دور از تجملات و پیچیدگی و فرم‌های ساده این حس را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، فرم ویلا و جانمایی فضاها ارتباطات طراحی داخلی و خارجی را در دو جهت به حداکثر می‌رساند. در شمال، اتاقها به سمت آب و کوه فراتر از آن هدف دارند. عرشه بالایی به صورت یکپارچه به داخل متصل می‌شود و تراس‌هایی که به سمت عرشه تالاب ایجاد می‌شود و دو مکان لذت بخش را برای گذراندن عصر‌ها و شب‌های خنک ساحل فراهم میکند.

طراحی آشپزخانه، غذاخوری و اتاق نشیمن باز هستند و به عنوان “طرح نامحدود” با ویو ابدی اما در نهایت به هم متصل می‌شوند، این تضاد و تقابل زیبا، نمایانگر سبکی خاص در طراحی داخلی ویلا است.
این در حالی است که اتاق خواب‌ها و اتاق خواب مستر کاملا از سویی طبقه بندی شده اند و به طور واضح با راهروی خود متصل شده اند.
جدا از اتاق خواب اصلیس، یک اتاق خواب برای مهمانان و یک اتاق دو طبقه برای بچه‌ها وجود دارد.

مطمئناً با طراحی معماری پیچیده ، امکانات رفاهی بالا و موقعیت مکانی عالی ، این ویلا واقعاً یک سکونتگاه ایده آل برای استراحت و لذت بردن از زندگی برای صاحبش است.

عرشه استخر در محوطه ویلا عمدتا برای پرتاب قایق‌ها و تخته‌ها عمل می‌کند، یک شومینه و جکوزی برای لذت بردن بیشتر از بودن در کنار آب نیز تعبیه شده.در واقع، ارتباطات با فضای باز ویلا از طریق وسعت درهای شیشه ای کشویی که کاملاً باز می‌شوند، ایجاد شده و در نتیجه خانه بسیار شفاف و پر از نور طبیعی است.

همچنین، نورگیرهای بلند در امتداد اتاق نشیمن و دیوارهای آشپزخانه نور اضافی را به ارمغان می‌آورند، که منابع را با افقی و عمودی متعادل می‌کند.

صندلی‌های نشیمن به گونه ای طراحی شده اند که متناسب با فضا بیشترین استفاده را از مناظر داشته باشند و خانواده را به هم نزدیک کنند.

ارتفاع سقف بر اساس سلسله مراتب فضاها تعدیل می‌شود، از این رو بیشترین میزان را برای حداکثر جادار در مناطق نشیمن در کنار آب و اتاق خواب اصلی ایجاد می‌کند.

این ویلا مدرن برای دو فرزند نوجوان یک خانواده عرب است که در واقع، به عنوان یک تفریحگاه برای محل تجمع خانوادگی طراحی و اجرا شده.

منبع

 https://luxury-houses.net/dune-house-an-ideal-retreat-by-cass-calder-smith-architecture-interiors/