5/5 - (2 امتیاز)

گنجاندن و تفسیر جنبه‌های فلسفه طراحی شیلی و ژاپنی در طراحی و اجرای ویلای مدرن این  پروژه بسیار مهم بوده است. پس از همکاری و تکرار زیاد، طراحی ویلا به صورت مجموعه‌ای از آلاچیق‌ها طراحی و به مرحله اجرا رسید که با چشم‌انداز در هم تنیده شده به سایت اجازه می‌دهد از میان فرم‌های ساخته شده عبور کند. افزایش طول پوشش ساختمان و آستانه پلان طبقه از نظر برنامه‌ریزی ساده باقی می‌ماند و در عین حال بسیاری از فضاهای منحصر به فرد و انعطاف‌پذیر را ایجاد می‌کند..

سطوح پایین‌تر در زمین مستقر شده‌اند که با استفاده از آجرهای پترسن به عنوان روکش منعکس شده‌اند. این آجرهای دست ساز احساس و مقیاس انسانی را حفظ می‌کنند و جزئیات آن را برای ایجاد صفحات محکم و پیوسته هم در داخل و هم در خارج حفظ می‌کنند. در حالی که در ورودی، صفحات دیوار تقریباً پیوسته هستند، این محرومیت از دید با حرکت در طراحی داخلی ویلا از بین می‌رود، آجرها به دیوارهای بال کوچک بین نازک کاری تبدیل می‌شوند. در بالای دیوارهای «پایه» آجری، فرم‌های پوشیده از چوب غنی وجود دارد که شامل فضاهای  برای چوب بیرونی بوده، و بافت و جزئیات  بی نظیری را به سازه اضافه کرده است.

فضای داخلی اعم ازآشپزخانه، حمام و اتاق خواب‌ها همگی با استفاده از کنتراست و لایه‌بندی توسعه داده شده اند و استحکام و زیبایی هر عنصر و متریال را برجسته کرده است. استفاده از متریال بتن، الوار، سنگ، چوب در کنار فضای خیره کننده ای ایجاد کرده است. بتن و الوار زمینه را فراهم می‌کند، سنگ مرمر سبز با کابینت چوب دودی، گردوی غنی در برابر مرمر سفید، کتانی ارگانیک و فانوس‌های کاغذی با نرده‌های فولادی. طرح‌های آشپزخانه و حمام در عین سادگی  به شکل فریبنده‌ای زیبا طراحی و اجرا شده اند و بلوک‌های حکاکی شده عنصری از سنگ سبز زمرد تیره و سنگ سفید را ایجاد کرده اند.

به راستی میتوانیم بگوییم رنگ‌های انتخاب شده در ساخت و طراحی این ویلا منعکس کننده مناظر طبیعی در طراحی داخلی بوده اندکه این ویلا را به سازه را به فراتر از خیره کننده و بی نظیر تبدیل کرده است.

موقعیت: اوکلند، نیوزیلند

معماران: تیم ماده

مساحت زیربنا: 680 مترمربع

سال ساخت: 2019

منبع:

https://www.archdaily.com/938112/birch-park-house-matter?ad_medium=widget&ad_name=category-residential-architecture-article-show