5/5 - (5 امتیاز)

طراحی نمای ویلای آپارتمانی در کلاردشت

محل پروژه: مازندران- کلاردشت
کارفرما: جناب آقای شمس
طراحی معماری: گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت زمین: 700 متر مربع
مساحت بنا: 680 متر مربع
سال طراحی و اجرا: 1400

کلاردشت، یک منطقه نام آشنا و معروف در استان مازندران است و دارای طبیعتی بکر و دنج می‌باشد. حتما شنیدن نام کلاردشت شما را به یاد خاطرات دل انگیزی بیندازد.
کلاردشت بعنوان یکی از سرسبز ترین شهرستان‌های استان مازندران شناخته شده و در فاصله 170 کیلومتری با تهران و 48 کیلومتری با چالوس قرار دارد. کلاردشت در همسایگی متل قو و عباس آباد است و همین امر موجب زیبایی و طبیعت بکر آن و مقصد مشترک بسیاری از مسافران و گرشگران شده. همچنین برای افراد خواهان طراحی و ساخت ویلا نیز یک موقعیت پرطرفدار است.
برای ساخت ویلا در کلاردشت ابتدا احتیاج به یک زمین مناسب با متراژ دلخواه خود دارید.
قبل از خرید زمین توجه داشته باشید که زمین‌های این منطقه یا داراری سند رسمی‌هستند و یا بصورت بنچاق‌های محلی هستند.
سند‌های تک برگی و رسمی‌جای هیچ نگرانی ندارند، اما این نکته را نیز بدانید که ویلا‌های درون بافتی و بنچاقی نیز قابلیت گرفتن سند تک برگی دارند.


طراحی ویلا در کلاردشت 

طراحی و ساخت ویلا در کلاردشت در برخی زمین‌ها شرایط  عقب نشینی دارند و باید رعایت شوند.
پیش از شروع پروژه و پی ریزی‌ها باید موقعیت زمین را به خوبی مورد بررسی قرار دهید، با توجه به وجود جنگل‌ها و رودی که در کلاردشت وجود دارد، باید مطمئن شوید موقعیت زمین به گونه ای نباشد که سازه ویلا شما را در معرض خطر سیلاب و یا حریم جنگل قرار دهد.
بررسی مقاومت سازه ویلا، یکی از عوامل مهم دیگر برای ساخت ویلا در منطقه کلاردشت است، چرا که به علت آب و هوای مرطوب و بارندگی زیاد شرایط مساعدی را برای نم کشیدن سازه فراهم می‌کند، پس انتخاب صحیح مصالح مورد نیاز و دقت به مقاومت سازه از عوامل مهم در طراحی و اجرای ویلا می‌باشد.

یکی دیگر از بخش‌های مهم یک ویلا، تاسیسات و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ویلا می‌باشد و چنانچه قصد خرید ویلا نیز داشته باشید باید پیش از معامله و بستن قرارداد به آن دقت داشته باشید.