4.7/5 - (17 امتیاز)

آبسرد دماوند (طراحی ویلا در دماوند)

محل اجرا: آبسرد دماوند
کارفرما: جناب آقای دکتر ابراهیم طلایی
معمار و طراح سه بعدی: گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت لنداسکیپ: ۲۰۰۰ m2
مساحت بنا : ۲۰۰ m2

خرید ویلا در آبسرد دماوند


شهر آبسرد (absard) در ۴۵ کیلومتری شهر تهران واقع شده و مساحت آن برابر با ۹۳۸۱ هکتار می‌باشد و از شهرهای بخش مرکزی شهرستان دماوند محسوب می‌شود این شهر دارای آب و هوای مناسب و مطبوع می‌باشد که یکی از مراکز تولید گل‌های شاخه بریده و سفید جات در استان تهران محسوب می‌شود و به عنوان یک منطقه ییلاقی شناخته شده است آب سرد از قسمت شمال به ارتفاعات البرز مرکزی و روستاهای آیینه ورزان و خسروان از سمت شرق به دهستان ابرشیوه و سربندان از جنوب به  شهر گیلان و از غرب به شهر دماوند منتهی می‌شود.

یکی از دلایل محبوبیت ساخت ویلا در دماوند قیمت‌های کمتر زمین و املاک است و شما می‌توانید مراحل ساخت ویلا در دماوند را با هزینه‌های کمتر و اقتصادی تر به سرانجام برسانید و صاحب یک ویلا ارزان و با کیفیت باشید.
البته فراموش نکنید که در یک شهرستان نیز، قیمت املاک در نقاط مختلف متفاوت است پس نباید انتظار داشته باشید که هزینه ساخت ویلا در آبسرد با هزینه ساخت ویلا در جابان یکی باشد.

اما به طور کلی قیمت زمین در شهر دماوند به نسبت منطقه ای مثل لواسانات چندین برابر ارزان تر و این موضوع باعث شده است در کنار شرایط آب و هوایی مطلوب  این منطقه و دوری آن از آب و هوا و شلوغی شهر تهران محبوبیت بیشتری پیدا کند.

اگر تا به حال به این شهرستان سفر کرده باشید، حتما با طبیعت کوهستانی آن آشنایی دارید، در این منطقه اکثر ویلا‌ها، به صورت ویلا دوبلکس یا ویلا تریبلکس طراحی و اجرا می‌شوند، تا افراد در ارتفاع آن از منظره و دید اطراف بهره مند شوند.
البته باغ ویلا و باغ نیز طرفداران خود را دارد. افراد زیادی هم هستند که به قصد اقامت طولانی مدت نمی‌آیند و ترجیح میدهند تا با خرید یک باغ، محوطه سازی باغ در دماوند انجام دهند و با ساخت آلاچیق و یا قرار دادن کانکس یا ویلا‌های پیش ساخته، یک حیاط زیبا یا باغ سرسبز برای سپری کردن روزهای تابستانی و بهاری در کنار خانواده داشته باشند.
همچنین محوطه سازی باغ ویلا‌های کوچک، یا محوطه سازی باغ با هر متراژ چه کوچک و چه بزرگ، طبیعتا کم هزینه تر خواهد بود.

آبسرد دماوند یکی از شهرهای خوش آب و هوای در فاصله ۶۵ کیلومتری استان تهران می‌باشد.

طراحی ویلا در آبسرد دماوند

کارفرما طراحی ویلایی را درخواست کرده تا با هزینه ای مناسب تعطبلات آخر هفته را در آنجا بگذراند. طرح می‌بایست در یک طبقه دوبلکس و با طراحی مدرن شامل فضای پذیرایی، آشپزخانه, اناق مستر و دو اتاق خواب کودک, فضایی برای بازی بچه‌ها و یک اتاق کار با مساحت زیاد که امکان جداسازی با پارتیشن را داشته باشد. به همراه فضای انتظار طراحی می‌گردید. طراحی را با یک زمین خالی به ابعاد ۱۰ در ۲۰ شروع کردیم. یک ساختمان یک طبقه با ارتفاع ۶ متر با توجه به اقلیم سرد آبسرد, در دورتادور ساختمان با متریال چوب که یک متریال گرم است تراسی ایجاد کرده که ضمن ایجاد زیبایی با گرمای خود سردی اقلیم را به تعادل برساند. همچنین یک ورودی بلند و شاخص  همراه نورپردازی که به خوبی می‌تواند ایجاد دعوت کنندگی در فرم بنا را داشته باشد. فرمی‌که در واقع از پوسته ای تشکیل شده که ساختمان را در بر می‌گیرد.

طراحی ویلای مدرن- جناب آقای طلائی

در نمای ساختمان با توجه به مساحت کم بنا با استفاده از پنجره‌های قدی بلند بر آن شدیم, تا طبیعت پیرامون ویلا را به داخل فضا بیاوریم و دید بسیار مطلوبی را به باغ برای بخش پذیرایی لحاظ گردید و با شکافی که در پوسته سقف ایجاد شدضمن جداسازی فضاهای داخلی، با نور طبیعی خطی، نورگیری مضاعفی به داخل هدایت شد.

در طراحی داخلی فضای ویلا دو ذون که بخشی نیازمند سکوت و آرامش شامل اتاقهای خواب و اتاق کار و بخشی که سکوت در اولویت طراحی آن نیست و نیازمند چشم انداز مطلوب می‌باشد، شامل فضاهای ناهارخوری، پذیرایی و اتاق بازی تقسیم گردید. با توجه به ارتفاع زیاد ۶ متر فضاهای اتاق خواب و اتاق کار در ارتباط با یک هدف در روی یکدیکر هر کدام با ارتفاع ۳ متر طراحی گردید، و بخش پذیرایی در قسمت غربی پلان روبه باغ و در کنار ان یک اتاق بازی تمام شیشه، تا هم کودکان تحت نظر والدین به بازی مشغول شوند و هم والدین با چشم انداز مطلوب باغ با آرامش خاطر به استراحت بپردازند.

طراحی ویلا در آبسرد دماوند

در طراحی لنداسکیپ ویلا با طراحی ورودی ویلا و در نظر گرفتن تقسیمات فضایی مطلوب مخاطب امکان دسترسی به پارکینگ و فضایی برای استراحت مراجعین بودن آنکه ایجاد مزاحمتی برای بخش خصوص ویلا داشته باشد را دارد. همچنین به خواسته کارفرما مسیر دوچرخه در دور تا دور لنداسکیپ با شروع از فضای پارکینگ با طراحی متنوع فضایی که شمن گذر از کنار ویلا و فضای پاسیو و استخری که برای آن در نظر گرفته شده در دور تا دور زمبن بازی چندمنظوره ای که با استفاده از استانداردهای زمبنهای ورزشی طراحی شده می‌گردد و ضمن گذر از کنار فضاهای سبز متنوع و آلاچیق مجدد به پارکینگ راه می‌یابد.

طراحی ویلا در آبسرد دماوند

طراحی ویلا در آبسرد دماوند