4.7/5 - (4 امتیاز)

طراحی ویلا در کیلان دماوند

محل پروژه: دماوند- کیلان
کارفرما: جناب آقای طهرانی
طراحی معماری: گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت زمین: ۱۰۰۰ متر مربع
مساحت بنا: ۴۴۰ متر مربع
سال طراحی و اجرا: 1399

در محور فیروزکوه بعد از گذر از منطقه گیلاوند نخستین شهری که پدیدار می‌شود، شهر پر محصول و فراوان باغی آبسرد است، که با عبور از جاده پیچ در پیچ منطقه آبسرد – کیلان، کهن شهر قدیمی‌حدود 18 هزار ساله کیلاون خودنمایی می‌کند.
رودخانه پر پیچ و خم و فضای باغات با درختان سرسبز و سر به فلک کشیده،تصاویری زیبا و خیره کننده از طبیعت را به وجود آورده است.
دره‌های احاطه شده در میان کوههای رنگارنگ به زیبایی طبیعت شهر کیلان افزوده وهر چه بیشتر قدرت آفریدگار بی همتا را نشان می‌دهد.

شهر کیلان منطقه ای کوهستانی در12 کیلومتری جنوب شرقی دماوند و درفاصله ی 86 کیلومتری شهر تهران قرار دارد و جزو هشت شهری بوده که برای نخستین بار شهرداری و مدارس جدید در آن تاسیس شده است.
همچنین از محور خراسان جاده قدیم مشهد و ایوانکی نیز به سمت شمال شرقی و جاده ساران می‌توان وارد شهر کیلان شد که این مسیر در فصل تابستان شاهد حضور بسیاری از گردشگران است که برای بازدید از کیلان وارد این شهر می‌شوند.
نام کیلان از نام سلسله اساطیری کیان گرفته شده و به احتمال زیاد در ابتدا کیان بوده و به مرور زمان نام آن تغییر پیدا کرده و به شکل کنونی آن در آمده است.