4/5 - (3 امتیاز)

طراحی ویلای مدرن آکورد توسط معماران مینگ دارای یک طراحی منحصر به فرد است که فضاهایی در خور یک زندگی مجلل را ارائه می‌دهد. این ویلای مدرن در حومه ی سنگاپور دارای پنجره‌ها و تراس‌هایی است که رو به بیرون و ویلا‌ها و خیابان‌های اطراف است. فرم این بنا به عنوان پاسخی هماهنگ با بافت شهری منطقه، اما با مناظر رو به داخل و حیاط با دیوارهای بلند که یک حریم خصوصی را تشکیل میدهند، ساخته شده است. با این وجود تمرکز اصلی در این پروژه ساخت ویلا، جذب و کشاندن نور طبیعی از لنداسکیپ ویلا و مناظر اطراف آن به داخل است.

در واقع معماری ویلای آکورد یا آکورد‌هاوس، با توجه به نام آن به مفهوم ارتباط دو نقطه روی یک منحنی ساخته شده.
طراح از فرم ساختمانی منحنی استفاده کرد تا بر این مفهوم که حیاط از ساختمان ویلا الهام گرفته و در راستای آن بنا شده است. این موضوع تنها به بیرون از بنا خاتمه نمیابد و به طراحی داخلی ویلا نیز راه یافته به طوری که راه پله‌های قوسی داخل ویلا نیز از آن پیروی کرده و ارتباط نزدیکی با حیاط ویلا دارد و شکل خود را از آن گرفته است.

در فضای داخلی، کف‌پوش‌های مرمر خاکستری و ترکیبی از پوشش‌های دیوار بلوطی تیره و روشن، پالت رنگی هماهنگی در متریال تکمیل می‌کنند. از سوی دیگر، در کنار طراحی خاص حیاط و راه پله، این ویلا طراحی پیچیده ای از فضاهای نشیمن شامل اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه، اتاق خواب و حمام را ارائه می‌دهد. مطمئناً، امکانات رفاهی بالایی را برای ساکنین نیز به ارمغان می‌آورد. در واقع، پس از نقل مکان و تجربه زندگی، مناطق مورد علاقه کارفرما دقیقا همین فضاها هستند.

اطلاعات پروژه طراحی معماری

نام پروژه: ویلای آکورد

مکان: سنگاپور

سال پروژه: 2021

مساحت: 5000 فوت مربع

طراحی شده توسط: Ming Architects

منبع:

https://luxury-houses.net/chord-house-a-unique-design-with-curved-courtyard-by-ming-architects/