5/5 - (2 امتیاز)

ویلا در هشتگرد، شهرک جهان ویلا

مشاور: شرکت مدرن ویلا
محل اجرا: کرج، شهرک جهان ویلا
کارفرما: جناب آقای کلهر
معمار و طراح سه بعدی : مرجان رفعتی
مساحت لنداسکیپ: ۸۵۰ متر مربع
مساحت بنا: ۱۵۰ متر مربع
مجموع مساحت: ۱۰۰۰ متر مربع
سال ساخت: ۱۳۹۴

بازسازی و نوسازی ویلا به منظور ایجاد تغییرات برای تنوع، تعمیر بنا و یا مجموعه اقداماتی برای حفظ آن صورت می‌گیرد. بازسازی در این پروژه نیز در نما و محوطه با توجه به نیازهای اصلی کارفرما از جمله ایجاد تنوع در ظاهر بنا و همچنین امکان تخصیص فضا به کاربری‌های جدید صورت گرفت.

بازسازی ویلای کرج

باز طراحی محوطه
محوطه این ویلا با متراژ ۸۵۰ متر مربع شامل فضایی برای پارک ۴ اتومبیل، آلاچیق، استخر و انباری میشد که کارفرما خواستار ساماندهی به وضعیت فضای سبز، فراهم آوردن تجهیزات لازم برای کاربری‌های پیشین و ایجاد کاربری‌های جدید بود. در بازطراحی محوطه علاوه بر ساده سازی سایت پلان و فلاورباکس‌ها مواردی از جمله سایبان پارکینگ، آبنما، زمین فوتبال در مقیاس کوچک، آشپزخانه بیرونی، کابین دوش، اتاقک نگهبانی و یک سوئیت اقامتی به مجموعه اضافه و تمام روابط کارکردی بین آنها لحاظ گردید.

طراحی ویلای کرج

آلاچیق و استخر با چوب ترمو نوسازی شد و یک آتشدان در آلاچیق تعبیه گردید تا استفاده از آن را در شب‌های سرد نیز ممکن و لذت بخش نماید. آبنما نیز در آکس آلاچیق و در ترکیب با فضای سبز پله ای قرار گرفت تا هم دید و منظر خوبی از آلاچیق داشته باشد و هم اینکه خود فضایی باشد برای نشستن و لذت بردن از صدای آب.

آلاچیق در ویلا

بنا به درخواست کارفرما یک واحد نگهبانی در ورودی ویلا و یک واحد اقامتی کوچک پشت ساختمان در بالای انباری طراحی و اجرا شد.

بازسازی ویلا

بازسازی نمای ویلا
این ویلا با سبک طراحی ویلا مدرن در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است، در عین حال دارای المانهاییست که عملا کارایی خاصی نداشته و جلوه بصری نما را دچار آشفتگی کرده است. سعی ما بر این بود که با حداقل تخریب و دخل و تصرف و تحمیل هزینه‌های گزاف به کارفرما تا حدی نمای ویلا را از نظر زیبایی شناسی ارتقا دهیم. بدین منظور المان‌های اضافی نما حذف و برای ایجاد تنوع و زیبایی از چوب در نما استفاده شد.

بازسازی نمای ویلا

علاوه بر بحث زیبایی شناسی، کارفرما خواستار استفاده از بام به عنوان روف گاردن بود و همزمان دیده شدن بام از جانب همسایگان را نمی‌پسندید. در بازسازی نما، نرده‌های شیشه ای جمع شد و یجای آن از نرده‌های چوبی و فلزی استفاده شد که در بخش غربی تبدیل به پنل‌های چوبی مورب شد تا در عین زیبایی تا حدی دید همسایه نیز محدود شده و کلیت نما را به هم پیوند دهد.

روف گاردن ویلا
در وضع موجود بام، یک اتاقک وجود داشت که سابقا به عنوان بهارخواب و همچنین فضایی برای انبار کردن مبلمان باغی استفاده می‌شد. در باز طراحی این فضا تبدیل به یک آشپزخانه مستقل برای سرویس دهی به دور همی‌های دوستانه و خانوادگی شد. یک پرگولای چوبی و یک آبنما نیز طراحی شد تا استفاده از بام را راحت و لذتبخش کند.

روف گاردن در ویلا

اصولا بازسازی و اضافه شدن روف گاردن به مجموعه علاوه بر ایجاد فضایی مطبوع برای مخاطب و راحتی استفاده از امکانات تعبیه شده، ایجاد ارزش افزوده برای ملک را نیز به همراه خواهد داشت و به نوعی بازگشت سرمایه محسوب می‌شود.

روف گاردن و ویلا