5/5 - (3 امتیاز)

طراحی معماری خانه حیاط

پروژه ویلای مدرن به نام  “حیاط خانه ” طراحی شده توسط Associated Architects یک ویلای خیره کننده و مجلل است که ترکیبی از ویلای کلاسیک و در عین حال ویلای مدرن است.
طراحی نمای ویلا بر اساس فرم هندسی مربع از 9 متر مربع حاصل شده است. همچنین، یک راهرو با مرکزیت کامل در وسط ویلا قرار گرفته که منجر به دید مستقیم در سراسر ویلا از درب ورودی می‌شود و به طبیعت پیرامون اجازه می‌دهد تا در داخل جریان یابد.

طراحی داخلی ویلا منجر به دو بخش عملکردی عمده می‌شود. یکی اتاق خواب مستر که در مقابل اتاق خواب میهمانان و رو به چمنزار بزرگ در محوطه ویلا، بصورت متراکم جانمایی شده تا آرامش و خصوصی بودن کافی را برای اتاق خواب مهیا کند. در بخش دیگر محل آشپزخانه و فضاهای مربوطه به آن در جنوب شرقی ویلا قرار دارند. در امتدا آشپزخانه ناهارخوری که گویی متصل به آسمان است با طراحی وید و یک بخش مخروطی معکوس در مرکز که ایوان نیز در امتداد آن است و آن را گسترش می‌دهد، رو به آسمان باز می‌شود و در نتیجه به فضای سبز ویلا اجازه نفوذ به داخل ویلا می‌دهد.

علاوه بر این، سالن بدنسازی در پشت ویلا را در چمن قرار داده و آن را به فضای سالم تری برای تمرین در هوای تازه تبدیل کرده است. همچنین در حین حرکت روی پلکان دایره ای، حوض نیلوفر آبی درست زیر پله‌ها قرار دارد.

سه اتاق خواب، یک سینمای خانگی و یک سالن بزرگ با بالکن گسترده در این طبقه وجود دارد. به خصوص اینکه حیاط قلب اقامتگاه است باعث تنفس بیشتر فضا می‌شود. همچنین اجازه می‌دهد نور به داخل خانه نفوذ کند. در واقع، برای برخی تبدیل به فضایی آرامش‌بخش می‌شود و برای برخی دیگر فضایی باز جهت تفریح اوقات فراغت می‌شود و از این رو کاملا به جا و مناسب این پروژه را حیاط خانه نامیده اند.

اطلاعات پروژه طراحی معماری خانه حیاط

نام پروژه: خانه حیاط

مکان: احمدآباد، هند

سال پروژه: 2020

مساحت: 12000 فوت مربع

طراحی شده توسط: Associated Architects

در محوطه ویلا به محض ورود با عبور از مسیر پیاده روی محصور شده توسط فواره‌ها، ایوان به پیش ورودی دو ارتفاعی منتهی می‌شود که فضا‌های داخلی مجلل را به هم متصل می‌کند. در حیاط مرکزی، همچنین نشیمن غیررسمی‌با ویوی آسمان را در نظر گرفته شده.

حیاط مرکزی اجازه می‌دهد تا نور و تهویه کافی در طول روز وارد خانه شود. در واقع، با در نظر گرفتن آب و هوای خشن و گرم احمدآباد طراحی شده است.

در واقع، زندگی رسمی‌با استفاده از رنگ‌های گرم به لایه‌های بافت و کف چوبی، حسی دنج می‌بخشد.

در حالی که کف اتاق خواب‌ها، حیاط و فضاهای متصل خانه حیاط خانه عمدتاً با سنگ کوتا پوشیده شده بود.

پلکان دایره ای شکل به قسمت‌های نشیمن بالا منتهی می‌شود.