4/5 - (3 امتیاز)

ویلای دوبلکس در کلاردشت-لاهو

محل پروژه: مازندران-کلاردشت
کارفرما: جناب آقای قاسمی‌زاویه
طراحی معماری: گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت زمین: 320 متر مربع
مساحت بنا: 332 متر مربع
سال طراحی و اجرا: 1401

شهرستان کلادشت در غرب استان مازندران قرار دارد. این شهر به هوای پاک و خنک و طبیعت زیبا و سرسبز شهرت دارد. فاصله تا تهران دو ساعت و نیم و تا دریا کمتر از یک ساعت، خارج از جاده جنگلی رویایی عباس آباد.
شهرستان کلاردشت دشتی وسیع در میان رشته کوه‌های البرز است. ارتفاع این دشت از دریای خزر 1250 متر است. آب و هوای کلاردشت در طول سال معتدل و خنک است. مزیت کلاردشت در مقایسه با شهرهای چالوس، کلارآباد و متال قو، نبود شارجی است. هر ساله تقریباً هفتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی این شهر زیبا را به عنوان مرکز گردشگری انتخاب می‌کنند. و البته دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد: طبیعت سرسبز، جنگل‌های انبوه، کوه‌های مرتفع، قله‌های برفی، مردمی‌مهمان نواز و مهمان نواز و در نهایت تجربه ای واقعی از آرامش داشته باشید.

روستای لاهو یکی از روستاهای قدیمی‌کلاردشت است. یکی از مکان‌های تاریخی کلاردشت معروف به تپه باستانی کلار در روستای لاهو قرار دارد.
کلاردشت یکی از شهرهای پرطرفدار شمال ایران است که در استان مازندران قرار دارد. آب و هوای مطبوع و روستاهای سرسبز کلاردشت مقصد بسیاری از گردشگران است. اما نه تنها برای بازدید و عبور، بلکه هر شهر مقصدی ویژه برای روزهای بسیاری از گردشگری و مهمان نوازی است.
روستای لاهو یکی از روستاهای دیدنی و قدیمی‌کلاردشت است. یکی از مکان‌های تاریخی کلاردشت به نام تپه باستانی کلار در روستای لاهو معروف به بهشت ​​کاشف قرار دارد. نام لهو در تاریخ ایران نوشته شده است. زیرا اولین مدرسه مدرن در سال 1301 در آنجا ساخته شد.