4.8/5 - (5 امتیاز)

طراحی ویلا در چمستان(ویلا در چمستان)

محل پروژه: چمستان- شهرستان نور استان مازندران
کارفرما: جناب آقای امیر اسکندری
طراحی معماری: گروه تخصصی مدرن ویلا
مساحت زمین: 402 متر مربع
مساحت بنا: 454 متر مربع
سال طراحی و اجرا: 1399

چَمِسْتان، که به زبان مازندرانی (طبری) و در گویش بومی‌و محلی چَماسِّن یا چَمِسْتون نامیده می‌شود، یکی از شهرهای استان مازندران است. این شهر مرکز بخش چمستان از شهرستان نور می‌باشد. جاده‌ای به شکل نیم‌دایره (نعل) چمستان را به نور و آمل وصل می‌کند.
چمستان یکی از بخش‌های شهرستان نور با چشم انداز بسیار زیبا درحاشیه جنگلهای انبوه همچنان سرو قامت برافراشته از طبیعت سرسبز شمال که در فاصله ۱۵کیلومتری نور با جاده آسفالته و به ایزدشهر با جاده ۱۰ کیلومتری شوسه و ۲۵ کیلومتری آمل با جاده آسفالته و ۹۰ کیلومتری ساری مرکز استان و حدود ۱۸۰کیلومتر با تهران واقع گردیده‌است که حدودمشخصات واربعه آن از شمال وغرب به شهرستان نور و از جنوب به بخش بلده وکوهپایه‌های البرز مرکزی و شرق به شهرستان آمل محدود می‌شود و مساحت آن حدود ۱۵۴۷ کیلومتر مربع دارای ۹۶ پارچه آبادی و در جلگه‌های هموار که از جنوب به رشته کوه البرز میانی منتهی می‌گردد.

زمانی که پروژه طراحی ویلای چمستان به تیم مدرن ویلا ارجاع داده شد اسکلت آن اجرا شده بود. و کارفرما از طراحی نماهایی که برایشان انجام شده بود ناراضی بودند و از ما درخواست یک طراحی خلاقانه و بروز داشتند. اسکلت ویلا سبک کلاسیک را تداعی می‌کرد اما تیم طراحی مدرن ویلا با پیشنهاد یک نمای مدرن و چشمگیر توانست نظر کارفرما را به خود جلب کند. با حفظ همین سبک در طراحی داخلی, محوطه و روف گاردن سعی شد که در عین سادگی, عملکرد حداکثری فضاها با دکوراسیونی شیک فراهم شود. در اینجا تعدادی از نمونه طراحی ویلای مدرن جناب آقای امیر اسکندری را جهت استفاده شما عزیزان قرار داده ایم.