4.5/5 - (68 امتیاز)

ویلای جناب آقای علیرضا بیرانوند-تیسفون شهریار

محل پروژه: کرج – شهرک تیسفون شهریار
کارفرما: جناب آقای علیرضا بیرانوند
طراحی معماری: گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت زمین: 2500 متر مربع
مساحت بنا: 850 متر مربع
سال طراحی و اجرا: 1400

طراحی ویلای جناب آقای علیرضا بیرانوند دروازبان ملی پوش تیم ملی ایران توسط تیم تخصصی طراحی ویلای شرکت مدرن ویلا

به جرات می‌توان گفت که در بین تمامی‌مناطق باغ ویلایی در غرب استان تهران شهرک ویلایی تیسفون از قدمت و اثرگذاری بیشتری برخوردار می‌باشد، این شهرک باغ ویلایی حدود 45 سال پیش بنا شده  دارای سند‌هایی تفکیکی به صورت عرصه و اعیان می‌باشد، کاربری ملک‌های این منطقه به صورت باغ ویلا بوده و از این نظر در منطقه بی نظیر و بی رقیب می‌باشد، کاربری ذکر شده موجب گردیده تا سازندگان متعددی در این منطقه شروع به فعالیت کنند و سازه‌هایی در خور و مدرن را طراحی و ایجاد نمایند، اکثر کوچه‌های این منطقه دارای نگهبانی 24 ساعته بوده که موجب افزایش امنیت این منطقه شده است.

ویدئو طراحی و اجرای ویلای جناب آقای علیرضا بیرانوند-دروازبان ارزنده تیم ملی فوتبال ایران

شهرک ویلایی تیسفون کجاست؟

شهرک ویلایی تیسفون واقعا در جاده شهریار به ملارد و جنوب شهرک اندیشه فاز یک قرار گرفته است.
تیسفون جزو مناطقی است که از مناطق روستایی فاصله داشته و دارای بومیان کمتری نسبت به دیگر مناطق است و بافتی نوساز و تازه ساخت دارد و اکثر مالکان از افراد رده بالای مملکتی می‌باشند.

در واقع تیسفون یک شهرک ویلایی لاکچری و مدرن به حساب می‌آید.

این دهکده ویلایی دارای 242 قطعه ویلایی و هریک به مساحت 1000 مترمربع است که همگی از اسناد معتبر و قانونی که قدیمی‌نیز هستند برخوردار است.

شهرک تیسفون از معدود مناطق ویلایی شهریار است که کاربری باغ ویلا داشته و هیچگونه مشکلی از جهت اخذ پایان کار از شهرداری و یا مجوزهای جهاد کشاورزی ندارد.

دسترسی عالی و راحت این شهرک به مراکز درمانی، رفاهی و مراکز خرید از جمله بیمارستان سجاد شهریار، مرکز خرید ستاره بهشت و یا رستوان تچرا موجب شده که این منطقه برای سکونت دائم نیز مناسب باشد و نظر مشتریان و خریداران زیادی که به دنبال محلی برای زندگی راحت با امکانات رفاهی، طبیعتی سرسبز و هوای خوب هستند را به خود جلب کند.

توضیحات تکمیلی در رابطه با ویلای علیرضا بیرانوند

طراحی ویلا آقای علیرضا بیرانوند، دروازبان ملی پوش تیم ملی ایران با به توجه خواسته، نیاز و سلیقه ایشان، به صورت یک ویلای تریبلکس شامل سه طبقه به صورت همکف، اول و شاه نشین طراحی شده است.

در روند طراحی این ویلا که شامل 2 طبقه و شاه نشین (روف گاردن) می‌باشد، تلاش شده است با حفظ جداره شفاف (پنجره‌های قدی) به سمت محوطه، ارتباط میان داخل و خارج را در نظر گرفته و همچنین با ترکیب حجمی‌در طبقات و ایجاد فضاهای پروخالی (تراس‌ها) علاوه بر افزایش زیبایی در حجم و نما فضاهای نمیه باز جهت استفاده ساکنین در نظر گرفته شده است.

در این پروژه فضاسازی محوطه فضای سبز و تنوع گیاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور تلاش شده است با قرار دادن یک تک درخت همیشه سبز در مرکز حجم با هدف تلطیف دکوراسیون داخلی با استفاده از عناصر طبیعی ارتباط میان فضای داخل و خارج ویلا را حفظ نمود.

در مورد محوطه ویلا، در لنداسکیپ شاهد پیوستگی میان حجم ویلا و عناصر محوطه به وضوح دیده می‌شود. ترکیب حجم ویلا و استخر، وجود یک تک درخت در مرکز حجم از جمله شاخصه‌های بارز در محوطه سازی ویلا است.

در طراحی پلان ویلا تمام خواسته‌های کارفرما لحاظ گردیده و در طبقات با توجه به ترکیب حجم ویلا، تراس‌های بزرگ در نظر گرفته شده است.

همچنین متریال با توجه به سلیقه کارفرما از چوب با ترکیب رنگی گرم و خنثی که عنصر چوب و یک متریال سفید می‌باشد، انتخاب شده.

در این طراحی ویلا تلاش شده، تا با در نظر گرفتن بازشو‌ها و پنجره‌های وسیع و بزرگ هم بصورت عریض و هم قدی ارتباط میان فضای داخل و خارج ویلا برقرار شود و در واقع طراحی داخلی ویلا با محوطه ویلا اتصال پیدا کند.

اجرای ویلای بیرانوندطراحی ویلای بیرانوند