4.5/5 - (2 امتیاز)

املاک ۲۵ هکتاری بخشی از یک برنامه بزرگ و ابتکاری از سمت دولت است و تصمیم بر این است که تا زون‌های زیست محیطی و منطقه ای را در سراسر کشور به هم متصل کند. مالک فعلی این ملک را در ابتدا در سال ۲۰۰۶ برای کشاورزی خریداری کرد. این زمین یک منطقه حفاظتی برای حیوانات و گیاهان بوده است و یک قطب توریستی محسوب می‌شد که برای عموم آزاد بود. اجازه ساخت و ساز در این منطقه تنها با این شرط داده می‌شد که این زمین به موقعیت کشاورزی خود باز گردد. کاشت حدود ۷۱۰۰۰ درخت شش ساله به آینده املاک تحت عنوان “ویلایی در میان جنگل” اشاره دارد. یک دریاچه مکعبی در منطقه کنده شد که نیاز به حذف ۷۰ هزار متر مربع خاک داشت.

ویلاهای مدرن جهان

بخشی از فضای خانه که در زیر زمین قرار دارد شامل فضای ورودی، پارکینگ (برای ۶ اتومبیل و ۱ تراکتور)،فضای انبار، حمام و فضای کار است که روی حوضچه قرار دارد. فضای اصلی زندگی در این مجموعه در یک جعبه شیشه ای شناور بالای زمین واقع شده است. طبقه همکف آن به طور کامل باز بوده به جز چند پارتیشن شیشه ای به عنوان جداکننده اتاقها. حجم‌های جداگانه ای برای آشپزخانه، اتاق‌های خواب، حمام و یک اتاق چند کاربردی است. پاسیو دارای دیوار‌های شیشه ای در دو طرف می‌باشد، به نحوی که از طریق اتاق خواب و حمام در دسترسمی‌باشد. کل کف با اپوکسی سفید پوشیده می‌شود و مبلمان شامل طرح‌هایی کلاسیک از لکوربوزیه و الین گری است. نما کاملا از شیشه پوشیده شده است و دارای منظره ای چشمگیر از فضاهای پیرامون است. یکی از اصول اولیه در طراحی این ویلا همراه بودن لوکسبودن با خوشحالی مطلق است. هدف از ساخت ویلا این بود تا خود کفا باشد. به این معنی که انرژی مورد نیاز خود را تامین کند تا آب گرم تولید کرد و زباله‌ها را بازیافت کند. برای اینکه ویلا از لحاظ تامین انرژی خود کفا باشد نما نقش بسیار مهمی‌را بازی می‌کند.
این نما اصطلاحا نمای آب و هوا نامیده می‌شود که ترکیبی است از لایه بیرونی شکل یافته از شیشه عایقدار که از کف تا سقف را می‌پوشاند و این نما از یک لایه درونی منعکسکننده نور پارچه ای نیز تشکیل می‌شود که قابلیت تا شدن را دارد. هنگامی‌که این پارچه پایین آورده می‌شود هوا از طریق سیستم تهویه به بیرون هدایت می‌شود. ویلا با استفاده از سیستم کرمایش مرکزی گرم می‌شود. در آینده ای نزدیک قرار است هوای گرم خانه از طریق اجاقی تامین شود که در آن از چوب‌هایی استفاده می‌شود که از طبیعت اطراف آورده می‌شوند. برق ویلا از طریق سلول‌های PV بر روی سقف و آسیاب بادی طراحی شده تامین می‌شود.

ویلاهای مدرن جهان

منبع:
archdaily