1/5 - (1 امتیاز)

ویلای مشاء آبسرد-آقای زارعی
مشاور:مدرن ویلا
محل پروژه: مشا آبسرد
کارفرما: جناب آقای زارعی
مساحت زمین: 2300 متر مربع
مساحت بنا: 650 متر مربع
سال طراحی و اجرا: 1394

مُشا یا مُشاء نام یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان دماوند واقع در استان تهران است. در اواخر سال ۱۳۹۲ نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی‌از وارد شدن این روستا به محدوده شهری شهر دماوند خبر داد و به صورت رسمی‌از سال ۱۳۹۴ تحت پوشش خدمات شهرداری دماوند قرار گرفت.

مشا، مختص ویلا نشین‌ها

شهردار دماوند نیز از شهر دماوند و منطقه مشاء می‌گوید که امروز بیش از گذشته مورد توجه فرصت طلبان قرار گرفته است.

عباس صفری افزود:‌ ترغیب افراد در حوزه مسکن و سرمایه گذاری در این بخش به هیچ وجه مورد تایید ما نیست زیرا مسکن محل سکونت است نه محل داد و ستد که البته افزایش جمعیت و مهاجرت افراد به شهرهای اطراف تهران نیز موجب این مهم شده است.

شهردار دماوند ادامه داد: البته شهرداری به وظیفه خود نیز در این شرایط عمل کرده و به حوزه قضایی ارجاع و دادستان نیز فک قفل و ورود به ساختمان را صادر می‌کند که در این صورت ابزار و وسایل جمع آوری می‌شود.

وی در خصوص منطقه مشا به عنوان یکی از قطب‌های ساخت و ساز ویلا در دماوند نیز گفت: منطقه مشا دارای طرح‌هادی مصوب است و ۷۵۰۰ قطعه مالکیت در این منطقه وجود دارد که در طرح‌هادی مصوب و دارای کاربری‌های مشخص بوده و حقوق مالکانه هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قالب کاربری‌ها در منطقه مشا، کاربری گردشگری است که شهرداری با این قالب طرح جدید را تهیه خواهد کرد و با این تفاوت که قطعات کوچک که دارای کاربری گردشگری بودند از این مهم خارج و به کاربری قطعات همجوار خود به عنوان باغ و یا باغ مسکونی تغییر می‌یابند.

شهردار دماوند افزود: زمین‌هایی که بزرگ هستند و قابلیت آنان گردشگری است باقی خواهد ماند و یا در صورت نبود کاربری گردشگری، تغییر میی کند که هم اکنون می‌توان به مناطقی همچون سرخ پلنگان، تیزآب و چشمه اعلا به عنوان مناطق قالب گردشگری اشاره کرد.

صفری در خصوص منطقه سرخ پلنگان نیز گفت: تفاهم نامه و قراردادی مابین شهرداری و اداره اوقاف بسته شده تا بر حسب ۶۸ هکتاری که اداره اوقاف مالکیت دارد و در کمیسیون زیربنایی نیز مطرح شده، با تغییر کاربری از کشاورزی به گردشگری موافقت شده و سازمان اوقاف راضی است.