4.5/5 - (11 امتیاز)

در قلب تپنده پایتخت قطر، اقامتگاهی وجود دارد که مظهر ظرافت و مدرنیته است. ویلایی دو طبقه واقع در منطقه معتبر الماموره. این اثر معماری نتیجه یک همکاری بین المللی با معماران روسی است که با استفاده از سنگ تراورتن بژ روشن و فلز مشکی مات، یک اقامتگاه استثنایی ایجاد کرده اند. با این حال، این خانه فراتر از ساختار صرف است و نماینگر دیدگاه جدیدی از زندگی مدرن در قطر است. انتخاب منطقه الماموره برای مکان آن تصادفی نیست.

این ویلا به موسسات مهم ورزشی و فرهنگی، از جمله مرکز نمایشگاه‌های بین المللی مشهور و استادیوم الفریج نزدیک است. اما این تنها موقعیت دولتی نیست که آن را جذب می کند، این محله یک زیر ساخت اجتماعی توسعه یافته را ارائه می دهد، با مدارس بین المللی با کیفیت بالا که اکو سیستم اطراف را تکمیل می کنند. معمار این ویلا به دلیل منحصر به فرد بودن و ظرافت آن متمایز است. یک پروژه بین المللی توسط شرکت معماری مشهور RYMAR STUDIO که اولین در خاورمیانه و سومین در مجموعه استودیو است.

این مفهوم توسط ماکسم ریمار و الکسی شانگین هدایت شد، که فضایی را طراحی کردند که ظرافت یک استراحتگاه را با نیازهای یک تاجر مدرن و مادر چهار فرزند ترکیب می کند. پروژه باز طراحی، شامل بازسازی کامل نماهای ویلا با حفظ طرح داخلی تایید شده قبلی بود. در ورودی اقامتگاه، مجسمه‌های کرومی چشمگیر با الهام از هنر هنرمند معاصر بریتانیایی، تونی برگ، از مهمانان پذیرایی می کنند و فضایی از زیباشناسی و‌هارمونی ظریف را معرفی می نمایند.

فضای داخلی از یک پالت رنگی سبک و طبیعی پیروی می‌کند; که با جزئیات سنگ و چوب غنی شده است. این ترکیب رنگی پیوندی هماهنگ با محیط خارجی و طبیعت اطراف ایجاد می‌کند. عناصر تزئینی منحصر به فرد، آثار هنری و مبلمان طراحان اروپایی مکمل فضای داخلی هستند و توجه باورنکردنی به جزئیات و سبکی بی نظیر را نشان می‌دهند.

نمای خارجی ترکیبی از سنگ طبیعی سبک و درج‌های فلزی مشکی مات است که بازی نور و سایه ایجاد می‌کند و فضای سبکی و پویایی را به ساختمان می‌بخشد. با این حال، جواهر واقعی معماری در حیاط داخلی یافت می‌شود، واحه ای منزوی که از چشمان کنجکاو محافظت می‌شود و با حصاری بلند احاطه شده است. استخر با آبشار و روکش اتوماتیک با فضای داخلی خانه ترکیب شده و بهشت کویری را ایجاد می‌کند. بازی بین داخل و خارج به لطف پنجره‌های بزرگ پیوسته است و هر جزئیات به ایجاد یک محیط بهشتی کمک می‌کند. این ویلا ترکیبی عالی از تجمل، عملکرد و طراحی ویلا را نشان می‌دهد و نقش آن را به عنوان نمونه ای خارق العاده از معماری معاصر در قلب قطر تایید می‌کند.