4.9/5 - (8 امتیاز)

موقعیت: لاهه،هلند

معماران: BBVH Architecten

مساحت فضای نشیمن(زیربنا) : 235 متر مربع

سال ساخت: 2008

این خانه ویلایی مدرن توسط  BBVH Architecten در سال 2008 طراحی واجرا شده است ; ودر حومه جدید دن‌هاگ (لاهه هلند) واقع شده است. این منطقه با معماری سنتی آجری مشخص می‌شود، اما طرح شهری چند توسعه مسکن خصوصی را در نقاط خاصی از منطقه تجویز می‌کند. این ویلای شخصی در ورودی جاده در ضلع شمال شرقی واقع شده است.

سازماندهی ویلا و موقعیت آن در طرح به سمت خورشید است. ورودی، گاراژ، حمام و انباری همگی در ضلع شمال شرقی قرار دارند. اتاق نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب و تراس‌ها همگی در ضلع جنوبی قرار دارند. یک باغ ویلا بزرگ در سمت آفتابی با جابجایی خانه تا حد امکان به سمت شمال زمین ایجاد می‌شود. اتاق نشیمن دارای نمای شیشه ای با درهای کشویی بزرگ است.

در طبقه همکف، گوشه شمالی به منظور ایجاد ورودی سرپوشیده و پارکینگ شده است. همچنین طراحی داخلی این ویلای به این صورت است که در طبقه همکف اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه قرار دارد. طبقه اول دارای 4 اتاق خواب، 2 حمام، انباری و تراس می‌باشد. طبقه آخر دارای یک استودیو و یک تراس بزرگ مشرف به اطراف است. یک راه پله مارپیچ در یک نمای بزرگ، طبقات مختلف را به هم متصل می‌کند..

این ویلای مدرن با تراس‌ها و قسمت‌های سرپایی خود حجمی‌پویا دارد که از هر طرف دارای شخصیتی متفاوت است. ازاره و طبقه بالا با گچ سفید کار شده است. حجم طبقه اول با سنگ قواره آبی نقره ای پوشانده شده است. سقف زیر طاقچه اول و برخی از قسمت‌های بین پنجره‌ها با سرو قرمز غربی روغن کاری شده است.